Ga naar inhoud
GENEGEERD

Fightermo BOB


fightermo

Aanbevolen berichten

Beste medepreppers,

 

Lang over nagedacht om dit te plaatsen maar laat ik het toch maar doen.

 

Ik wil jullie graag mijn BOB laten zien en de inhoud daarvan. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden en of jullie misschien nog tips voor mij hebben? Ik zou zelf graag nog iets van goal zero willen toevoegen zodat ik mijn telefoon zou kunnen opladen. Maar hier moet ik nog even voor sparen.

 

Onder aan de foto's en hier een lijstje met wat er allemaal in zit:

 

Inhoud:

 

care plus first aid kit

microfibre handdoek

4x lightstick 8-12 uur

2x hygiënische doekjes

10x wegwerp handschoenen

waterdicht opbergdoosje (belangrijke papieren, geld, tondel en aansteker)

7x aansteker

4x spanbanden

rekband

vaseline 125ml

2x noodvoedsel

water filter + accessoires

Bear Grylls ultimate survival kit

Bear Grylls ultimate survival knife

zaklamp + 2 reserve batterijen

touw 15 meter

16x batterijen normaal

16x batterijen klein

Iphone 6/5s oplader

hoofdtelefoon voor muziek

3x mondkapje

kleine stukjes touw

ducktape

wd40

1,5liter water2

riem

aluminium folie

doosje met usb, oplader en elektronische accesoires

hangmat

militaire pan

camouflage kleurige hoed

bandana

etui met verschillende mogelijkheden van vuur maken + puntenslijper

multitool

extra zakmes

extra zaklamp +kompas

2x portofoons

zakdoekjes

antibacteriële handgel

extra paar sokken

wegwerp poncho

thermo broek

etui met snickers en mars repen

 

 

 

 

 

 

doosje met verschillende inhoud:

2x condooms

veel elastiekjes

oordopjes tegen hard geluid

opwindbaren zaklamp

kleine tie rips

pennen

wattenstaafjes

lippen balsem

1x aansteker

zakdoekjes

desinfecterende handgel

stift

 

FullSizeRender.jpg.2f20bddb17285a872632f61acc24fc65.jpgIMG_6601.jpg.b860aebccb23512d11420560e8d6345d.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Nice. Altijd leuk om dit soort dingen te bekijken. Doe je zelf ook weer tips van op.

 

Tips van mijn kant:

- Ik mis een kaart. Als je bug out doet is een kompas handig, maar is een kaart net zo belangrijk. Gewoon een bij de ANWB halen. Als je lid bent, kun je ze gratis afhalen.

- De hoeveelheid batterijen zou ik minder doen ivm het gewicht. Zoals je al zei, ben je op zoek naar goal zero om batterijen op te laden. Icm een kleine batterijlader en wat reserve oplaadbare batterijen, kom je een heel eind.

- Het aluminiumfolie zou je nog van de rol kunnen halen en opvouwen. Anders zou je bijvoorbeeld je batterijen of iets anders in de rol kunnen stoppen om ruimte te besparen. De rol zelf is tenslotte hol.

 

Dit is het eerst dat mij opvalt. Mocht ik nog op iets komen, dan laat ik dat nog weten. Maar leuke BOB. Bedankt voor het delen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

My 2 cents:

 

Is meer een GHB dan een BOB niet?

 

Die ducktape kan compacter opgerold worden

7 aanstekers?

Wat ga je doen met die WD40?

Ik mis een tarp.

Ik zou ipv een wegwerpponcho een kwalitatiever en warmer iets in je tas steken.

Wc papier.

Heb je medicijnen bij? Iets tegen koorts en wat loperamide kunnen echt het verschil maken.

Succes ermee! Welke tas is het trouwens?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ga je doen met die WD40?

 

 

 

Is een goede accelerator om bv houtzaagsel sneller een vonkje te doen opnemen, spuit het maar eens op een wattebolletje tussen een gesplitste tak, je hebt dan een grote lucifer om je hoopje tondel aan te steken.

 

ook handig om je messen te reinigen, je multitool en vouwmessen te onderhouden (--> is niet giftig itt bv balistol maar je moet het ook niet gaan drinken).

 

ook kan dit spul goed ontvetten, (beginnend) roestige bouten terug los te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

-stift...om iets te markeren?...denk dan eerder aan (stoep)krijtjes en wascokrijt, daarmee kan je goed markeren op muren en straten.

-porto's...je bent met zijn tweetjes?

Het is al gezegd maar ik mis ook een tarp. En waar gebruik je alufolie voor?Waterfilter zie ik niet in je lijst,volgens mij wel op foto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is een goede accelerator om bv houtzaagsel sneller een vonkje te doen opnemen, spuit het maar eens op een wattebolletje tussen een gesplitste tak, je hebt dan een grote lucifer om je hoopje tondel aan te steken.

 

ook handig om je messen te reinigen, je multitool en vouwmessen te onderhouden (--> is niet giftig itt bv balistol maar je moet het ook niet gaan drinken).

 

ook kan dit spul goed ontvetten, (beginnend) roestige bouten terug los te krijgen.

 

Sorry maar qua WD40 vs Ballistol is het volgens mij precies andersom en is Ballistol juist veilig voor voedsel en WD40 juist niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry maar qua WD40 vs Ballistol is het volgens mij precies andersom en is Ballistol juist veilig voor voedsel en WD40 juist niet.

 

Kijk maar eens op de achterkant van een flesje WD-40 er staat enkel vlambaar op... zelf gebruik ik geen ballistol omdat ze me ooit eens verteld hebben dat het juist wel giftig is iets met de chemische reactie in contact met het metaal.

 

wd 40 reinigt en maakt los maar is eigenlijk geen smeermiddel...

 

ik zou beide dingen gewoon niet puur consumeren. ik gebruik al meer dan 5 jaar wd-40 om oa koksmessen na het slijpen goed te reinigen en vervolgens met een keukenroldoekje het te drogen...Ben er nog nooit ziek van geworden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk maar eens op de achterkant van een flesje WD-40 er staat enkel vlambaar op... zelf gebruik ik geen ballistol omdat ze me ooit eens verteld hebben dat het juist wel giftig is iets met de chemische reactie in contact met het metaal.

 

wd 40 reinigt en maakt los maar is eigenlijk geen smeermiddel...

 

ik zou beide dingen gewoon niet puur consumeren. ik gebruik al meer dan 5 jaar wd-40 om oa koksmessen na het slijpen goed te reinigen en vervolgens met een keukenroldoekje het te drogen...Ben er nog nooit ziek van geworden.

 

Kijk eens hier bij info van de fabrikant, onder "hazards indentifaction": http://wd40.com/files/pdf/msds-wd482671453.pdf

 

En dan die van Ballistol: http://www.ballistol.com/faqs/ -->

[h=3]Is Ballistol non-toxic?[/h]Ballistol does not contain ingredients considered hazardous by the FDA. It does not contain any ingredients which may be harmful for warm-blooded organisms, reptiles or aquatic organisms (if used as directed).

 

Wat niet betekent dat je het moet drinken maar voor voedselbereiding is het veilig. Dat is ook de consensus als je op veel messen forums rond kijkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens hier bij info van de fabrikant, onder "hazards indentifaction": http://wd40.com/files/pdf/msds-wd482671453.pdf

 

En dan die van Ballistol: http://www.ballistol.com/faqs/ -->

 

 

Wat niet betekent dat je het moet drinken maar voor voedselbereiding is het veilig. Dat is ook de consensus als je op veel messen forums rond kijkt.

 

die safety labels betreft direct contact met organisch materiaal... niet om de reactie met metaal... daar zie ik van beide niets op terug.

 

ook als iets toxisch en gevaarlijk is, moeten volgende labels erop staan.

 

giftig.jpg.fab81919c214c079062e360b6c99a243.jpg

 

- toxic

- harmful

- (gevaarlijk voor het millieu)

 

en dat is bij wd-40 niet het geval

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat om direct contact met organisch materiaal... niet om de reactie met metaal...

 

Ook Ballistol reageert enigszins met metaal, daarom kan het ook gebruikt worden om metaal op te poetsen. Uit alle tests blijkt echter dat dit zo minimaal is dat Ballistol gezien wordt als voedsel veilig.

Dat kan niet gezegd worden over WD40 en het is dus een slecht advies om dat te gebruiken voor je messen die ook met voedsel in aanraking komen. De agressiviteit van WD40 blijkt ook al uit die datasheet die ik eerder postte.

Ik heb nu ook die van Ballistol gevonden en naar mijn mening zijn de verschillen evident.

 

https://www.baileysonline.com/msds_sheets/PDFs/ballistol.PDF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook Ballistol reageert enigszins met metaal, daarom kan het ook gebruikt worden om metaal op te poetsen. Uit alle tests blijkt echter dat dit zo minimaal is dat Ballistol gezien wordt als voedsel veilig.

Dat kan niet gezegd worden over WD40 en het is dus een slecht advies om dat te gebruiken voor je messen die ook met voedsel in aanraking komen. De agressiviteit van WD40 blijkt ook al uit die datasheet die ik eerder postte.

Ik heb nu ook die van Ballistol gevonden en naar mijn mening zijn de verschillen evident.

 

https://www.baileysonline.com/msds_sheets/PDFs/ballistol.PDF

 

 

Ik heb deze manier van reinigen geleerd van mensen die in grootkeukens en industriële keukens werken, die het op hun beurt als tip hadden gehad van iemand van de voedselinspectie... na het slijpen, stroppen en tussentijds wetten blijven er vaak metaal deeltjes in de poriën zitten en die moeten eruit...(waar wd40 perfect voor werkt) nadien worden ze aldus nog wel gespoeld met lauw water vervolgens droog gewreven en opgepoetst met een vaatdoek.

 

Messen en gebruiksvoorwerpen die hoofdzakelijk voor voedsel gebruikt worden zijn meestal uit rvs en moeten niet geolied worden maar gereinigd in de poriën en dat is hetgene wat wd40 doet, ballistol is hoofdzakelijk een olie ....(weet je welke labels er staan op de reinigingsspullen van de inox-panelen, keukenbladen en dampkappen in grootkeukens? achteraf moeten deze items afgespoeld worden met water en gedroogd worden met een propere doek, dat geldt voor andere items.

 

Ik probeer mensen te behoeden van slecht advies betreft veiligheid oa boogpezen, en materiaal waar ik toch enige ervaring met het doel het als een waarschuwing mee te geven, niet om de geloofwaardigheid in twijfel te trekken... echter ervaar ik jou reactie als het gene ik bij andere niet wil doen... (kan mijn interpretatie zijn)

 

Het eerste wat mensen moeten doen is kijken naar waarschuwingslabels. ik kwam en kom door mijn beroep mijn werk dagelijks in contact met toxische producten en die gevaarlijk zijn voor de omgeving... bij wd 40 staat er enkel dat het vlambaar is en verder niets als het echt zo'n zooi is als jij voorstelt zijn ze glashard in overtreding.

 

 

Het duidelijk verschil tussen ballistol en wd 40 is dat je bij olie het vaak erop laat als bescherming en bij een reinigingsmiddel het alsnog moet spoelen voor je het materiaal gaat gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoezo dit?

 

Hallo @fightermo,

Welkom.jpg.5a1291d7a12591b7e49c2bd5a773b49f.jpg

 

Je kan hier een schat aan informatie vinden met meer dan 12.500 onderwerpen en meer dan 380.000 berichten kan je hier

uren ( eigenlijk dagen zo niet weken ) doorbrengen en als je iets niet weet, is er altijd wel iemand die je op weg kan helpen.

Ikzelf ben een stuk wijzer geworden en voel me helemaal thuis op deze site met nog +/- 650 actieve leden.

Er is zoveel informatie te vinden hier, dat je tijd te kort komt.

Ben ook al aardig verslaafd aan deze site, pas maar op, voor je het weet ben je het ook:o

 

 

Kijk ook eens op :Forum - Preppers.nl FAQ

Hier kan je antwoorden vinden op vragen over hoe het forum werkt. Gebruik de links of de zoek box hieronder om je weg door het forum te vinden.

Zie ook: Wegwijs op het forum van Loreen.

 

 

Met vriendelijke groet, Popeye.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...