Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 21 tot 29 van de 29

Onderwerp: Fightermo BOB

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door carismo Bekijk Berichten
    Het gaat om direct contact met organisch materiaal... niet om de reactie met metaal...
    Ook Ballistol reageert enigszins met metaal, daarom kan het ook gebruikt worden om metaal op te poetsen. Uit alle tests blijkt echter dat dit zo minimaal is dat Ballistol gezien wordt als voedsel veilig.
    Dat kan niet gezegd worden over WD40 en het is dus een slecht advies om dat te gebruiken voor je messen die ook met voedsel in aanraking komen. De agressiviteit van WD40 blijkt ook al uit die datasheet die ik eerder postte.
    Ik heb nu ook die van Ballistol gevonden en naar mijn mening zijn de verschillen evident.

https://www.baileysonline.com/msds_s.../ballistol.PDF

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AWOL Bekijk Berichten
    Ook Ballistol reageert enigszins met metaal, daarom kan het ook gebruikt worden om metaal op te poetsen. Uit alle tests blijkt echter dat dit zo minimaal is dat Ballistol gezien wordt als voedsel veilig.
    Dat kan niet gezegd worden over WD40 en het is dus een slecht advies om dat te gebruiken voor je messen die ook met voedsel in aanraking komen. De agressiviteit van WD40 blijkt ook al uit die datasheet die ik eerder postte.
    Ik heb nu ook die van Ballistol gevonden en naar mijn mening zijn de verschillen evident.

https://www.baileysonline.com/msds_s.../ballistol.PDF

Ik heb deze manier van reinigen geleerd van mensen die in grootkeukens en industriŽle keukens werken, die het op hun beurt als tip hadden gehad van iemand van de voedselinspectie... na het slijpen, stroppen en tussentijds wetten blijven er vaak metaal deeltjes in de poriŽn zitten en die moeten eruit...(waar wd40 perfect voor werkt) nadien worden ze aldus nog wel gespoeld met lauw water vervolgens droog gewreven en opgepoetst met een vaatdoek.

Messen en gebruiksvoorwerpen die hoofdzakelijk voor voedsel gebruikt worden zijn meestal uit rvs en moeten niet geolied worden maar gereinigd in de poriŽn en dat is hetgene wat wd40 doet, ballistol is hoofdzakelijk een olie ....(weet je welke labels er staan op de reinigingsspullen van de inox-panelen, keukenbladen en dampkappen in grootkeukens? achteraf moeten deze items afgespoeld worden met water en gedroogd worden met een propere doek, dat geldt voor andere items.

Ik probeer mensen te behoeden van slecht advies betreft veiligheid oa boogpezen, en materiaal waar ik toch enige ervaring met het doel het als een waarschuwing mee te geven, niet om de geloofwaardigheid in twijfel te trekken... echter ervaar ik jou reactie als het gene ik bij andere niet wil doen... (kan mijn interpretatie zijn)

Het eerste wat mensen moeten doen is kijken naar waarschuwingslabels. ik kwam en kom door mijn beroep mijn werk dagelijks in contact met toxische producten en die gevaarlijk zijn voor de omgeving... bij wd 40 staat er enkel dat het vlambaar is en verder niets als het echt zo'n zooi is als jij voorstelt zijn ze glashard in overtreding.

Het duidelijk verschil tussen ballistol en wd 40 is dat je bij olie het vaak erop laat als bescherming en bij een reinigingsmiddel het alsnog moet spoelen voor je het materiaal gaat gebruiken.
    Laatst gewijzigd door carismo; 17-11-15 om 17:30. Reden: paar kleine aanpassingen

Elementary prepper
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Goede inhoud, wat voor merk tas is dat?

Adventurer
    Ingeschreven
    Sep 2014
    hoezo dit?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door popeye Bekijk Berichten
    Hallo [MENTION=4465]fightermo[/MENTION],
    Bijlage 21679

Je kan hier een schat aan informatie vinden met meer dan 12.500 onderwerpen en meer dan 380.000 berichten kan je hier
    uren ( eigenlijk dagen zo niet weken ) doorbrengen en als je iets niet weet, is er altijd wel iemand die je op weg kan helpen.
    Ikzelf ben een stuk wijzer geworden en voel me helemaal thuis op deze site met nog +/- 650 actieve leden.
    Er is zoveel informatie te vinden hier, dat je tijd te kort komt.
    Ben ook al aardig verslaafd aan deze site, pas maar op, voor je het weet ben je het ook

Kijk ook eens op :Forum - Preppers.nl FAQ
    Hier kan je antwoorden vinden op vragen over hoe het forum werkt. Gebruik de links of de zoek box hieronder om je weg door het forum te vinden.
    Zie ook: Wegwijs op het forum van Loreen.

Met vriendelijke groet, Popeye.

Adventurer
    Ingeschreven
    Sep 2014
    [MENTION=5304]EddyCorleone[/MENTION] miltec us assault backpack

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fightermo Bekijk Berichten
    hoezo dit?
    waarschijnlijk heeft popeye jouw inschrijvingsdatum over het hoofd gezien

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MyronPrps Bekijk Berichten
    waarschijnlijk heeft popeye jouw inschrijvingsdatum over het hoofd gezien
    Inderdaad,
    Ik had niet zo gauw gezien dat [MENTION=4465]fightermo[/MENTION] al sinds september 2014 lid is.
    Heb mijn welkoms riedel verwijderd aangezien hij wel zal weten hoe het forum werkt.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door popeye Bekijk Berichten
    Inderdaad,
    Ik had niet zo gauw gezien dat @fightermo al sinds september 2014 lid is.
    Heb mijn welkoms riedel verwijderd aangezien hij wel zal weten hoe het forum werkt.
    Kan eens gebeuren

Adventurer
    Ingeschreven
    Sep 2014
    [MENTION=1914]popeye[/MENTION] Ah zo ik vond het al vreemd. Maar er was gelukkig alleen maar goeie bedoelingen haha

Vergelijkbare onderwerpen

1. Fightermo EDC
    Door fightermo in forum Survival uitrusting algemeen
    Reacties: 5
    Laatste Bericht: 08-11-15, 20:39
  2. Voorstellen Fightermo. Maatje gezocht in achterhoek
    Door fightermo in forum Voorstelronde
    Reacties: 13
    Laatste Bericht: 15-06-15, 08:12

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten