Ga naar inhoud
GENEGEERD

Fightermo EDC


fightermo

Aanbevolen berichten

Beste mede preppers,

 

Ik wil met jullie graag delen wat mijn EDC is. Mijn EDC heb ik elke dag bij me (zoals dat hoort). Ik draag deze spullen in mijn broek zak en heb dit dus altijd bij me als ik de deur uit ga. Soms heb ik activiteiten zoals sporten wanneer het niet zo prettig is om het in me zak te hebben. Ik zorg dan dat mijn EDC altijd dichtbij me in de buurt blijft.

 

Mijn EDC bestaat uit:

 

- FENIX PD22UE (ultimate edition). Lekker klein zaklampje met 4 verschillende lichtfuncties. Een echte kracht patser en voor everyday use meer dan zat licht. Een turbo stand tot 510 lumen. Naast deze 4 lichtfuncties zit er ook nog een stroboscoop en een SOS functie. Een vrij dure aanschaf (rond de 62 euro) maar ik ben er heel blij me. Ik krijg vaak de reactie: "zo'n klein lampje maar echt heel veel licht!"

 

- Gerber bear grylls card tool. Daaromheen heb ik flink wat elastiekjes gedaan met daartussen de 'priorities of survival'. Een klein survival boekje die standaard mee geleverd word bij aankopen van Bear Grylls Gerber producten.

In de card tool zit:

- klein redelijk scherp mesje

- klein lampje (hier moet je zeker niet veel van verwachten)

- plus schroeven draaier

- min schroeven draaier

- centimer en inches liniaal

- firesteel. die samen met het mesje vonken kan maken

 

Ik ben erg tevreden over de cardtool want het kan een hoop dingen. Je hebt eigenlijk de minimum basis wel bij je. En het mesjes is redelijk scherp. Het batterijtje van het lampje is te vervangen. En hij is water en stoot proof. (kost rond de 40 euro)

 

- Gerber Clutch. Deze zat in mijn ultimate survival kit en heb hem daar uit gehaald en aan me sleutel bos gehangen. Erg leuke multitool. met daarin: een tang, mesje, nagelvijl, plus schroeven draaier, 2x min schroevendraaier, pincet.

 

- telefoon met daarin pasjes en wat nood cash geld

 

 

Kortom ik heb best redelijk wat geld uit gegeven aan mijn EDC en ben er best blij mee. Nu zouden vele van jullie zeggen. Maar waar is het zakmes? nou vanwege mijn werk en leefsituatie is het niet zo handig om met een mes rond te lopen. Dus ik zou het met de twee kleinere mesjes moeten doen. Daarnaast heb ik mijn auto eigenlijk vrijwel altijd bij me en daar ligt een flink mes in ;)

 

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden en of jullie misschien nog tips voor mij hebben? ik hoor het graag...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@fightermo: Als je eenmaal een kwaliteitslampje hebt gehad wil je niet anders meer he! :)

 

Misschien nog een simpele wegwerpaansteker bij je EDC stoppen? Als je niet rookt zul je die niet vaak gebruiken, maar er om verlegen zitten is daarentegen een ramp.

De kleine cricket aanstekers zijn betrouwbaar en zeer compact.

 

Goed te zien aan de laatste foto dat je ze idd op zak hebt, broekpluis! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@fightermo ben je tevreden over de Gerber Clutch? Heb deze zelf ook (al een tijd) maar vind het een wat zwakke tool. Veel flex en de draadsnijder raakte al snel beschadigd bij een klein spijkertje. Nagelvijl is mwah, pincet redelijk onbruikbaar net als de kleine schroevendraaier. De rest is redelijk bruikbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...