Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 35

Onderwerp: De wereld raakt vol

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Nov 2012

De wereld raakt vol

Hoe je het ook wendt of keert, onze planeet is gewoon aan het vol raken.
    We kunnen wel net doen alsof dat niet zo is, we krijgen immers nog steeds kinderbijslag, maar de waarheid laat zich zo langzamerhand niet langer onder het tapijt vegen.
    Ik hoorde een paar dagen geleden een meneer op de radio spreken die vertelde dat je e.e.a mooi kon vergelijken met een bacterie in een petrieschaaltje.
    Eerst heb je er eentje, maar al snel raakt je schaaltje vol met al maar uitbreidende bacteriŽn.
    Wij zijn net zo, door onze ongebreidelde groei raken we nu aan de grenzen van wat nog mogelijk en leefbaar is.
    We zijn er nog niet helemaal van doordrongen, tenminste, de overheden doen hun uiterste best om ons onwetend te houden.
    Zie hoe het in de natuur gaat, overbevolking wordt altijd afgestraft met ziekten en plagen en dat zal onder mensen niet anders zijn.
    En dan maakt het niet uit of er een veredeld vogelgriepje aan komt waaien of dat we ons onderling afmaken, maar iets gaat er gebeuren.
    Ik denk dat preppen nog veel harder nodig is dan we soms wel denken, tegelijk met kleinschalig werken aan off grid wonen, moestuinieren, dieren houden en oude ambachten beoefenen. (Bv whiskey stoken, het moet ook leuk zijn)
    Ik ben geen doemdenker, eerder een doendenker, maar ik begin het gevoel te krijgen dat het er over niet al te lange tijd, paar jaar, om gaat spannen en dan kun je maar beter heel goed voorbereid zijn.
    Ik weet dat het niet altijd gemakkelijk te realiseren is, maar wie kan, verhuis naar het platteland.
    Ook dan is het geen garantie op een goede afloop, maar allicht dat de kansen iets beter liggen.
    Het petrieschaaltje is bijna vol en dan heb je het gedonder.
    Laatst gewijzigd door AWOL; 21-11-15 om 09:08. Reden: titel aangepast na overleg

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Nov 2013
    Veel mensen klonteren samen op hoopjes om economische redenen
    Your knife and mind: Both can cut through thick situations if sharpened correctly.

Hier doen wij wat we wťl kunnen doen voor onszelf ipv alleen te klagen. Toch?

Prepping: How to turn your life from boring to Epic!

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Aug 2012
    De enige rede waarom wij op deze planeet kunnen leven is omdat het allemaal in balans is.
    Als het uit balans raakt dan wordt het toch weer in balans gebracht. En of het nou honger, God, Pest, Aids, Griep, SARS, uitgeputte aarde of wat dan ook heet vroeg of laat dan wordt het allemaal weer gebalanceerd en aangezien wij op dit moment inderdaad met teveel mensen onze aarde zijn en uitputten zullen wij wel eens aan de beurt kunnen zijn.
    Disclaimer: Prepping is addictive so don't trust my "objective" opinion

"You never know how strong you are untill being strong is the only choice you have"

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Apr 2013
    Er is veel mis [MENTION=1167]Roel[/MENTION], helemaal eens. Maar op dat vol is vol valt ook best wat af te dingen. Zie een oud draadje: 'Geen paniek. De feiten over de wereldbevolking.'
    http://preppers.nl/forum/threads/792...ereldbevolking

Inmiddels staat de hele docu online op:
    https://www.youtube.com/watch?v=FACK2knC08E
    Hora est.

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Uiteindelijk zal de groei van de wereldbevolking stoppen bij ongeveer 11 miljard, volgens professor statistiek Hans Rosling in de uitleg die hij geeft bij Lubach, zie http://preppers.nl/forum/threads/127...l=1#post396661

Nu is 11 miljard nog bijna 4 miljard meer dan er nu al zijn en hoe de wereld dit aankan is mij ook nog niet duidelijk, maar die groei is niet onbeperkt.
    Laatst gewijzigd door Raycoupe; 18-11-15 om 17:33. Reden: link gerepareerd, ťťn woord veranderd
    Nieuw forum: preppers-shelter.nl (Bij aanmelden kijk voor de activatie mail in je spamfolder)

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Je weet hoe het gaat Ray, je hebt kleine leugens, grote leugens en... je hebt statistieken....
    Dat de groei niet onbeperkt is wil ik wel aannemen, al zal de reden voor die beperking nu net het onaardige kantje van dit verhaal kunnen zijn.
    Trouwens jouw linkje verwijst naar de AAA status van Nederland...

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Sep 2014
    dammn en ik dacht dat dit topic over rugzakken ging.
    Saxon 7:2 Believe what is right
    Indeed, The Peaceful Majority Is Irrelevant !

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Nov 2012
    ...grijns...

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roel Bekijk Berichten
    Je weet hoe het gaat Ray, je hebt kleine leugens, grote leugens en... je hebt statistieken....
    Dat de groei niet onbeperkt is wil ik wel aannemen, al zal de reden voor die beperking nu net het onaardige kantje van dit verhaal kunnen zijn.
    Trouwens jouw linkje verwijst naar de AAA status van Nederland...
    De link is aangepast, wijst nu wel naar de juiste post.

Statistieken worden idd ook vaak misbruikt, maar het gaat lastig worden als je nergens onderzoek naar doet en je uitsluitend op alles op basis van 'gevoel' doet.
    Nieuw forum: preppers-shelter.nl (Bij aanmelden kijk voor de activatie mail in je spamfolder)

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raycoupe Bekijk Berichten
    Nu is 11 miljard nog bijna 4 miljard minder dan er nu al zijn en hoe de wereld dit aankan is mij ook nog niet duidelijk, maar die groei is niet onbeperkt.
    Wist helemaal niet dat er nu al 15 miljard mensen zijn Maar inderdaad zal het aantal stoppen ergens tussen 9 en 11 miljard. Ook een mooi filmpje hierover staat bij Ted.com

https://www.ted.com/talks/hans_rosli...ulation_growth
    Prepper informatie nodig? PDF bestanden over elk denkbaar onderwerp beschikbaar, PM voor meer info.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Gewoon FF een keertje leuk nieuws
    Door FincaInSpanje in forum Koffiecorner
    Reacties: 17
    Laatste Bericht: 28-02-15, 01:01
  2. gewoon een dag van een blije prepper
    Door styx in forum Koffiecorner
    Reacties: 1
    Laatste Bericht: 19-11-14, 10:28
  3. Gewoon even een mooie timelapse
    Door phaelin in forum Koffiecorner
    Reacties: 2