Pagina 3 van de 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 41
    Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Laat je niet lijden voor angst van de terroristen of de dood.
    Als je hiervoor je eigen gaat opsluiten ben je niet goed bezig.
    Dit is nog maar kinderspel bij wat er nog komen gaat.

Zorg dat je niet bang bent voor de dood, dat is het beste prepmiddel.
    Je komt toch een keer aan de beurt.

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 3008Burg Bekijk Berichten
    Ik zou met mijn vriendin een weekend naar london gaan met kerst, om de sfeer te proeven en een goede vriend te zien die in newcastle woont. Echter zijn we beide aan het nadenken of het wel zo verstandig is. London is een risico stad en ik vind kerst ook een risico periode, veel massas mensen en het lijkt mij voor een terrorist een perfecte periode. Mij lijkt het mij misschien verstandiger volgend jaar te gaan, in het voorjaar.

Wat denken jullie ervan?

Ik zou nu gaan! Volgend jaar, in het voorjaar is het nůg onveiliger!

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Om de TS nog even aan te halen, Pinkpop heeft naast de RHCP ook nog Rammstein op het programma 2 bands die ik graag wil zien maar wil ik wel tussen zoveel mensen staan?? Lastig dilemma maar gelukkig gaan de kaarten pas in februari in de verkoop, kan ik nog even nadenken...
    Prepper informatie nodig? PDF bestanden over elk denkbaar onderwerp beschikbaar, PM voor meer info.

Jr. prepper
    Ingeschreven
    Oct 2015
    Ik weet niet hoe serieus we deze site moeten nemen, ze zeggen zelf dat ze vanuit allerlei bronnen (zowel open source als afgeschermde bronnen online en offline) een dossier opstellen. In ieder geval melden ze het volgende: https://terrorismemonitor.nl/alert-d...-in-nederland/

Melding:
    Er is informatie binnengekomen op 15 november 2015 dat terroristen een terreuraanslag in Nederland plannen.
    Datum
    Mogelijk zou de aanslag worden uitgevoerd in de dagen tussen 16 -21 november 2015.
    Doelwit
    Watertransport (bruggen, sluizen etc.) lopen extra risico om getroffen te worden door een explosie. Ook is het mogelijk dat terroristen gebruik maken van watertransport om een aanslag te plegen.
    Alert is actief sinds 15 november 2015.

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Mar 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RedJezelf Bekijk Berichten
    Ik weet niet hoe serieus we deze site moeten nemen, ze zeggen zelf dat ze vanuit allerlei bronnen (zowel open source als afgeschermde bronnen online en offline) een dossier opstellen. In ieder geval melden ze het volgende: https://terrorismemonitor.nl/alert-d...-in-nederland/
    Wat betekenen de symbooltjes op het kaartje bij de link?

Survivor
    Ingeschreven
    Nov 2015
    Vooral kalm blijven en gewoon doen wat je normaal ook doet.
    er zijn constant bedreigingen van de IS tegen Nederland. het is juist de bedoeling dat mensen bang worden, dat ze hun normale leven laten ontregelen .
    Alert zijn is natuurlijk wel altijd goed! ook zonder terroristische dreiging...

Survivor
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Als ik grote evenementen zou bezoeken dan zou ik mij nu meer bewust zijn van de situatie. Ik zou kijken naar mogelijke vluchtroutes en bedenken wat relatief veilige plekken zijn om te gaan staan.
    Verder denk ik aan alert zijn. Ik zeg niet dat je alles aan kan zien komen maar als je goed om je heen kijkt en je bent je goed van je omgeving bewust dan vallen dingen die daar normaal niet thuishoren eerder op. Als een situatie erg verdacht begint te worden dan kan je weg gaan,

Bij preppen voor aanslagen denk ik aan de volgende dingen.
    -altijd telefoon bij je hebben.
    -altijd kaartje met je medische gegevens zoals bloedgroep en allergie bij je hebben.

Mijn excuses voor het verwijderen van diverse berichten,ik begrijp dat het vervelend is.
    Zal voortaan meer nadenken voordat ik post
    Laatst gewijzigd door rassy; 19-11-15 om 11:14.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Jul 2014
    Een blauw met groene planeet die steeds bruiner wordt
    Het liefst mijdt ik hele drukke gelegenheden (ik houd gewoon niet van massas) maar dat kan niet altijd. Zo moest ik met Sail naar een bedrijfsuitje op het water en moet ik ook regelmatig wel op drukke plekken komen. Ik ben wel anders naar de omgeving gaan kijken sinds ik prep. Ik let veel meer op mijn omgeving: Wie loopt er rond? Doen mensen verdacht? Waar kan ik me verstoppen of waar zijn uitgangen indien nodig enz.
    Vanavond gaa we naar een rock concert in de Heineken Music Hall. We weten al dat er extra veiligheidsmaatregelingen zijn maar we zullen zelf meer richting de zijkant gaan staan, liefst ind e buurt van een nooduitgang enz. Niet vooraan deze keer (hoewel d kans dat dat bij dit concert zou lukken al vrij klein zou zijn).
    Bij de verslaggeving over Parijs heb ik vooral opgelet bij de verhalen van de overlevenden. Wat hebben ze gedaan om te overleven? Dat waren mensen die bij een nooduitgang waren of die achter, tussen of onder een dode gingen liggen. Gruwelijk. Het feit dat wij (allen) als preppers hier meer over nadenken en scenario's doorlopen betekent dat we minder overvallen zullen zijn door zo een gebeurtenis. Het zal natuurlijk nog traumatisch zijn maar we hebben door onze mentale voorbereiding en voorzorgsmaatregelingen wel meer kans op overleven. Althans dat hoop ik. En ik hoop vooraal dat er vanavond niets gebeurt en dat we een leuke avond hebben.

Jr. prepper
    Ingeschreven
    Feb 2013
    [MENTION=4292]White Eagle[/MENTION] Hoop dat je een mooi concert heb want dan heb ik hem ook . Heb het zelf ook dat ik rond kijk voor nooduitgangen en vluchtroutes enz. En het gevoel dat ik "kaal"naar binnen ga zonder edc ,

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Aug 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door doom Bekijk Berichten
    Laat je niet lijden voor angst van de terroristen of de dood.
    Als je hiervoor je eigen gaat opsluiten ben je niet goed bezig.
    Dit is nog maar kinderspel bij wat er nog komen gaat.

Zorg dat je niet bang bent voor de dood, dat is het beste prepmiddel.
    Je komt toch een keer aan de beurt.
    Hoewel je insteek misschien wel verschilt met de mijne denk ik wel dat je een punt hebt. Angst is een slechte raadgever en dat is ook het geval in levensbedreigende situaties (zolang je gezond verstand hiervoor in de plaats gebruikt )

Zelf ben ik vanwege mijn geloof niet bang voor de dood, maar zou eigenlijk ook even iets anders in dit licht willen benoemen. Zorg dat je met de mensen om je heen op de juiste voet staat. Uiteraard in eerste plaats je (eventuele) gezin en je vrienden en familie. Mocht je omkomen dan niet dat dat is na een fikse ruzie met ťťn van je dierbaren die nog niet is bijgelegd.

Om toch positief af te sluiten . Als je dit doet heb je een reden om thuis te komen en ben je stik gemotiveerd om het te overleven .

P.s. Ik denk ook dat het erger gaat worden...
    Tip: zorg voor genoeg lampolie

Vergelijkbare onderwerpen

1. Terroristische Dreiging in NL Substantieel
    Door Communicator in forum Binnenland
    Reacties: 12
    Laatste Bericht: 01-07-14, 16:57
  2. Nederland en preppen (Visie volgens Range)
    Door Range in forum Perspectieven algemeen
    Reacties: 8
    Laatste Bericht: 24-06-14, 22:16
  3. Reacties: 9
    Laatste Bericht: 26-04-14, 15:57
  4. Fotodocumentaire Preppen Nederland
    Door mick in forum Preppers in de Media
    Reacties: 33
    Laatste Bericht: 29-11-13, 13:42
  5. Fotodocumentaire Preppen Nederland
    Door mick in forum Binnenland
    Reacties: 1