Ga naar inhoud
GENEGEERD

Credit Card bijl van SURVCO


AWOL

Aanbevolen berichten

Ik liep hier toevallig tegenaan en alhoewel ik het niet helemaal serieus neem wilde ik het toch delen.

Toch lijkt het een gadget dat misschien best iets waard kan zijn gezien het formaat om in een BOB te proppen.

Aan de andere kant, tussen de 25 - 30 $ vind ik toch nog een aardige prijs voor zoiets.

Misschien dat het weer iets is waar @Nickx inspiratie van krijgt :)

 

 

http://www.amazon.com/SURVCO-CREDIT-CARD-AX-FUNCTIONS/dp/B00NICJBCU

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ik liep hier toevallig tegenaan en alhoewel ik het niet helemaal serieus neem wilde ik het toch delen.

Toch lijkt het een gadget dat misschien best iets waard kan zijn gezien het formaat om in een BOB te proppen.

Aan de andere kant, tussen de 25 - 30 $ vind ik toch nog een aardige prijs voor zoiets.

Misschien dat het weer iets is waar @Nickx inspiratie van krijgt

 

Sinterklaas komt er aan ....wie weet word het weer eens tijd om wat in elkaar te flansen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag me wel af of dat echt wel zo goed werkt als dat het filmpje laat zien.

Ik kan me nog een SC met @Keyser Suze herinneren waarbij er een bijlkop uitvoerig getest is geweest die je met wat paracord kon vastbinden aan een stuk hout om zo gewicht en ruimte in de rugtas te besparen. Hoewel het echt goed was vastgebonden zat er behoorlijk wat speling op tijdens het houthakken zelf.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag me wel af of dat echt wel zo goed werkt als dat het filmpje laat zien.

Ik kan me nog een SC met @Keyser Suze herinneren waarbij er een bijlkop uitvoerig getest is geweest die je met wat paracord kon vastbinden aan een stuk hout om zo gewicht en ruimte in de rugtas te besparen. Hoewel het echt goed was vastgebonden zat er behoorlijk wat speling op tijdens het houthakken zelf.

 

Hoogst waarschijnlijk werkt deze ook niet... is een gadget ....spielerij.

De klackx heb ik ook getest zelfs zonder touwtjes en die werkte best aardig. (ook al zal ik deze niet in mijn rugzak meenemen)... ik denk dat @Keyser Suze gewoon niet zo goed met bondage is :)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag me wel af of dat echt wel zo goed werkt als dat het filmpje laat zien.

Ik kan me nog een SC met @Keyser Suze herinneren waarbij er een bijlkop uitvoerig getest is geweest die je met wat paracord kon vastbinden aan een stuk hout om zo gewicht en ruimte in de rugtas te besparen. Hoewel het echt goed was vastgebonden zat er behoorlijk wat speling op tijdens het houthakken zelf.

 

Ja dat was de Klax, zie hier: http://preppers.nl/forum/threads/10098-Innovatieve-bijl-kop-KLAX en hier:http://preppers.nl/forum/threads/10273-Review-KLAX-KLACKX

Ik vraag mij ook af wat de duurzaamheid zal zijn maar een bijltje als deze lijkt mij dan ook alleen geschikt voor de lichtere klusjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoogst waarschijnlijk werkt deze ook niet... is een gadget ....spielerij.

De klackx heb ik ook getest zelfs zonder touwtjes en die werkte best aardig. (ook al zal ik deze niet in mijn rugzak meenemen)... ik denk dat @Keyser Suze gewoon niet zo goed met bondage is :)

 

Ik denk dat ik gewoon ongelooflijk heb lopen rammen met de Klackx.....tegen mijn formidabele spierbundels is maar weinig bestand ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon survival hebbedingen ,neem gewoon een kwalitatieve ,en veel zwaardere bij.

 

Iedereen is met je eens dat dit een gadget is en niet vergelijkbaar met de functionaliteit van een echte bijl. Maar: een volledige bijl is zwaar en groot als je het hebt over meenemen in een BOB en voor menigeen geen goede optie.

In zo'n geval kan een gadget als deze een leuke toevoeging aan je BOB zijn om bijvoorbeeld je mes te ontzien of als backup wanneer je mes kwijt / stuk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag me wel af of dat echt wel zo goed werkt als dat het filmpje laat zien.

Ik kan me nog een SC met @Keyser Suze herinneren waarbij er een bijlkop uitvoerig getest is geweest die je met wat paracord kon vastbinden aan een stuk hout om zo gewicht en ruimte in de rugtas te besparen. Hoewel het echt goed was vastgebonden zat er behoorlijk wat speling op tijdens het houthakken zelf.

 

Dit ziet er toch meer solide uit omdat het geheel door het hout gaat en niet op het hout zit, lijkt me een stuk stabieler al. Ook de separate speerpunt kan best handig zijn in een SHTF.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had nog mooi stukkie RVS316 liggen en heb er vandaag 5 gemaakt. De zaag en moergaten heb ik weg gelaten.

 

Ik zal volgende week eens kijken of het wat is

 

Jij laat er ook geen gras over groeien! :cool:

 

Relatief lastig te maken ook zo'n zaag neem ik aan.

Het mooiste zou zijn als de zaagsnede geschikt was om de gleuf in de stok mee te zagen.

Veel toegevoegde waarde aan de moergaten zie ik ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij laat er ook geen gras over groeien! :cool:

 

Relatief lastig te maken ook zo'n zaag neem ik aan.

Het mooiste zou zijn als de zaagsnede geschikt was om de gleuf in de stok mee te zagen.

Veel toegevoegde waarde aan de moergaten zie ik ook niet.

 

Zou je in staat zijn om de stok (deels) te splijten met de bijl kop?

Het voordeel van geen zaag en 'gut hook of belt cutter" is mogelijk dat de bijl kop ook beter te hanteren is zonder steel en zelfs te gebruiken is om de steel zelf te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou je in staat zijn om de stok (deels) te splijten met de bijl kop?

Het voordeel van geen zaag en 'gut hook of belt cutter" is mogelijk dat de bijl kop ook beter te hanteren is zonder steel en zelfs te gebruiken is om de steel zelf te maken.

 

Ook een goede optie, eigenlijk zou je beiden moeten uitproberen. Kan me namelijk voorstellen dat als je een stok splijt, hij de neiging heeft om bij het hakken verder te splijten. Misschien wel te voorkomen met extra tie-rips of paracord.

In het filmpje hebben ze een zaag gebruikt, te zien aan de brede, keurig nette gleuf, maar hoogst waarschijnlijk niet de zaag van het ding zelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...