Ga naar inhoud
GENEGEERD

Administratie/tactical map


Marck

Aanbevolen berichten

Bij het samenstellen van mijn B.O.B. ben ik ook op zoek naar een soort map waar ik een dagverslag kan bijhouden, alsmede tactische planning kan doen. Voorwaarden dus opbergruimte voor pennen/potloden, schrijfblok en kaarten. Ik ben in mijn zoektocht de Tasmanian Tiger Pilotpad gevonden. Zijn er mensen met ervaring? Of zijn er mensen met andere ideeën?

 

816J2ZYcNVS._SL1500_.jpg.292aae288bf88eb41b59a579461e02eb.jpg

 

 

Uiteraard moet het lichtgewicht zijn, dus geen ringbanden of grote mappen het liefst..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gewoon klein watervast notitieblokje is hier genoeg. Notities kunnen ook in telefoon. Maar goed, ik doe niet zo aan die militaire modus mee.

Papieren kaart zou je backup kunnen zijn als je gebruikt maakt van ofline kaarten op je telefoon.

Ik probeer in mijn B.O.B. niet uit te gaan van een volle telefoon, daar in veel gevallen mijn LG smartphone nog geen dag mee gaat. Ik heb wel een backup-nokia in de tas, maar ook hiervan wil ik niet afhankelijk zijn van batterijen. Daarom inderdaad een dergelijke map met papieren kaart als backup. Gaat mij ook niet zo om het militaire, maar wel om het kunnen noteren van gegevens, bijzonderheden, dagboekachtig en het liefst ook nog een tactisch idee er achter in verband met routeplanning. Op zich kan je dit ook los meenemen, maar wil het liefst alles bij-een om rammelen etc te voorkomen.

 

 

Ik ken hem niet maar als je zegt dat je lichtgewicht wilt..... Deze weegt 300 gram en dat kan ik geen lichtgewicht noemen. Ik heb wel een tas van TT en die is heel degelijk gebouwd. Dat is dan meteen het punt. Spullen die heel degelijk gebouwd zijn, zijn niet zo snel lichtgewicht.

 

Eens, die 300 gram vind ik ook vrij hoog, daarom ook de vraag hier of er wellicht alternatieven of andere ideeen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Marck kan jij daar eens afmetingen bij geven . Of formaten . Ik heb een soortgelijke tas (map) maar daar is een touwtje aan om rond de nek te hangen . Mijn formaat een A6 ongeveer . Gebruik ik om copy 's van waarde papieren in te stoppen .

 

De TT Pilotpad is 25cm bij 2,5cm bij 20 cm. Geen nek-materiaal dus. Kun je eens een foto/link van die van jou sturen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou zie ik vast iets over het hoofd, maar waarom kan je een kladblok, kaarten en pennen niet gewoon in een ziplockzak doen? Waterdicht, en het kost evenveel als het weegt: zo goed als niets.

Heb je ook gewoon alles bij een zoals je wil, en het rammelt ook niet?

 

Daar kan ik jou geen ongelijk in geven . Maar sommige mensen zijn zo materialistisch dat ze voor elk probleem en stuk materiaal willen . En als ik eerlijk mag zijn wel ik ben ook zo .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik gewoon zo'n doorzichtig velletje A4 uit een map.

En mensen die het "militaristische" niet snappen. EenTactiek bepalen/ bevel schrijven/ plannen is wel erg handig met een vel papier. Tip van flip: leer een maquette te maken waarmee je het verhaal duidelijk maakt. De retentie is namelijk beter als mensen het plaatje gezien hebben naast het horen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ghostwhiper

ik zou zelf geen mapje of notitie blokje mee gaan sjouwen maar heb wel een aantal watervaste kaarten van de regio bij me.

less is more is echt zo, iedere gram die je meeneemt is er een en als je iets in je tas zoekt wil je hem niet leeg gooien omdat je er te veel verschillende mapjes in hebt zitten die eigenlijk niet nodig zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou zelf geen mapje of notitie blokje mee gaan sjouwen maar heb wel een aantal watervaste kaarten van de regio bij me.

less is more is echt zo, iedere gram die je meeneemt is er een en als je iets in je tas zoekt wil je hem niet leeg gooien omdat je er te veel verschillende mapjes in hebt zitten die eigenlijk niet nodig zijn.

 

Ik snap je overweging. Echter als je in een groep "opereert " is het handig om bepaalde zaken te kunnen verduidelijken of te coördineren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een vraagje tussendoor. Wat voor dingen wil je in een dag verslag gaan opschrijven? En wat bedoel je met 'tactische planning'? Want t klinkt allemaal nog een beetje militaristisch en ik moet eerlijk bekennen dat ik het nut er nog niet van zie.

Firefighter, gaat niet zozeer alleen om dagverslag. Maar denk aan routeplanning, notities van verdachte situaties, briefjes achterlaten voor anderen, tot het simpele van verdachte kentekens noteren etc. Ik bedoel er niets militairs mee zoals ik al zei, maar de benaming van zo'n pouch/maphouder is nou eenmaal het beste te omschrijven met tactical denk ik.

 

Nou zie ik vast iets over het hoofd, maar waarom kan je een kladblok, kaarten en pennen niet gewoon in een ziplockzak doen? Waterdicht, en het kost evenveel als het weegt: zo goed als niets.

Heb je ook gewoon alles bij een zoals je wil, en het rammelt ook niet?

Loreen, ben ik het ook mee eens. Je kan het allemaal ook in een ziplock, maar dat is juist niet wat ik zoek. Wel een overweging gezien het gewicht, maar rammelt mij nog te veel. Ik wil het liefst 1 pouch of mapje waarin ik gelijk alles in 1 heb, met kaarten en al.

 

Daar kan ik jou geen ongelijk in geven . Maar sommige mensen zijn zo materialistisch dat ze voor elk probleem en stuk materiaal willen . En als ik eerlijk mag zijn wel ik ben ook zo .
Ik ook wel deels.. maar voornamelijk ook het gemak van alle kaarten/tactiek op 1 plek hebben is voor mij een reden. Mijn B.O.B. moet overzichtelijk zijn en snel bruikbaar. Als ik dan een ziplock moet pakken, mijn kaarten moet uitvouwen en dan pas aan de gang kan met planning van de verdere reis vind ik dat een onnodige hindering die ik met een goede pouch kan voorkomen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Firefighter, gaat niet zozeer alleen om dagverslag. Maar denk aan routeplanning, notities van verdachte situaties, briefjes achterlaten voor anderen, tot het simpele van verdachte kentekens noteren etc. Ik bedoel er niets militairs mee zoals ik al zei, maar de benaming van zo'n pouch/maphouder is nou eenmaal het beste te omschrijven met tactical denk ik.

 

 

Loreen, ben ik het ook mee eens. Je kan het allemaal ook in een ziplock, maar dat is juist niet wat ik zoek. Wel een overweging gezien het gewicht, maar rammelt mij nog te veel. Ik wil het liefst 1 pouch of mapje waarin ik gelijk alles in 1 heb, met kaarten en al.

 

Ik ook wel deels.. maar voornamelijk ook het gemak van alle kaarten/tactiek op 1 plek hebben is voor mij een reden. Mijn B.O.B. moet overzichtelijk zijn en snel bruikbaar. Als ik dan een ziplock moet pakken, mijn kaarten moet uitvouwen en dan pas aan de gang kan met planning van de verdere reis vind ik dat een onnodige hindering die ik met een goede pouch kan voorkomen.

 

Mapje met kaarten/locaties op de man houden. Een soort bdu broek met steekzakken is ook makkelijk. Een goede outdoor jas met kaartvak is ook een idee. Geeft gelijk de mogelijkheid om zaken mee te nemen. 1448012143462-1179835011.jpg.9570872bca6a7061e4a069bc733bb7bd.jpg1448012240906729167025.jpg.46dd75362fa0269fa5a8fa44bad690b4.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mapje met kaarten/locaties op de man houden. Een soort bdu broek met steekzakken is ook makkelijk. Een goede outdoor jas met kaartvak is ook een idee. Geeft gelijk de mogelijkheid om zaken mee te nemen.

 

Dat is leuk in een situatie waar je tijd hebt om om te kleden, maar niet in het geval ik vanuit kantoor of mijn woning direct weg moet en amper tijd heb om de B.O.B. te pakken.

 

tasmanian-tiger-tt-wrist-office.jpg.4696768fc2627e2d43df8376c0dfe250.jpg

 

Dit is ook nog wel een optie, kan ik aan mijn tas hangen en in geval van SHTF om mijn pols.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ghostwhiper
Ik snap je overweging. Echter als je in een groep "opereert " is het handig om bepaalde zaken te kunnen verduidelijken of te coördineren.

 

beetje zand en een stokje of je vinger kun je ook een hoop mee uittekenen en is redelijk aanwezig in de wereld en weegt niets extras.

is overigens ook heel makkelijk uitwisbaar in tegenstelling tot een papiertje met strategiee, locaties etc die je kan verliezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

beetje zand en een stokje of je vinger kun je ook een hoop mee uittekenen en is redelijk aanwezig in de wereld en weegt niets extras.

is overigens ook heel makkelijk uitwisbaar in tegenstelling tot een papiertje met strategiee, locaties etc die je kan verliezen.

 

Ja dat is het zeker... alleen lastig meenemen..;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is best lastig om een documentenmap onder de 300 gram te vinden :o

En heeft het een rede dat je juist tactical wil?

Ik kan voorstellen dat je wanneer je minder op wil vallen je beter een effen kleur (bijvoorbeeld grijs of zwart) kan pakken die ook niet vreemd staat als je deze mee naar het werk neemt.

 

eventueel zou deze A5 formaat ook een optie kunnen zijn maar dan weegt deze alsnog 290 gram

http://www.surplusandadventure.com/shop/web-tex-military-equipment/web-tex-equipment-accessories/web-tex-mapcase-dpm-irr-680944.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is best lastig om een documentenmap onder de 300 gram te vinden :o

En heeft het een rede dat je juist tactical wil?

Ik kan voorstellen dat je wanneer je minder op wil vallen je beter een effen kleur (bijvoorbeeld grijs of zwart) kan pakken die ook niet vreemd staat als je deze mee naar het werk neemt.

 

eventueel zou deze A5 formaat ook een optie kunnen zijn maar dan weegt deze alsnog 290 gram

http://www.surplusandadventure.com/shop/web-tex-military-equipment/web-tex-equipment-accessories/web-tex-mapcase-dpm-irr-680944.html

 

Tactical slaat meer op de mogelijkheden dan op de kleur toch? Ik wil hem inderdaad in het zwart, want al mijn "gear" is zwart.

Ik denk dat ik op zoek ga naar een Tasmanian Tiger Map Pouch in het zwart: https://www.militarygadgets.nl/uitrusting/mappen-en-tassen/notities/tasmanian-tiger-map-pouch.html Weegt tussen de 160 en 220 gram (verschillende vermeldingen op websites).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...