Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 21 tot 29 van de 29

Onderwerp: ondergrondse bunker

Jr. prepper
    Ingeschreven
    Nov 2015

Video: Wat heb je nodig in de bunker tijdens een Apocolyps?

Zie onderstaand filmpje. Ik heb hem zelf nog niet kunnen kijken omdat we op het werk geen geluid hebben, maar ben benieuwd.
    Het komt mij (zonder geluid ) wat apart en populair over... Is dit prepping? Of meer een mancave?

http://www.zie.nl/video/bizar/Wat-he.../7t0zlp6fvuav#

[MOD]
    Onderwerp samengevoegd met dit topic, het gaat over hetzelfde filmpje [MOD]
    Laatst gewijzigd door Raycoupe; 22-11-15 om 13:07.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Misschien kan deze samengevoegd worden met http://preppers.nl/forum/threads/139...ker#post398373 [MENTION=69]Greener[/MENTION]
    So Long, and Thanks for All the Fish

DRD28
    Guest
    De kat, zeker weten het belangrijkste item.. ik heb er 2

Verder, gewoon een kelderbak laten plaatsen is mijns inziens het meest kosteneffectief.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Gelijk wat je onder de grond steekt van kelder container of bak het blijft een lucht bel .
    Dat van de kleef klopt in theorie. De praktijk is soms anders . Ik heb een kelders gewerkt waar geen verankering nodig was . Maar ik heb er ook aan een gewerkt waar men 1200 palen heb moeten hijen om te garanderen dat hij niet naar boven komt .
    En ja beton drijft . De liefkenshoektunnel is op 11km van waar hij ligt gebouwd over de schelde gesleept en laten afzinken . Ik weet het want ik was er bij .
    De Piethein tunnel in Rotterdam is ook rond Antwerpen gebouwd en naar Rotterdam gesleept zelfs voor een stuk over de zee .
    De elementen waren 142meter lang muren van meer dan 1meter dik duizenden tonnen weegde ze en toch waren er bij die moesten verzwaard worden omdat ze te ver boven water uit staken . Ja dat waren nog eens klusjes .

even een wijziging. De Piet heintunnel ligt in Amsterdam. ( Geert)
    Laatst gewijzigd door Geert; 19-11-15 om 16:42.
    Shelter Camping Vlaanderen
    De afwezigen hadden ongelijk .

Survivor
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Vraag me altijd af hoe dat gaat met de luchtverversing, hij wees even kort naar twee openingen, een voor aanvoer en een voor afvoer, maar je zit daar wel 3 meter onder de grond. Weet iemand hoe dat gaat? Zelfde met de Atlas Shelters die je op Youtube wel ziet. Ook een meter of drie onder de grond. Heb je dan een systeem nodig dat de zuurstof aanvoert? Maar wat als de stroom uitvalt?
    Het gaat er niet om hoe goed je je best doet, het gaat erom wat je bereikt.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GroningerPrepper Bekijk Berichten
    Vraag me altijd af hoe dat gaat met de luchtverversing, hij wees even kort naar twee openingen, een voor aanvoer en een voor afvoer, maar je zit daar wel 3 meter onder de grond. Weet iemand hoe dat gaat? Zelfde met de Atlas Shelters die je op Youtube wel ziet. Ook een meter of drie onder de grond. Heb je dan een systeem nodig dat de zuurstof aanvoert? Maar wat als de stroom uitvalt?
    Als de stroom uitvalt, moet je fietsen voor de energie voor de aanvoer van frisse lucht...

Elementary prepper
    Ingeschreven
    Sep 2015
    Op zich wel gaaf gemaakt en het ziet er stevig uit, zometeen het "making of" filmpje maar eens bekijken gaan.. Maar dan vraag ik me alleen af: hoeveel mensen weten nu dat hij zo'n ding heeft? Ik zou zo'n project dan toch echt liever op een verborgen en afgelegen locatie bouwen waar je voldoende mogelijkheden hebt om te overleven (jacht, water, landbouw, brandhout, zelfdefensie, meerdere vluchtwegen enz.)

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jun 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RDNK76 Bekijk Berichten
    Op zich wel gaaf gemaakt en het ziet er stevig uit, zometeen het "making of" filmpje maar eens bekijken gaan.. Maar dan vraag ik me alleen af: hoeveel mensen weten nu dat hij zo'n ding heeft? Ik zou zo'n project dan toch echt liever op een verborgen en afgelegen locatie bouwen waar je voldoende mogelijkheden hebt om te overleven (jacht, water, landbouw, brandhout, zelfdefensie, meerdere vluchtwegen enz.)
    Wat leer je dan van je eigen opmerkingen ?

Mijn antwoord: dat hij geen prepper is.
    Maar gewoon iemand die uit is op media aandacht. En dat is aardig gelukt denk ik.

Is gewoon een "man cave" (sorry [MENTION=805]Stuudje[/MENTION], is er ook een woman cave ?) Waarschijnlijk zul je geen filmpjes zien van de nadelen en ontwerpfouten. bv hoe ventilatie werkt, hoe condens tegen te gaan, etc.
    Groet,

Wim
    www.petromax.nl

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Petroman Bekijk Berichten
    (sorry [MENTION=805]Stuudje[/MENTION], is er ook een woman cave ?)
    Ach man toch, dat moet je toch weten...alles is van de vrouw (dus ook zijn Mancave)
    Zo'n giebelend opgemaakt meisjesvrouwtje met grote ronde oorbellen en panterlegging noemt een eigen plekje een She shed.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Ondergrondse bunker, hoe te stutten?
    Door "Thom" in forum Huisvesting
    Reacties: 60
    Laatste Bericht: 19-02-15, 18:32
  2. Reacties: 15
    Laatste Bericht: 22-11-14, 04:14
  3. Ondergrondse kas
    Door Weebo in forum Tuinieren
    Reacties: 18
    Laatste Bericht: 29-11-13, 11:25