Ga naar inhoud
GENEGEERD

Kooi van Faraday maken met metalen emmer en karton.


dannymh

Aanbevolen berichten

Hallo mede preppers,

 

k wilde jullie dit filmpje niet onthouden.

 

http://www.disclose.tv/action/viewvideo/215994/survival_tactics_how_to_build_a_good_faraday_cage_for_cheap/

 

Soortgelijke emmers kun je bij de Ikea krijgen voor € 12,95 (16L) en voor 16,95 heb je een 40L.

De emmers zouden groot genoeg moeten zijn voor het opslaan van een klein wereldontvangertje, een zaklamp, een telefoon etc. die je kunt beschermen tegen een EMP.

 

Link naar Ikea: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90099049/#/90099049

 

 

Cheers,

 

Danny

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik wil je boeiende post niet teveel onderuit halen Dannymh maar zie je het verschil tussen de emmers in het fimpje en die van Ikea? Die van Ikea is geverfd. En dat is voor een faraday kooi/kist een grote NoGo. Blank metaal op blank metaal is nodig om een goede afdichting/demping te verkrijgen. Tevens zie ik de toegevoegde waarde van die alu strips in die emmer niet echt.

 

Maar ok, een blank metalen emmer zoals in het filmpje kan werken als buitenste (matige) schil van je faraday kooi/kist concept. Tevens verwacht ik toch wel wat "lekkage" op de handvaten van de emmer en het deksel.... Maar ok, ze dempen het radio signaal.....maarja is dat voldoende........? ik ben bang van niet.... Leg er eens een goede porto in (Pmr ofzo) en zendt met eentje direct buiten de emmer en kijk of je ontvangst hebt in je emmer. Ik denk dat je porto in die emmer gewoon signaal binnenkrijgt.....en dat is......niet de bedoeling....

 

Maar nogmaals, goede tip alleen niet er vanuit gaan dat dit dé oplossing is tegen een flinke EMP.......

 

 

Hallo mede preppers,

 

k wilde jullie dit filmpje niet onthouden.

 

http://www.disclose.tv/action/viewvideo/215994/survival_tactics_how_to_build_a_good_faraday_cage_for_cheap/

 

Soortgelijke emmers kun je bij de Ikea krijgen voor € 12,95 (16L) en voor 16,95 heb je een 40L.

De emmers zouden groot genoeg moeten zijn voor het opslaan van een klein wereldontvangertje, een zaklamp, een telefoon etc. die je kunt beschermen tegen een EMP.

 

Link naar Ikea: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90099049/#/90099049

 

 

Cheers,

 

Danny

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

@dannymh @doom @prepass een emmer mag best geschilderd zijn zolang je tussen de emmer en het deksel een goede degelijke verbinding hebt bijv dmv

boutjes en moertjes op beide met daartussen koper draad zodat alles 1 geheel wordt ,maar wat die man doet met dat karton dat werkt niet het is de isolatie

maar ook die moet rondom zijn dus geen naden op de bodem noch deksel .Wat die strips betreft ,net als @prepass zegt geen flauw idee wat dat zou moeten doen ??

Er zijn ook folies die anti statisch zijn (zoals die ''gekleurde'' plastic zakken waar moeder boarden inzitten en harde schijven deze zullen ook een EMP tegen houden

maar om een echte zware EMP tegen te houden denk ik dat je toch genoeg scherm zult moeten hebben zwaar genoeg dus dik metaal of zwaar koper met dikke isolatie

erachter om de opgewekte inductie spanning door de emp teniet te doen .

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben het voor een groot deel met je eens Wafels. Maar wat is een degelijke verbinding en hoe test je die? Ik zou juist zo min mogelijk boutjes/moertjes gebruiken omdat dit altijd zwakkere plekken zijn van je faraday setup. Antistatische folie zal best wat afschermen maar ik zou er niet teveel op vertrouwen.

 

Deze werken goed als eenvoudige/extra shielding in je faraday setup: http://preppers.nl/forum/threads/12889-Goedkope-RF-EMC-EMI-shielding-oplossingen-ook-goed

Hier nog wat meer info mbt diverse sluitingen en wat info mbt mijn setup: http://preppers.nl/forum/threads/12923-Apparatuur-beschermen-tegen-een-EMP-Hoe?p=365859&viewfull=1#post365859

 

@dannymh @doom @prepass een emmer mag best geschilderd zijn zolang je tussen de emmer en het deksel een goede degelijke verbinding hebt bijv dmv

boutjes en moertjes op beide met daartussen koper draad zodat alles 1 geheel wordt ,maar wat die man doet met dat karton dat werkt niet het is de isolatie

maar ook die moet rondom zijn dus geen naden op de bodem noch deksel .Wat die strips betreft ,net als @prepass zegt geen flauw idee wat dat zou moeten doen ??

Er zijn ook folies die anti statisch zijn (zoals die ''gekleurde'' plastic zakken waar moeder boarden inzitten en harde schijven deze zullen ook een EMP tegen houden

maar om een echte zware EMP tegen te houden denk ik dat je toch genoeg scherm zult moeten hebben zwaar genoeg dus dik metaal of zwaar koper met dikke isolatie

erachter om de opgewekte inductie spanning door de emp teniet te doen .

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat @Wafels gelijk heeft. Ik zelf bewaar mijn 2 wereld-ontvangers, electronische weegschaal, zaklampen omwikkeld met aluminiumfolie in een metalen gereedschapskist met geleidende metalen scharnieren.

Als ik het mobiel van mijn vrouw in alufolie inpak dan kan ik haar niet meer bellen. U kunt zelf de proef op de som nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies in een heel beperkt bereik in die magnetron.........rond de 2,4Ghz........ de portofoon test al eens gedaan met een magnetron? Ik zou de gok niet wagen met een magnetron. Zelfde verhaal voor een oven/koelkast. Ik heb de meeste "goede" ideeen wel voorbij zien komen.....en sommigen ook echt getest.....en allemaal falen ze hopeloos helaas......

 

Dit leerde ik: Leg je telefoon en andere kleine elektronica in een magnetron: dit is een kooi van Faraday. Een magnetron is zo ontworpen dat deze radiostraling binnenhoudt. Om precies die reden houdt de metalen kooi van een magnetron radiostraling ook buiten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit leerde ik: Leg je telefoon en andere kleine elektronica in een magnetron: dit is een kooi van Faraday. Een magnetron is zo ontworpen dat deze radiostraling binnenhoudt. Om precies die reden houdt de metalen kooi van een magnetron radiostraling ook buiten.

 

Hier iemand die dat probeert:

 

[video=youtube;GA-Hk5oN7aM]

Link naar reactie
Delen op andere sites

@vheeswijk @prepass dit zijn testen met een telefoon , het vermogen van zo'n signaal is heel erg laag , wanneer er sprake is van een echte EMP

dan moet je denk ik rekening houden met veel hogere energie waarden en moet je schild hiervoor dus ook veel zwaarder zijn en ook de isolatie in de afscherming moet toch behoorlijk

goed zijn .en @prepass inderdaad hoe minder overgangsweerstanden er zijn des te beter is de afscherming (het scherm moet helemaal rondom zijn zonder

onderbrekingen .)

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ook goed werkt en zelf door mij getest is:

Leeg verfblik.

Wel eerst de oude verf op de randen van het deksel en de pot verwijderen zodat ze goed contact maken.

En je mobiel uitzetten.

Anders is je batterij zo leeg, omdat de mobiel constant netwerkverbinding aan het maken is.

Maar het blik houdt zowel gsm als 3/4g tegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er signaal in je Faraday kooi komt dan betekent dit simpelweg dat hij niet volledig gesloten is. Het enige wat een Faraday kooi moet doen is een gesloten circuit maken waardoor de stroom ervoor kiest om buiten om te gaan in plaats van er doorheen. Mocht een kooi gemaakt zijn van te dun materiaal en er gaat een enorme hoeveelheid stroom doorheen dan heb je de kans dat de kooi smelt (waardoor het circuit niet meer gesloten is).

 

Neem als voorbeeld een auto. Wanneer deze door de bliksem getroffen zou worden dan gaat de stroom via de buitenkant en zit de persoon in de auto veilig. Nog een voorbeeld is wanneer mensen in een gesloten harnas zitten, en zich dan laten beschieten door tesla spoelen, de stroom gaat buitenom en de persoon in het harnas heeft nergens last van. Zoals bijvoorbeeld in:

 

Zorg voor een geheel gesloten systeem, bijvoorbeeld van fijn kippengaas, en je elektronica zal een EMP wel doorstaan. Wat belangrijker is nog, en je vaak niet leest, is het aarden van de kooi. Als je een kooi hebt en deze op de aarde aansluit weet je zeker dat de stroom snel weg kan en de inhoud van je kooi onbeschadigd blijft. Zelfs de ijzeren prullenbakken en verfblikken voldoen prima wanneer je deze geaard hebt, mits het circuit gesloten blijft.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

https://m.youtube.com/watch?v=S5QN6YgTHcE

 

Filmpje over waarom een EMP misschien niet zo catastrofaal hoeft te zijn voor onze preps..

 

De beste man gaat uit van teveel 'als'en. Zo verwacht hij niet dat er een land is (USA, China, Rusland of wie dan ook) die een WWIII zal starten. Hij zegt dat de landen die de mogelijkheid hebben om dit te doen daarmee WWII starten en daarom het een slecht begin zou zijn van de oorlog omdat je dan zelf er last van hebt. Maar als China een EMP over Amerika zou gooien, dan heeft China zelf daar geen last van, onzin dus.

 

Oh en dan vergeet hij de grootste veroorzaker van EMP's nog, namelijk de zon. In het verleden gebeurd en de kans dat dit opnieuw zal gebeuren is nagenoeg 100%, het is slechts de vraag wanneer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De beste man gaat uit van teveel 'als'en. Zo verwacht hij niet dat er een land is (USA, China, Rusland of wie dan ook) die een WWIII zal starten. Hij zegt dat de landen die de mogelijkheid hebben om dit te doen daarmee WWII starten en daarom het een slecht begin zou zijn van de oorlog omdat je dan zelf er last van hebt. Maar als China een EMP over Amerika zou gooien, dan heeft China zelf daar geen last van, onzin dus.

 

Oh en dan vergeet hij de grootste veroorzaker van EMP's nog, namelijk de zon. In het verleden gebeurd en de kans dat dit opnieuw zal gebeuren is nagenoeg 100%, het is slechts de vraag wanneer.

 

Jij gaat er van uit dat de us defence dan gelijk plat ligt.. tevens geeft betrokkene aan in het filmpje dat het energie potentieel opgevangen wordt door grote antennes zoals hoogspanningsmasten . En dat autos die niet aan staan zonder problemen starten. Ik vind dat best interressante punten. Om nu gelijk alles als onzin te bestempelen vind ik jammer, omdat dit nu juist een interressante discussie op kan leveren. Misschien iemand die hier iets meer van weet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@AWOL @DRD28 @Stuudje

 

Het filmpje van die dame die eea test is precies wat ik al aangaf. Opmerkelijk dat dat munitiekistje wel werkt. Ik heb er destijds twee getest en beiden faalden (gsm signaal en wifi kwam gewoon binnen).

Dat filmpje van die kerel met die zonnebril is in mijn ogen erg kortzichtig. Hij heeft het diverse malen over een bom om een EMP te genereren. Terwijl diverse staten gewoon EMP wapentechniek bezitten waar geen enkele bom aan te pas komt. Juist gericht op zo min mogelijk neven schade. Zie dit filmpje wat al eens gepost is hier :http://youtu.be/Jk2wcqcUBl8

 

En nu niet gaan zeuren dat EMP genererende devices te moeilijk zijn om te maken.....http://youtu.be/uOAnAjpXqc0 (vooral laatste 20sec bekijken)

 

Hier nog wat meer zinvolle en leerzame info :http://youtu.be/qgU2t3gLJSM hij laat zien dat devices die uit staan ook defect raken door een EMP......

 

Aangezien youtube "de waarheid" lijkt te verkondigen heb ik ook maar eens wat filmpjes toegevoegd om mijn eerdere opmerkingen te ondersteunen....:cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij gaat er van uit dat de us defence dan gelijk plat ligt.. tevens geeft betrokkene aan in het filmpje dat het energie potentieel opgevangen wordt door grote antennes zoals hoogspanningsmasten . En dat autos die niet aan staan zonder problemen starten. Ik vind dat best interressante punten. Om nu gelijk alles als onzin te bestempelen vind ik jammer, omdat dit nu juist een interressante discussie op kan leveren. Misschien iemand die hier iets meer van weet?

 

Oh ik gaf enkel aan dat de US dan plat ligt omdat hij dat in het filmpje zelf noemde, namelijk het land wat EMP zou gebruiken als start voor WWIII zou daar zelf hinder van hebben, dat is namelijk niet zo (tenzij ze een EMP genereren die de halve aarde raakt, net als de zon bijvoorbeeld).

 

Verder heb ik niet de kennis over auto's en EMP's. Blikseminslag op een auto bezorgt de inzittenden over het algemeen geen problemen. Bliksem is echter gericht (dunne straal) en EMP omslaat natuurlijk een veel groter veld. Of een auto dan voldoende bescherming bied tegen een EMP durf ik dan ook niet te beweren, hoewel ik me zou kunnen voorstellen dat een auto tijdens een EMP wel voldoenden bescherming zou bieden. Als dat ook echt het geval zou zijn dan zou ook de auto gewoon nog moeten kunnen blijven rijden na een EMP, maar omdat ik die kennis niet heb ga ik niet het risico nemen om mijn EMP gevoelige apparatuur in de auto te bewaren met de kans dat het alsnog niet werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 jaren later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...