Ga naar inhoud
GENEGEERD

leren sheath by de brute forged kampman


deimos

Aanbevolen berichten

de bedoeling was om een schede passend bij de ruwe steil van de kampman te maken,

ik heb de schede gemaakt van 4 mm dik leer ,de zijkant met leren pluggen dicht gesmeed en de beltloop en de firesteelhouder met een strap bevestigd ,het enige wat niet van leer is ,is de geweerknop (messing) ,schiet er maar ns op

GAm5iCg.jpg

 

hjGwQm1.jpg

 

lJR8Z8T.jpg

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik vind je sheaths echt top! Maar wel meer in het esthetische vlak. In het praktische vlak zou ik er niet zo snel voor kiezen want leer houdt vocht vast en laat het staal roesten. Voor praktische doeleinden zou ik eerder kydex of andere kunststoffen kiezen, maar da's wel veel minder mooi dan jouw creaties!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi vakwerk, zelfde stijl als voor die andere Kampman: http://preppers.nl/forum/threads/13794-Leren-sheath-voor-Kampman-knife

 

Tja, praktische schedes zijn vrij saai en het liefst vrij glad idd @AWOL. Vooral de niet vlakke achterkant is hier wat minder lekker om te dragen vermoed ik.

Als luxe onderkomen voor je favoriete mes, mwah, niet te versmaden zo'n prachtig stukje ambachtelijk werk. :)

Het gave aan deze foto's is ook dat het gereedschap er nog naast ligt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ha ha ik kan ze uiteraard ook wel gewoon maken maar dat kan iedere zichzelf respecterende leerbewerker wel , in dit geval en de vorige overigens ook was het de bedoeling om de schede bij de ruwe steil van het mes te laten passen, .ik ben al een tijdje op zoek naar een methode om alle andere materialen niet te gebruiken en alles ALLEEN met en van leer te maken , dit is een van de resultaten alles is leer behalve de geweerknop voor de retentionstrap ,daar vind ik ook nog wel wat op,De zijkant is met leren pluggen dicht gemaakt en de beltloop en de firesteelhouder zijn met de strap aan de shede bevestigd, en de loop van de beltloop is ipv dichtgenaaid dmv een harpoen doorzichzelf bevestigd ,kan misshien wat eenvoudiger maar dit zit muurvast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

thx awol ik hou niet van plastic ik vind ze helemaal niet mooi, pratisch zullen ze wel zijn maar dat is een schede al als je je mes veilig met je mee kunt nemen . deze is ontworpen voor de kampman en de methodes die ik gebruikt heb zijn gebruikt om andere materialen buiten te sluiten zonder een concessie te doen aan de constructie.zoals gezegt ik kan ook wel een gewone schede maken maar dat kan idere leerbewerker wel . vw en bugatti zijn allebei autos toch wordt over de bugatti meer gepraat(nu is vw eigenlijk een beetje een ongelukkig voorbeeld maar goed je weet wel wat ik bedoel)

een mes heeft onderhoud nodig ,na gebruik ff droog en schoonmaken en int vet

gr Jos

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...