Pagina 5 van de 5 EersteEerste ... 345
Resultaten 41 tot 45 van de 45
    Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Mar 2012
    [MENTION=3946]Petroman[/MENTION] vergeet niet dat alpha en beta deeltjes enorm gevaarlijk zijn als fallout.......welke je kan inademen in de vorm van stof etc......ondanks dat deze deeltjes al door papier of een dunne laag alufolie tegen gehouden kunnen worden....

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jun 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door prepass Bekijk Berichten
    [MENTION=3946]Petroman[/MENTION] vergeet niet dat alpha en beta deeltjes enorm gevaarlijk zijn als fallout.......welke je kan inademen in de vorm van stof etc......ondanks dat deze deeltjes al door papier of een dunne laag alufolie tegen gehouden kunnen worden....
    Klopt, eigenlijk is elke straling gevaarlijk. (ok van een kernbom)
    De fallout, dus het stof dat wordt opgezogen en de paddenstoel vormt, is inderdaad een grote boosdoener.
    Afgezien van diegene die op het rode knoppie gedrukt heeft...

Adventurer
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door prepass Bekijk Berichten

Ik vraag me af [MENTION=399]JohnM[/MENTION] wanneer je water/jerrycans gebruikt om straling te dempen dit nog te gebruiken is voor consumptie.....?
    Ja, het is nog drinkbaar. Vergelijk het met bijvoorbeeld een rŲntgenfoto: wanneer je een rŲntgenfoto van een gebroken arm maakt wordt er ioniserende straling door de arm gestuurd. Doordat de structuren binnen het weefsel een verschillende dichtheid hebben wordt deze straling in meer of mindere mate geabsorbeerd. Aan de andere kant vang je de resterende straling op m.b.v. fotografisch materiaal. Echter: zodra je de stralingsbron uitschakelt is er geen sprake meer van straling, de botten in de arm (die het meeste straling geabsorbeerd hebben) zijn niet ineens radioactief geworden. Zelfde principe.

Adventurer
    Ingeschreven
    Sep 2014
    Hier werd genoemd dat het handig was op jodium pillen bij je te hebben. Waar zou je deze jodium pillen moeten kopen? kan dat gewoon bij de drogisterij? en wat zijn ongeveer de verhoudingen die je moet in nemen? en waar moet ik opletten? enige bijwerkingen?

Ik hoop dat iemand mij met deze vragen verder kan helpen

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fightermo Bekijk Berichten
    Hier werd genoemd dat het handig was op jodium pillen bij je te hebben. Waar zou je deze jodium pillen moeten kopen? kan dat gewoon bij de drogisterij? en wat zijn ongeveer de verhoudingen die je moet in nemen? en waar moet ik opletten? enige bijwerkingen?

Ik hoop dat iemand mij met deze vragen verder kan helpen
    Heb je de zoekfunctie van het forum al geprobeerd(rechts bovenin, search)? Er zijn hele topics over, inclusief waar je ze aan kan schaffen en de dosis.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Nuke's in my backyard
    Door Geert T in forum Internationaal
    Reacties: 16
    Laatste Bericht: 25-11-13, 20:32

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten