Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 37

Onderwerp: De juiste schoenen

Elementary prepper
    Ingeschreven
    Oct 2015

De juiste schoenen

Hallo allemaal,

Vorig jaar september kreeg ik het geweldige idee om met mijn commando tas op de rug eens lekker door Nederland te gaan wandelen.
    Gewoon van huis af weg lopen en wel zien waar je slaapt, waar en wat je eet etc.
    Het grootste probleem waar ik toen tegen aan liep, is dat ik al zeer snel met blaren op mijn voeten liep.. om er vervolgens achter te komen dat je niet genoeg blarenpleisters bij je hebt.

Dus nu mijn vraag, wat vinden jullie de ideale schoenen voor lange wandelingen met een zware bepakking?

DRD28
    Guest
    Standaard legerkistjes. Opbouwen met lopen is belangrijk, zodat je lichaam er aan went.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Goede schoenen, droge sokken, bij rustpauzes droge sokken aan doen. Als je echt gevoelige voeten hebt vooraf tapen. Blaarpleister zal ikzelf nooit gebruiken, vind ik rotspul. Liever zelf blaar doorprikken en tapen.
    Voor goed schoenadvies naar de buitensportwinkel gaan. Die hebben ervaring met wandelaars met bepakking.
    En trainen he, goed trainen die voeten.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2013
    meest verkrijgbare is Meindl Lowa en Hanwag. Voor NL is AB/B/BC categorie geschikt.

Daarbij speelt de keuze van sokken en erg grote rol, houd je voeten droog.

Je kunt niet zomaar 50km met 20kg op je rug gaan lopen even als voorbeeld. Bouw het langzaam op.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Ik draag al jaren hand op maat gemaakte schoenen . Zwaar bepakt en ver heb ik er nog niet mee gestapt .

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Mar 2013
    Schoenen kiezen is iets persoonlijks. De ene kan op ze klompen het hele land door struinen en de andere red de voordeur daar nogeneens mee.
    Pas zoveel mogelijk schoenen let op dingen zoals steun, ventilatie ,comfor en waterdichtheid. En mischien een andere zool in je schoenen. Of investeer in op maat gemaakte schoenen naar mijn mening zijn die ideaa

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Mar 2012
    Voor de kleine beurs kun je voor een 20 euro de werkschoenen van de LIDL kopen. Hoog of laag model
    Zal wel niet voor hele dagen kunnen, maar bij wandelingen van enige uren schop ik me dwars door de Ardennen heen met de stalen neuzen

En ze zijn waterdicht tot een hoogte van enkele centimeters, ik kan er gewoon dwars door de modder mee baggeren en blijf droge voeten houden.

Heb deze ook in de auto van mijn vrouw liggen voor eventueel teruglopen bij calamiteit als de auto niet meer te gebruiken is. De kantoor schoenen zijn dan niet bruikbaar.
    Laatst gewijzigd door Tom; 19-11-15 om 14:07.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Sep 2014
    Schoenen van leer: ik zweer erbij.

Momenteel draag ik kisten van Haix en zou niet anders willen (heb zelfs nog twee paar extra liggen).

Naam:     1603.jpg
Bekeken:  1097
Groote:   33,9 KB

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Oct 2012
    lowa renegade met goeie wandelsokken..

Jr. prepper
    Ingeschreven
    Nov 2015
    Kies schoenen die:

- Goed passen
    - Nergens knellen
    - Niet te stug zijn, A/B is prima (zie http://www.thefootwearcompany.nl/wan...a-b-c-d-e.html)
    - Binnen budget zijn

Een Goretex (GTX)-schoen is waterdicht, maar een goed onderhouden/gewaxte niet-GTX schoen is waterafstotend genoeg voor regen en kleine plassen.
    Ikzelf krijg van GTX-schoenen zweetvoeten dus heb gekozen voor een goede volleren schoen. De Meindl Meran.
    Kies vooral ook goede sokken, heel belangrijk!

Bouw de kilometers rustig op, maar maak vooral ook veel kilometers over verschillend terrein!

Vergelijkbare onderwerpen

1. Kleding en schoenen
    Door prepass in forum Survival uitrusting algemeen
    Reacties: 72
    Laatste Bericht: 02-10-15, 11:39
  2. Heb ik de juiste aankoop gemaakt?
    Door DELETE in forum Survival uitrusting algemeen
    Reacties: 16
    Laatste Bericht: 12-11-14, 08:15
  3. Terug in de juiste Flow
    Door Flow in forum Voorstelronde
    Reacties: 15