Ga naar inhoud
GENEGEERD

55 liter in flessen na 3 jaar nog goed


Tom

Aanbevolen berichten

Na 3 jaar een voorraad kraanwater ververst, donker opgeslagen in werkkast.

 

De laatste verversing was 12-06-2012 nu is het 12-11-2015.

55 liter in 2 liter en 1,5 liter flessen.

De flessen zijn in het begin omgespoeld met water zonder zeep.

Maar niet met de mond uit gedronken. Direct na de frisdrank eruit omgespoeld en tot het randje gevuld met kraanewater.

Diverse flessen geproefd en de smaak is nog uitstekend.

 

Geen bedorven waterflessen er tussen

Bedorven is geel en ruit naar slootwater en is uiteraard niet drinkbaar.

 

DE OUDE VOORRAAD UIT 2012

 

[ATTACH=CONFIG]21604[/ATTACH]

 

 

SMAAK TEST

 

[ATTACH=CONFIG]21605[/ATTACH]

 

 

LEKKER GLAASJE WATER UIT 2012

 

[ATTACH=CONFIG]21606[/ATTACH]

 

 

ACHTER IN DE KAST ONDER DE TRAP NEEMT NIET VEEL RUIMTE IN EN ALTIJD BIJ DE HAND

 

[ATTACH=CONFIG]21607[/ATTACH]

  • Leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Je weet wel dat het plastic van de flessen verzacht en in het water terecht komt? Dat is namelijk de reden dat er een datum op waterflessen zit.

Niet heel erg gezond dan dus..

 

BPA ... of dit vrij komt door het verzachten ( Oplossen van ) . Hoe het precies gaat en met wat voor een gehalte aan ???

Vooral als je niets anders meer hebt dan het water in deze of andere BPA houdende plastic bewaar systemen . Dan krijg je verdeeld over een wat langere periode dat spul in je lichaam .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk dat is nog eens een duurtest! Super @Tom. +1

 

Tja, BPA is iets waar kritische consumenten op verdacht zijn. De niet kritische consumenten blijken echter ook niet meteen met bosjes om te vallen, de schadelijke effecten van BPA spelen meer op de lange duur.

Mocht de nood aan de man zijn en je moet die 55 liter noodvoorraad soldaat maken, dan liet ik me niet tegenhouden doordat het in een PET fles zat. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, BPA is iets waar kritische consumenten op verdacht zijn. De niet kritische consumenten blijken echter ook niet meteen met bosjes om te vallen, de schadelijke effecten van BPA spelen meer op de lange duur.

Mocht de nood aan de man zijn en je moet die 55 liter noodvoorraad soldaat maken, dan liet ik me niet tegenhouden doordat het in een PET fles zat. ;)

 

Dat is zeker waar. Maar wel handig om te weten :) En er zijn natuurlijk alternatieven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of 22 dagen met 2,5 liter vocht per dag (voor 1 persoon)

 

Vaak wordt het getal drie liter per dag per persoon genoemd, maar ik red het daarmee niet. Zowel uit ervaring uit het verleden als een testje twee jaar terug bleek dat vijfliter al krap genoeg was. En dan nog was ik nog blij dat ik blikvoer erbij had en niet alleen droogvoer, pasta en rijst want dan wordt het nog wat krapper. Wellicht dat je met drie liter per dag net niet doodgaat, maar dan houdt het ook op.

 

Op de liter nauwkeurig weet ik het niet, maar na ongeveer 250 liter opgeslagen water moet ik de stortbakken gaan leeghalen en de waterfilters gaan gebruiken. Zelf ververs ik mijn water opslag jaarlijks en ben van petflessen overgestapt op jerrycans en vijf liter kannen inmiddels, want dat scheelt bakken met werk bij het ontsmetten en opnieuw vullen dan massa's petflessen van 1,5 liter.

 

Tot nu aan toe ben ik ook nog geen bedorven jerrycan of fles water tegen gekomen, maar ja, maximaal 1 jaar bewaard en geen duurtest van 3 jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben zelf een enorme voorraad 0.5L flesjes staan en die voorraad houden we 'vers' door ze te consumeren voor de einddatum verstrijkt. Zijn verder van plan om in de kelder enkele HDPE-levensmiddelengeschikte 50 en/of 120L vaten op te slaan, af vullen met gefilterd kraanwater en behandelen met Katadyn of Romin KF01 druppels voor wassen, koken en evt. consumptie als de andere voorraad erdoorheen zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...