[ Advertentie ]
Nog geen waterfilter in huis? Je kan voordelig het populaire Sawyer Mini Waterfilter [SP128] kopen in de Prepshop.nl.
Als je via deze link koopt, ondersteun je tevens ons forum. Dank voor je support!

Pagina 5 van de 5 EersteEerste ... 345
Resultaten 41 tot 44 van de 44

Onderwerp: Water protocol

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door anonimoes Bekijk Berichten
    Dank ook voor deze nuttige post.
    Ik heb een Sawyer, alleen ik haal daar momenteel niet alle te gebruiken water doorheen.

Is de algehele conclusie dat ik niet moet miepen en uit de kraan moet drinken en pas actie moet ondernemen als er iets mis is?
    Het nieuws zie ik altijd als eerste dus als me dat gaat helpen is dat verzorgd.
    Daarnaast drink ik en vrouw eerst lauw water, kids echter niet. die hangen soms al aan de kraan voor ik wakker ben.

dus "mijn gezin er niet mee lastig vallen" lijkt me wat onzinnig. Dan ga ik zelf ook weer gewoon uit de kraan drinken. Kunnen we allemaal tegelijk de superebola krijgen.
    Waar ik nu benieuwd naar ben; hoe lang duurt het voordat besmet water vanaf de bron je huis bereikt? Ik bedoel, de leidingen bevatten erg veel water. Wanneer komt de besmetting bij je huis? Uit je kraan? Iemand een idee?

Survivor
    Ingeschreven
    Mar 2015
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Johnny BravoNL Bekijk Berichten
    Waar ik nu benieuwd naar ben; hoe lang duurt het voordat besmet water vanaf de bron je huis bereikt? Ik bedoel, de leidingen bevatten erg veel water. Wanneer komt de besmetting bij je huis? Uit je kraan? Iemand een idee?
    dat zal verschillen per gemeente en waar je in een gebied zit. ik heb me wat ingelezen in mijn regio. Amsterdam
    Daar wordt op een aantal gebieden water gewonnen en gezuiverd. Dit gaat naar opslag (in de nacht) waar het uit wordt geleverd aan de klant. 's nachts maakt men meer dan er wordt verbruik en overdag net andersom.
    Of het risico in die opslag ligt (dat is immers al schoon) en wat er daarna nog wordt getest / gefilterd is mij niet duidelijk.

Ik sta ook open voor alle info.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door anonimoes Bekijk Berichten
    dat zal verschillen per gemeente en waar je in een gebied zit. ik heb me wat ingelezen in mijn regio. Amsterdam
    Daar wordt op een aantal gebieden water gewonnen en gezuiverd. Dit gaat naar opslag (in de nacht) waar het uit wordt geleverd aan de klant. 's nachts maakt men meer dan er wordt verbruik en overdag net andersom.
    Of het risico in die opslag ligt (dat is immers al schoon) en wat er daarna nog wordt getest / gefilterd is mij niet duidelijk.

Ik sta ook open voor alle info.
    Ik ook. In Brussel was er de afgelopen dagen sprake van dat men een aanslag vermoedde op het waternet met biochemische wapens. Het lijkt mij dat de eerste liters uit de kraan thuis nog veilig moeten zijn. Ik zal eens gaan Google'en.

Kan me niet voorstellen dat "de overheid" hier geen scenario voor heeft... But then again...

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Johnny BravoNL Bekijk Berichten
    Kan me niet voorstellen dat "de overheid" hier geen scenario voor heeft... But then again...
    Nederland slecht voorbereid.

Ter Horst wees erop dat de overheid zich na een ramp eerst richt op slachtoffers en gedupeerden die zichzelf niet kunnen redden. Anderen moeten er rekening mee houden dat ze uren of dagen op zichzelf aangewezen zijn. Ter Horst zei dat mensen moeten weten dat de overheid niet altijd in staat is hen de eerste 24 uur na een ramp te helpen. (leuk artikel met onze enige echte eigen Prepshop eigenaar)

Nederland-slecht-voorbereid-op-watersnoodramp

De minister werkt aan een ambitieus nieuw programma dat Nederland klaar moet maken voor een rampscenario. Er komt volgend jaar onder meer een concreet evacuatieprogramma waarop inwoners per gebied kunnen zien wat ze moeten doen en waar ze heen moeten.
    (dat ze eraan werkt, betekent dus ook dat zoiets er niet is)
    So Long, and Thanks for All the Fish

Vergelijkbare onderwerpen

1. Reacties: 6
    Laatste Bericht: 05-09-14, 17:26
  2. "Ripple" het nieuwe betaal protocol
    Door Kans in forum Geld, goud en zilver
    Reacties: 9
    Laatste Bericht: 25-03-14, 14:28
  3. Reacties: 7
    Laatste Bericht: 05-01-14, 07:19
  4. Canned Water (Ingeblikt water) 30 jr houdbaar.
    Door TEQ-Prep in forum Water
    Reacties: 55
    Laatste Bericht: 09-06-13, 12:20
  5. Reacties: 16
    Laatste Bericht: 21-05-13, 16:05

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten