Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 22
    Jr. prepper
    Ingeschreven
    Nov 2015

Administratie/tactical map

Bij het samenstellen van mijn B.O.B. ben ik ook op zoek naar een soort map waar ik een dagverslag kan bijhouden, alsmede tactische planning kan doen. Voorwaarden dus opbergruimte voor pennen/potloden, schrijfblok en kaarten. Ik ben in mijn zoektocht de Tasmanian Tiger Pilotpad gevonden. Zijn er mensen met ervaring? Of zijn er mensen met andere ideeŽn?

Naam:     816J2ZYcNVS._SL1500_.jpg
Bekeken:  664
Groote:   118,8 KB

Uiteraard moet het lichtgewicht zijn, dus geen ringbanden of grote mappen het liefst..

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Gewoon klein watervast notitieblokje is hier genoeg. Notities kunnen ook in telefoon. Maar goed, ik doe niet zo aan die militaire modus mee.
    Papieren kaart zou je backup kunnen zijn als je gebruikt maakt van ofline kaarten op je telefoon.
    So Long, and Thanks for All the Fish

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Ik ken hem niet maar als je zegt dat je lichtgewicht wilt..... Deze weegt 300 gram en dat kan ik geen lichtgewicht noemen. Ik heb wel een tas van TT en die is heel degelijk gebouwd. Dat is dan meteen het punt. Spullen die heel degelijk gebouwd zijn, zijn niet zo snel lichtgewicht.
    It is I, Gerbewoner! The man with a thousand faces - every one the same.

Jr. prepper
    Ingeschreven
    Nov 2015
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stuudje Bekijk Berichten
    Gewoon klein watervast notitieblokje is hier genoeg. Notities kunnen ook in telefoon. Maar goed, ik doe niet zo aan die militaire modus mee.
    Papieren kaart zou je backup kunnen zijn als je gebruikt maakt van ofline kaarten op je telefoon.
    Ik probeer in mijn B.O.B. niet uit te gaan van een volle telefoon, daar in veel gevallen mijn LG smartphone nog geen dag mee gaat. Ik heb wel een backup-nokia in de tas, maar ook hiervan wil ik niet afhankelijk zijn van batterijen. Daarom inderdaad een dergelijke map met papieren kaart als backup. Gaat mij ook niet zo om het militaire, maar wel om het kunnen noteren van gegevens, bijzonderheden, dagboekachtig en het liefst ook nog een tactisch idee er achter in verband met routeplanning. Op zich kan je dit ook los meenemen, maar wil het liefst alles bij-een om rammelen etc te voorkomen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FKAGB Bekijk Berichten
    Ik ken hem niet maar als je zegt dat je lichtgewicht wilt..... Deze weegt 300 gram en dat kan ik geen lichtgewicht noemen. Ik heb wel een tas van TT en die is heel degelijk gebouwd. Dat is dan meteen het punt. Spullen die heel degelijk gebouwd zijn, zijn niet zo snel lichtgewicht.
    Eens, die 300 gram vind ik ook vrij hoog, daarom ook de vraag hier of er wellicht alternatieven of andere ideeen zijn.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Dec 2012
    [MENTION=5526]Marck[/MENTION] kan jij daar eens afmetingen bij geven . Of formaten . Ik heb een soortgelijke tas (map) maar daar is een touwtje aan om rond de nek te hangen . Mijn formaat een A6 ongeveer . Gebruik ik om copy 's van waarde papieren in te stoppen .
    Shelter Camping Vlaanderen
    De afwezigen hadden ongelijk .

Jr. prepper
    Ingeschreven
    Nov 2015
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
    [MENTION=5526]Marck[/MENTION] kan jij daar eens afmetingen bij geven . Of formaten . Ik heb een soortgelijke tas (map) maar daar is een touwtje aan om rond de nek te hangen . Mijn formaat een A6 ongeveer . Gebruik ik om copy 's van waarde papieren in te stoppen .
    De TT Pilotpad is 25cm bij 2,5cm bij 20 cm. Geen nek-materiaal dus. Kun je eens een foto/link van die van jou sturen?

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marck Bekijk Berichten
    De TT Pilotpad is 25cm bij 2,5cm bij 20 cm. Geen nek-materiaal dus. Kun je eens een foto/link van die van jou sturen?
    Ja een foto's.
    Naam:     20151119_170727.jpg
Bekeken:  343
Groote:   170,3 KB
    Naam:     20151119_170743.jpg
Bekeken:  316
Groote:   176,1 KB

toch maar gelijk gedaan [MENTION=5526]Marck[/MENTION]
    Laatst gewijzigd door Geert; 19-11-15 om 16:10.
    Shelter Camping Vlaanderen
    De afwezigen hadden ongelijk .

Jr. prepper
    Ingeschreven
    Nov 2015
    Dank [MENTION=1469]Geert[/MENTION] ! Dat ziet er goed uit, wel kleiner dan ik in gedachten had, maar wel een optie! Weet je welk merk of waar je hem gekocht hebt?

Elementary prepper
    Ingeschreven
    Oct 2015
    Even een vraagje tussendoor. Wat voor dingen wil je in een dag verslag gaan opschrijven? En wat bedoel je met 'tactische planning'? Want t klinkt allemaal nog een beetje militaristisch en ik moet eerlijk bekennen dat ik het nut er nog niet van zie.
    Never fight fire with fire.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jun 2014
    Nou zie ik vast iets over het hoofd, maar waarom kan je een kladblok, kaarten en pennen niet gewoon in een ziplockzak doen? Waterdicht, en het kost evenveel als het weegt: zo goed als niets.
    Heb je ook gewoon alles bij een zoals je wil, en het rammelt ook niet?
    no matter how cold the winter there's a springtime ahead

Vergelijkbare onderwerpen

1. [Gezocht] Tactical bag
    Door 3008Burg in forum Survival uitrusting algemeen
    Reacties: 29
    Laatste Bericht: 08-11-15, 19:34
  2. Tactical vet pens
    Door Ćevapči in forum Gezondheid, medisch en verzorging
    Reacties: 25
    Laatste Bericht: 23-02-15, 07:57
  3. Verzend / administratie kosten munten
    Door fcTollius in forum Geld, goud en zilver