Ga naar inhoud
GENEGEERD

Ervaring 5.11 rush 24


3008Burg

Aanbevolen berichten

Forumleden,

 

Op dit moment bezit ik een condor 3 day assault pack als .. alles in 1.

Mooie sterke tas, echter wel een stuk groter dan ingeschat.

 

Nu zat ik een beetje rond te neuzen en kwam uit bij de 5.11 Rush 24 (12 leek me te klein). Nu heb ik de zoekmachine gebruikt en kon ik niet echt wat vinden.

 

Is er iemand die ervaring heeft met de rush 24? Misschien wel met zowel de condor als de rush 24.

 

Graag hoor ik het zodat ik mijn eventuele aanschaf en verkoop kan plannen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Forumleden,

 

Op dit moment bezit ik een condor 3 day assault pack als .. alles in 1.

Mooie sterke tas, echter wel een stuk groter dan ingeschat.

 

Nu zat ik een beetje rond te neuzen en kwam uit bij de 5.11 Rush 24 (12 leek me te klein). Nu heb ik de zoekmachine gebruikt en kon ik niet echt wat vinden.

 

Is er iemand die ervaring heeft met de rush 24? Misschien wel met zowel de condor als de rush 24.

 

Graag hoor ik het zodat ik mijn eventuele aanschaf en verkoop kan plannen!

 

Ik heb de rush 12 en 24 en de 72 wat wil je weten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe zit de tas zelf? Volstaat de rush 24 voor meerdere dagen? 3-4 dagen aan eten/water en kleding + de 'standaard' BoB spullen qua ruimte? + Verder jou mening over de tassen als je die wil geven

 

De 24 is een stukkie groter dan de 12 maar daar was je al wel achter.

Of een 12 zou volstaan voor drie dagen hangt geheel van je gear af.

Ben je minimalistisch en neem je geen extraatjes mee kom je met de 12 al een heel end.

Slaapzak en matje zal je wel buiten de tas moeten hangen maar dat probleem heb je met de 24 ook.

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

Top tas zonder twijfel, heb hem in het zwart. Of je er voldoende inkrijgt om drie/vier dagen mee te overleven hangt af van wat jij denkt waar je behoefte aan hebt. Voor mij zou hij zeker te klein zijn.

 

Ja qua bepakking gemiddeld water en eten voor deze dagen, mes en knijptang, setje kleding en ehbo spullen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe zit de tas zelf? Volstaat de rush 24 voor meerdere dagen? 3-4 dagen aan eten/water en kleding + de 'standaard' BoB spullen qua ruimte? + Verder jou mening over de tassen als je die wil geven

 

De benaming 12 24 en 72 zijn indicatief voor het aantal uren wat je aan gear wat je kan mee slepen.

 

Zoals de andere al schreven of JOU spullen er voor 3 dagen inpassen kan ik niet zeggen. Geen idee wat jij meesleept.

Mijn "Standaard" BOB spullen gaan prima in de RUSH24. Kwaliteit valt weinig tot niets op af te dingen zijn gewoon prima tassen.

De 72 uurs uitvoering vind ik erg groot (daarom ook gekocht) draagcomfort van alle 3 vind ik ook prima. Op de warme dagen ietwat zweterig op de rug.

Voor mijn tas die ik dagelijks bij mij heb ben ik inmiddels overgestapt naar een ander merk en uitvoering. (Tasmanian Tiger First Responder 2) dit eigenlijk alleen maar gedaan omdat ik heel graag overzicht in mijn tas wil hebben.

 

Rugzak blijft een persoonlijk iets, succes met je keuze

Link naar reactie
Delen op andere sites

De benaming 12 24 en 72 zijn indicatief voor het aantal uren wat je aan gear wat je kan mee slepen.

 

Zoals de andere al schreven of JOU spullen er voor 3 dagen inpassen kan ik niet zeggen. Geen idee wat jij meesleept.

Mijn "Standaard" BOB spullen gaan prima in de RUSH24. Kwaliteit valt weinig tot niets op af te dingen zijn gewoon prima tassen.

De 72 uurs uitvoering vind ik erg groot (daarom ook gekocht) draagcomfort van alle 3 vind ik ook prima. Op de warme dagen ietwat zweterig op de rug.

Voor mijn tas die ik dagelijks bij mij heb ben ik inmiddels overgestapt naar een ander merk en uitvoering. (Tasmanian Tiger First Responder 2) dit eigenlijk alleen maar gedaan omdat ik heel graag overzicht in mijn tas wil hebben.

 

Rugzak blijft een persoonlijk iets, succes met je keuze

 

Top, bedankt!

Ik zat nog even te twijfelen tussen de maxpedition en rush 24, alleen ik ga toch maar voor de rush 24, ook prijstechnisch!

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Forumleden,

 

Op dit moment bezit ik een condor 3 day assault pack als .. alles in 1.

Mooie sterke tas, echter wel een stuk groter dan ingeschat.

 

Nu zat ik een beetje rond te neuzen en kwam uit bij de 5.11 Rush 24 (12 leek me te klein). Nu heb ik de zoekmachine gebruikt en kon ik niet echt wat vinden.

 

Is er iemand die ervaring heeft met de rush 24? Misschien wel met zowel de condor als de rush 24.

 

Graag hoor ik het zodat ik mijn eventuele aanschaf en verkoop kan plannen!

 

Ik heb zelf de Rush24, ik gebruik hem als sport tas en voor logeren, vind hem zelf aan de te kleine kant.

Voor de foto even een meindl boot ernaast geplaatst zodat men de verhoudingen kan zien. (Correctie, op de foto staat mijn Rush12 :p verkeerde gepakt)

 

Ook zou ik graag een waist band hebben en dat heeft deze tas niet.

Mijn eigen voorkeur gaat echter uit naar de Rush72.

 

20151118_212530.jpg.effd894e7fc85b61712caee2099a208c.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook de 12 en 24. Over beide tassen ben ik zeer te spreken. Momenteel gebruik voor het dagelijkse gebruik de 12. De 24 gebruik als ik een paar dagen weg ga of als ik met mijn camera opstap ga. Heb ze bij gear point gekocht in Amersfoort. Is trouwens een mooie winkel maar wel prijzig..

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook de 12 en 24. Over beide tassen ben ik zeer te spreken. Momenteel gebruik voor het dagelijkse gebruik de 12. De 24 gebruik als ik een paar dagen weg ga of als ik met mijn camera opstap ga. Heb ze bij gear point gekocht in Amersfoort. Is trouwens een mooie winkel maar wel prijzig..

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

Ik heb zelf de Rush24, ik gebruik hem als sport tas en voor logeren, vind hem zelf aan de te kleine kant.

Voor de foto even een meindl boot ernaast geplaatst zodat men de verhoudingen kan zien.

 

Ook zou ik graag een waist band hebben en dat heeft deze tas niet.

Mijn eigen voorkeur gaat echter uit naar de Rush72.

 

20151118_212530.jpg.effd894e7fc85b61712caee2099a208c.jpg

 

Top, bedankt voor jullie reacties. Mijn keuze is inderdaad op de Rush 24 gevallen en hij lijkt mij, voor mijn plannen groot genoeg. (edc/bob/vanalles)

 

Edit: Ik zit ondertussen reviews te kijken van de rush 12, of deze ook groot genoeg is. Wat er bij mij in komt zijn: 5.11 pants, 2 shirts. 3 pakken noodrantsoen, verbandset, kniptang, verband, waterflesjes (2) en waterfilter. Verder een zakmes erin en een mes erop.

 

Gear point was inderdaad ook mijn keus, alleen met hun openingstijden van 1100-1700 van di - vrij kom ik daar helaas amper aan toe. Hoorde dat ze volgende week zaterdag ook een keer open zijn, dus als ik mijn condor heb verkocht (dus hopelijk gaat dat snel) ga ik hem daar volgende week ophalen.

 

Ondertussen blijf ik marktplaats en internet afstruinen om te kijken of ik hem ergens kan oppikken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf de Rush24, ik gebruik hem als sport tas en voor logeren, vind hem zelf aan de te kleine kant.

Voor de foto even een meindl boot ernaast geplaatst zodat men de verhoudingen kan zien.

 

Ook zou ik graag een waist band hebben en dat heeft deze tas niet.

Mijn eigen voorkeur gaat echter uit naar de Rush72.

 

20151118_212530.jpg.effd894e7fc85b61712caee2099a208c.jpg

 

Dit lijkt mij de rush 12 toch? Als ik de pads e.d. vergelijk met fotos op internet. Ook het bovenste vak aan de voorkant, bij de 24 heeft hij 2 pouches, en bij de 12 1, zoals deze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit lijkt mij de rush 12 toch? Als ik de pads e.d. vergelijk met fotos op internet. Ook het bovenste vak aan de voorkant, bij de 24 heeft hij 2 pouches, en bij de 12 1, zoals deze.

 

whoops yup, verkeerde van de 2 gepakt, das idd mn rush 12, als men de 12 en 24 naast elkaar gooit is het verschil van de verhoudingen niet zo heel groot. Mischien 5 cm breder/hoger ofzo. 5 cm is ongeveer even breed als zo'n plankje van de vloer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

whoops yup, verkeerde van de 2 gepakt, das idd mn rush 12, als men de 12 en 24 naast elkaar gooit is het verschil van de verhoudingen niet zo heel groot. Mischien 5 cm breder/hoger ofzo. 5 cm is ongeveer even breed als zo'n plankje van de vloer.

 

Bedankt voor de info! En toch voor de foto, ondertussen even aan t uitzoeken welke tas de beste optie is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Top, bedankt voor jullie reacties. Mijn keuze is inderdaad op de Rush 24 gevallen en hij lijkt mij, voor mijn plannen groot genoeg. (edc/bob/vanalles)

 

Edit: Ik zit ondertussen reviews te kijken van de rush 12, of deze ook groot genoeg is. Wat er bij mij in komt zijn: 5.11 pants, 2 shirts. 3 pakken noodrantsoen, verbandset, kniptang, verband, waterflesjes (2) en waterfilter. Verder een zakmes erin en een mes erop.

 

Gear point was inderdaad ook mijn keus, alleen met hun openingstijden van 1100-1700 van di - vrij kom ik daar helaas amper aan toe. Hoorde dat ze volgende week zaterdag ook een keer open zijn, dus als ik mijn condor heb verkocht (dus hopelijk gaat dat snel) ga ik hem daar volgende week ophalen.

 

Ondertussen blijf ik marktplaats en internet afstruinen om te kijken of ik hem ergens kan oppikken.

 

Als ik het zo lees passen je spullen in de 12. (Je kan deze verruimen dmv straps)

Zal een tight fit zijn maar ik gok dat je het met goed pakken zou redden.

 

Misschien een beetje van je locatie prijsgeven zodat mogelijk leden in de buurt je kunnen laten passen?

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij zit er niet veel prijsverschil tussen de twee tassen. Ik dacht maar twintig Euro. Als ik je mag adviseren dan zou ik twee tientjes meer uitgeven. Heb je toch meer ruimte en de 24 heeft meer vakken. Plus je kan er heel makkelijk zelf een heupband opzetten. (Heb ik zelf ook gedaan?). Ik gebruik de 12 nu omdat deze met een ehbo set aan de buitenkant makkelijker in een top koffer past. Maar zou zeker voor een 5.11 gaan. Dan weet je zeker dat je goede spullen in huis hebt...? ?

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het zo lees passen je spullen in de 12. (Je kan deze verruimen dmv straps)

Zal een tight fit zijn maar ik gok dat je het met goed pakken zou redden.

 

Misschien een beetje van je locatie prijsgeven zodat mogelijk leden in de buurt je kunnen laten passen?

 

Greener

 

Mijn 'locatie' is omgeving zwolle, zo'n 20 min, w- n/w ervan.

 

Volgens mij zit er niet veel prijsverschil tussen de twee tassen. Ik dacht maar twintig Euro. Als ik je mag adviseren dan zou ik twee tientjes meer uitgeven. Heb je toch meer ruimte en de 24 heeft meer vakken. Plus je kan er heel makkelijk zelf een heupband opzetten. (Heb ik zelf ook gedaan��). Ik gebruik de 12 nu omdat deze met een ehbo set aan de buitenkant makkelijker in een top koffer past. Maar zou zeker voor een 5.11 gaan. Dan weet je zeker dat je goede spullen in huis hebt...�� ��

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

Bedankt voor je reactie en mening! Ik ben van plan ze beide te gaan bekijken en passen, en dan te beslissen welke de beste optie is. Zoals je zei het verschilt inderdaad niet veel.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de info! En toch voor de foto, ondertussen even aan t uitzoeken welke tas de beste optie is.

 

Heb ze allebij naast elkaar, coyote = rush24, black = rush12

 

 

20151120_123837.jpg.0e824c06c776cf4e6e228e2aba0bb9fe.jpg

 

Niet zo heel veel verschil in grote dus..

Ik heb een vegelijkbaar in grote tas die een waistband erbij heeft, en die wint meestal mijn voorkeur omdat ik het gewicht beteter kan verdelen en de tas beter op zijn plek blijft er mee.

 

Liggende aan wat u van plan ben zou ik u aanraden om in overweging te nemen of u molle wel echt gaat gebruiken, zo niet dan zijn er zat outdoor rugtassen die mischien beter voor uw doelen zijn

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...