Ga naar inhoud
GENEGEERD

Making a 19th Century Baker Tent (Campfire Tent)


Tom

Aanbevolen berichten

In de Amerikaanse geschiedenis was dit een goede en snelle manier om een droge plek te creëren.

Goed zicht naar de omgeving en een vuur net voor of onder de luifel, zit je droog en toch een vuur mogelijk binnen handbereik.

Ook in de winter kwam dit goed van pas.

 

De tenten zijn niet goedkoop van $300 tot $800.

 

Nu is dit wel een goede schuilplaats als je moet verkassen, maar wanneer is dat? Waarschijnlijk nooit. Want we zijn voorbereid op het ergste en hopen op het beste! En voor een 30 eurootjes kun je een shelter bouwen.

 

Nu zijn er een paar handige preppers die een Campfiretent kunnen maken van een dekzeil en ducktape.

Zag zoiets bij de bouwmarkt voor ongeveer 10 euro. Een goede kwaliteit 3X4 meter, Gorilla tape (prepshop) en touw.

Een goede kwaliteit een 15 euro bij BOL

 

Voordeel is dat je het dekzeil gewoon kunt bewaren in de auto en pas gaat gebruiken als het nodig is en het is een kleine investering.

 

Maar eens kijken hoe en wat.

 

[video=youtube;7ID-hBta8Vg]

 

 

En in de winter erg goede schuilplaats.

 

 

 

 

 

En je kunt er een auto bijzetten, dan krijgt het nog meer mogelijkheden maar dan heet het ook wel Land Rover Campfire/Baker Tent

 

[ATTACH=CONFIG]21554[/ATTACH]

 

http://spiritsintent.com/campfire-tent/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@Tom , op zich inderdaad een eenvoudige en goede oplossing , maar ik zet mijn vraagtekens bij de hoogte van de tent

Ik weet dat ze deze zo hoog maken , maar of dit efficient is voor het vuur ,dat vraag ik me af ,tevens meestal is het een vrij groot vuur

( in de lengte ,evenwijdig met de tent) of dit slim is .Zelf hou ik niet van grote vuren omdat ze erg opzichtig zijn en veel hout verbruiken en met name

dit opzichtige denk ik dat het niet slim is als je onderweg bent in een SHTF situatie .

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...