Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 20
    Jr. prepper
    Ingeschreven
    Aug 2015

Kooi van Faraday maken met metalen emmer en karton.

Hallo mede preppers,

k wilde jullie dit filmpje niet onthouden.

http://www.disclose.tv/action/viewvi...age_for_cheap/

Soortgelijke emmers kun je bij de Ikea krijgen voor Ä 12,95 (16L) en voor 16,95 heb je een 40L.
    De emmers zouden groot genoeg moeten zijn voor het opslaan van een klein wereldontvangertje, een zaklamp, een telefoon etc. die je kunt beschermen tegen een EMP.

Link naar Ikea: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/pr...049/#/90099049

Cheers,

Danny

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Mar 2012
    Ik wil je boeiende post niet teveel onderuit halen Dannymh maar zie je het verschil tussen de emmers in het fimpje en die van Ikea? Die van Ikea is geverfd. En dat is voor een faraday kooi/kist een grote NoGo. Blank metaal op blank metaal is nodig om een goede afdichting/demping te verkrijgen. Tevens zie ik de toegevoegde waarde van die alu strips in die emmer niet echt.

Maar ok, een blank metalen emmer zoals in het filmpje kan werken als buitenste (matige) schil van je faraday kooi/kist concept. Tevens verwacht ik toch wel wat "lekkage" op de handvaten van de emmer en het deksel.... Maar ok, ze dempen het radio signaal.....maarja is dat voldoende........? ik ben bang van niet.... Leg er eens een goede porto in (Pmr ofzo) en zendt met eentje direct buiten de emmer en kijk of je ontvangst hebt in je emmer. Ik denk dat je porto in die emmer gewoon signaal binnenkrijgt.....en dat is......niet de bedoeling....

Maar nogmaals, goede tip alleen niet er vanuit gaan dat dit dť oplossing is tegen een flinke EMP.......

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dannymh Bekijk Berichten
    Hallo mede preppers,

k wilde jullie dit filmpje niet onthouden.

http://www.disclose.tv/action/viewvi...age_for_cheap/

Soortgelijke emmers kun je bij de Ikea krijgen voor € 12,95 (16L) en voor 16,95 heb je een 40L.
    De emmers zouden groot genoeg moeten zijn voor het opslaan van een klein wereldontvangertje, een zaklamp, een telefoon etc. die je kunt beschermen tegen een EMP.

Link naar Ikea: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/pr...049/#/90099049

Cheers,

Danny

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Aug 2013

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    May 2013
    [MENTION=5313]dannymh[/MENTION] [MENTION=2609]doom[/MENTION] [MENTION=42]prepass[/MENTION] een emmer mag best geschilderd zijn zolang je tussen de emmer en het deksel een goede degelijke verbinding hebt bijv dmv
    boutjes en moertjes op beide met daartussen koper draad zodat alles 1 geheel wordt ,maar wat die man doet met dat karton dat werkt niet het is de isolatie
    maar ook die moet rondom zijn dus geen naden op de bodem noch deksel .Wat die strips betreft ,net als [MENTION=42]prepass[/MENTION] zegt geen flauw idee wat dat zou moeten doen ??
    Er zijn ook folies die anti statisch zijn (zoals die ''gekleurde'' plastic zakken waar moeder boarden inzitten en harde schijven deze zullen ook een EMP tegen houden
    maar om een echte zware EMP tegen te houden denk ik dat je toch genoeg scherm zult moeten hebben zwaar genoeg dus dik metaal of zwaar koper met dikke isolatie
    erachter om de opgewekte inductie spanning door de emp teniet te doen .
    gr will
    Ignorance is bliss

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Mar 2012
    Ben het voor een groot deel met je eens Wafels. Maar wat is een degelijke verbinding en hoe test je die? Ik zou juist zo min mogelijk boutjes/moertjes gebruiken omdat dit altijd zwakkere plekken zijn van je faraday setup. Antistatische folie zal best wat afschermen maar ik zou er niet teveel op vertrouwen.

Deze werken goed als eenvoudige/extra shielding in je faraday setup: http://preppers.nl/forum/threads/128...ingen-ook-goed
    Hier nog wat meer info mbt diverse sluitingen en wat info mbt mijn setup: http://preppers.nl/forum/threads/129...l=1#post365859

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wafels Bekijk Berichten
    [MENTION=5313]dannymh[/MENTION] [MENTION=2609]doom[/MENTION] [MENTION=42]prepass[/MENTION] een emmer mag best geschilderd zijn zolang je tussen de emmer en het deksel een goede degelijke verbinding hebt bijv dmv
    boutjes en moertjes op beide met daartussen koper draad zodat alles 1 geheel wordt ,maar wat die man doet met dat karton dat werkt niet het is de isolatie
    maar ook die moet rondom zijn dus geen naden op de bodem noch deksel .Wat die strips betreft ,net als [MENTION=42]prepass[/MENTION] zegt geen flauw idee wat dat zou moeten doen ??
    Er zijn ook folies die anti statisch zijn (zoals die ''gekleurde'' plastic zakken waar moeder boarden inzitten en harde schijven deze zullen ook een EMP tegen houden
    maar om een echte zware EMP tegen te houden denk ik dat je toch genoeg scherm zult moeten hebben zwaar genoeg dus dik metaal of zwaar koper met dikke isolatie
    erachter om de opgewekte inductie spanning door de emp teniet te doen .
    gr will

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Ik denk dat @Wafels gelijk heeft. Ik zelf bewaar mijn 2 wereld-ontvangers, electronische weegschaal, zaklampen omwikkeld met aluminiumfolie in een metalen gereedschapskist met geleidende metalen scharnieren.
    Als ik het mobiel van mijn vrouw in alufolie inpak dan kan ik haar niet meer bellen. U kunt zelf de proef op de som nemen.
    Laatst gewijzigd door vheeswijk; 13-11-15 om 12:59.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Dit leerde ik: Leg je telefoon en andere kleine elektronica in een magnetron: dit is een kooi van Faraday. Een magnetron is zo ontworpen dat deze radiostraling binnenhoudt. Om precies die reden houdt de metalen kooi van een magnetron radiostraling ook buiten.
    So Long, and Thanks for All the Fish

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Mar 2012
    Precies in een heel beperkt bereik in die magnetron.........rond de 2,4Ghz........ de portofoon test al eens gedaan met een magnetron? Ik zou de gok niet wagen met een magnetron. Zelfde verhaal voor een oven/koelkast. Ik heb de meeste "goede" ideeen wel voorbij zien komen.....en sommigen ook echt getest.....en allemaal falen ze hopeloos helaas......

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stuudje Bekijk Berichten
    Dit leerde ik: Leg je telefoon en andere kleine elektronica in een magnetron: dit is een kooi van Faraday. Een magnetron is zo ontworpen dat deze radiostraling binnenhoudt. Om precies die reden houdt de metalen kooi van een magnetron radiostraling ook buiten.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stuudje Bekijk Berichten
    Hier iemand die dat probeert:

Iedere persoon op deze aarde heeft evenveel recht op alles wat de aarde te bieden heeft als iedere andere persoon.
    Ongeacht etniciteit, ongeacht locatie, ongeacht grenzen, ongeacht cultuur, ongeacht politiek, ongeacht maatschappelijke positie.
    Forumregels

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Prepshop item omdat het standaard zou moeten wezen voor je radio of CB-zendontvanger of porto?

Vergelijkbare onderwerpen

1. DIY projectje, faraday kooi voor batterijen plus lampje
    Door phaelin in forum Do it yourself (DIY)
    Reacties: 42
    Laatste Bericht: 06-08-14, 19:34
  2. EMP bescherming voor elektronica, bouw een kooy van faraday
    Door Tom in forum Survival uitrusting algemeen
    Reacties: 33
    Laatste Bericht: 01-03-14, 16:36
  3. Reacties: 12
    Laatste Bericht: 02-10-13, 20:46
  4. Iedereen zijn kooi van faraday al gemaakt? Testing time..
    Door 666Viper666 in forum Internationaal
    Reacties: 19
    Laatste Bericht: 13-07-13, 23:43
  5. Faraday cage
    Door expectation in forum Communicatie
    Reacties: 66
    Laatste Bericht: 19-11-12, 11:26

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten