Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wat als.....


Twan

Aanbevolen berichten

Hallo mede preppers, ik ben zelf al een lange tijd aan het preppen maar ik zit met iets en weet niet of ik die hier kan/mag stellen en het gaat over: wat als de SHTF zo erg wordt dat je uit het leven wil stappen, ik weet het is misschien een rare vraag, maar het hoort zeker ook hier thuis, op het prepper forum....

Ik ben van mening dat je jezelf op alle mogelijke manieren moet voorbereiden, ook voor dingen waar men liever niet aan denkt.

Dus mijn vraag: kan/mag daar hier vrijelijk over gediscussieerd worden, ik kon het niet vinden in het reglement.

 

Met vriendelijke groet, Twan.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@Twan

 

[mod] zolang je binnen de forumregels blijft zie ik geen direct probleem. Het is wel een onderwerp dat voor mijn gevoel kan ontsporen dus het kan zijn dat er op enig moment wordt ingegrepen en je bent zelf ook verantwoordelijk voor het verloop van de discussie [mod]

 

 

 

Strafbare feiten

Iedereen die zich niet aan het wetboek van strafrecht houdt en uitspraken doet die bijvoorbeeld discriminerend zijn of mensen opzet tegen elkaar of uitspraken doet die strafbaar zijn (art 46 wetboek van strafrecht) kunnen worden verwijderd van deze website.

Het aanbieden van, of vragen om, gestolen en/of anderszins wettelijk beschermd of illegaal verkregen of verkrijgbaar materiaal is niet toegestaan.

Het is niet toegestaan om naar websites te verwijzen waar illegale zaken worden aangeboden.

 

Wapens

Preppers.nl wil met een positieve instelling preppers en andere geinteresseerden in zelfvoorzienendheid en zelfredzaamheid een virtuele ontmoetingsplaats bieden. We menen dat het belang van preppers niet gediend is, met discussies over het gebruik van (vuur)wapens, of andere voorwerpen, waarvan gezien de manier waarop daarover gediscussieerd wordt kan worden aangenomen, dat ze bestemd zijn om letsel aan personen toe te brengen. Die discussies staan we niet toe. We vragen u nadrukkelijk om ons te willen begrijpen en niet naar een maas te zoeken in een stukje regelgeving op dit forum, dat moeilijk waterdicht te krijgen is. Praten over het omhakken van een boom met een bijl, ja! Discussies over hoe je een bijl kunt gebruiken om het hoofd van een plunderaar in tweeen te klieven, nee! Niet omdat wij zeikerige softies zijn, maar omdat de buitenwereld ook meeleest en dit soort posts ongewenst jezelf en andere preppers in een negatief daglicht kunnen stellen. Het internet biedt genoeg andere fora waar wel over deze onderwerpen kan worden gesproken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duidelijk AWOL, maar gewaardeerd zal het niet worden begrijp ik. Begrijpelijk, maar het hoort er toch bij is mijn bescheiden mening.

 

Preppen doe je om te overleven. Mocht het met een shtf zo erg worden dat je gedachten gang er anders door word, dan zul je dat tegen die tijd wel zien.

Tot die tijd: Alleen aan overleven denken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lastige vraag @Twan . Persoonlijk kan ik mijzelf geen enkele situatie voorstellen waarin ik niet door zou willen gaan met leven (indien mogelijk) maar mijn vriendin geeft vaak wel aan dat als de SHTF echt compleet losbarst, ook zij liever er uit stapt dan te moeten leven in een verwoeste wereld. Zelf denk ik dat het heel erg lastig is om nu hier een voorstelling van te maken, omdat het menselijke brein ingebouwde bescherming heeft om te willen overleven. Ik vermoed dan ook dat veel mensen die nu zeggen er uit te willen stappen dit in een SHTF toch niet gaan doen, simpelweg omdat je hersenen willen dat je blijft leven en er alles aan zal doen om hier voor te (proberen) te zorgen.

 

De film The Road laat deze situatie wel zien, hierbij komt ook de vrouwelijke hoofdrolspeler voor deze keuze te staan (meer zeg ik niet ivm spoilers), een interessante film om te kijken overigen, mocht je hem nog niet gezien hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zit met deze vraag ook al heel lang, ik probeer mijn gezin tot op het laatste te beschermen, maar stel dat "ze" met te veel zijn, welke afschuwelijke dingen zouden zich kunnen voordoen als ik onderuit word gehaald

 

zou ik of mijn gezin in zo benarde situatie overwegen om een pil te slikken

het is een moeilijke vraag waar alleen op het laatste moment een antwoord op kan gegeven worden

maar wil je dan zo een pillen al in huis halen...ethisch onverantwoord...maar het zet tot denken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heftig onderwerp en voor velen ook dichtbij. Ik weet dat er fora zijn die advies bij zelfdoding geven hoewel ik denk dat het iets is om over na te denken denk ik ook dat deze mensen het wiel met name juridisch al wel hebben uitgevonden. Wellicht is kunnen er naar toe handig om zo preppers die er meer onderbouwd over willen nadenken het makkelijk kunnen vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het laatste wat je nu in je leven moet gaan doen is misschien het eerste wat je moet doen als de tijd er echt rijp voor is en Vooral de Situatie niets anders meer toelaat ??

NL Doemdenken . Alhoewel dan heet het geen Doemdenken want dan is het realiteit :(

Nu er al aan gaan zitten denken wat als . Hoeveel zijn er die aan Zelfmoord denken en 1 uur later het alweer vergeten zijn . Of twee dagen of of .

Een situatie kan zo maar in het Positieve veranderen .

Ik vind dat je daar nu niet teveel mee bezig moet zijn .

 

 

Alhoewel , voor velen is het leven nu al niet rooskleurig en belanden ze van het ene negatieve in het andere .

Dan is het van belang dat je iemand hebt om mee te praten en die zelf een heel positieve uitstaling / verwoording heeft . IEMAND die kan Luisteren en je kan doen Inzien dat niet alles gebeurd wat je allemaal Doemdenkt . Een totaal uitzichtloze situatie kan dus zomaar veranderen in het Positieve , zelfs binnen secondes .

Makkelijk is het niet wanneer je een gevoelig karakter hebt en ook niet wanneer Zelfmoord je enigste optie op dat moment is . Lees GOED " MOMENT ":o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dit een hele goede vraag van @Twan

 

De kans is aanwezig dat de situatie na/tijdens TSHTF uitzichtloos is ..... allemaal ziek zonder kans op beter worden, een brute vijand komt dichtbij en je kan nergens heen, al je dierbaren zijn dood en je bent alleen achter en er wel klaar mee ...etc etc ... dan kan ik me voorstellen dat je eruit wil stappen.

 

Dan is het wel heel belangrijk dat je het goede doet en met de goede middelen.

Je familie de keel afsnijden ga je niet doen, slaappillen.....als je het goed wil doen en niet na 3 dagen met koppijn wakker wil worden moet je toch behoorlijk wat voorraad geprept hebben.

Ik zou werkelijk waar zo gauw even geen idee hebben hoe je dit snel en humaan zou kunnen uitvoeren.

 

't is wel iets om over na te denken en ben ook razend benieuwd wat anderen voor ideeën hebben

 

Een totaal uitzichtloze situatie kan dus zomaar veranderen in het Positieve , zelfs binnen secondes

Frans ik wil je niet afbranden echt niet, vaak kan een situatie zomaar veranderen ..... maar ik denk eerder dat er zoiets bedoeld woordt dat als je met je christelijke gezin met dochters gevangen zit in je huis en je ziet een legertje ISIS strijders aankomen ...... dan kan je hopen dat ome Putin ze net voor je deur bombardeerd, maar de kans dat er afgrijselijke dingen gaan gebeuren is ongeveer 100% groter.... en dat zou ik toch willen voorkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dit een hele goede vraag van @Twan

 

De kans is aanwezig dat de situatie na/tijdens TSHTF uitzichtloos is ..... allemaal ziek zonder kans op beter worden, een brute vijand komt dichtbij en je kan nergens heen, al je dierbaren zijn dood en je bent alleen achter en er wel klaar mee ...etc etc ... dan kan ik me voorstellen dat je eruit wil stappen.

 

Dan is het wel heel belangrijk dat je het goede doet en met de goede middelen.

Je familie de keel afsnijden ga je niet doen, slaappillen.....als je het goed wil doen en niet na 3 dagen met koppijn wakker wil worden moet je toch behoorlijk wat voorraad geprept hebben.

Ik zou werkelijk waar zo gauw even geen idee hebben hoe je dit snel en humaan zou kunnen uitvoeren.

 

't is wel iets om over na te denken en ben ook razend benieuwd wat anderen voor ideeën hebben

 

 

Frans ik wil je niet afbranden echt niet, vaak kan een situatie zomaar veranderen ..... maar ik denk eerder dat er zoiets bedoeld woordt dat als je met je christelijke gezin met dochters gevangen zit in je huis en je ziet een legertje ISIS strijders aankomen ...... dan kan je hopen dat ome Putin ze net voor je deur bombardeerd, maar de kans dat er afgrijselijke dingen gaan gebeuren is ongeveer 100% groter.... en dat zou ik toch willen voorkomen.

 

Ik zie dit echt niet als Afbranden :o Vanuit laatst genoemde Perspectief ( ISIS , Verwachte martelingen , verkrachtingen enz ) of gelijkend op zoiets ergs , ja dan is het een onderwerp wat zeer zeker naar voren komt . Dan is een mogelijke Zelfdoding jammer genoeg de meest Humane oplossing . Maar wel een ontzettend moeilijke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat we er best over kunnen discuteren. En het is een legitieme vraag.

Zolang we het niet gaan hebben over mogelijke methodes.

Waarover trouwens op andere sites genoeg te vinden is.

 

Ik kan me zeker wel een punt voorstellen waarop mensen zeggen: "Het is genoeg".

Zelf hoop ik het voorbeeld van mijn moeder te kunnen volgen: Doorgaan tot en met de laatste snik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

.......Dan is een mogelijke Zelfdoding jammer genoeg de meest Humane oplossing . Maar wel een ontzettend moeilijke

Ik zal ook nooit zeggen dat het makkelijk is ...... 5 maanden geleden heeft mijn vader die keuze gemaakt en ik weet nu uit ervaring wát voor keuze dit is en wat het inhoud ..... maar ik kan me ook voorstellen dat er situaties zijn dat je er eigenlijk niet onderuit komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat we er best over kunnen discuteren. En het is een legitieme vraag.

Zolang we het niet gaan hebben over mogelijke methodes.

Waarover trouwens op andere sites genoeg te vinden is.

 

Ik kan me zeker wel een punt voorstellen waarop mensen zeggen: "Het is genoeg".

Zelf hoop ik het voorbeeld van mijn moeder te kunnen volgen: Doorgaan tot en met de laatste snik.

 

Inderdaad. En indien men toch methodes wil bespreken, doe dat dan via pm, @Twan. Vraag mensen te reageren via pm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Want?

 

Als ze dat gaan doen is dit hele topic overbodig..... zou zonde zijn.

 

 

Ik denk dat je inderdaad zeer terughoudend moet zijn met het uitwisselen van kennis m.b.t. zelfdoding.

 

Wat als.......

@Twan in werkelijkheid een pubermeisje/puberjongen is met liefdesverdriet, en dat jij tot in detail de helium methode heb toegelicht ?

En natuurlijk is twan geen pubermeisje/jongen, maar even los van het gegeven dat het strafbaar is om (direct of indirect) hulp te bieden bij zelfdoding, is het naar mijn idee niet verantwoord om via het toetsenbord (zelfs via PM) dit soort info uit te wisselen zonder dat je instaat bent om de situatie van de persoon (aan de andere kant) goed te kunnen inschatten.

 

Karin Spaink heeft ooit een forum gerund met de naam "het zelfmoordforum"

De reden dat ze op 1 juni 2012 de figuurlijke stekker er uit heeft getrokken was niet zozeer dat ze niet achter het idee stond van de uitwisseling van informatie, maar het verlies aan grip/controle.

 

Om misverstanden te voorkomen, als ik iemand door en door zou kennen (zover dat mogelijk is), en ik hem/haar onmogelijk zou kunnen weerhouden van zelfmoord, dan zal ik deze discussie niet uit de weg gaan.

Alles is beter dan een getraumatiseerde treinmachinist, of iemand die sterft aan leverfalen omdat een overdosis paracetamol toch niet zo'n slimme zet is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarbij komt nog dat je helemaal niet kan voorspellen hoe en wat er gebeurd MET iemand als het echt tegen gaat zitten.

Sommige worden sterker, sommige breken, wie dat is weet je van te voren niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik praat er niet echt over, maar toen ik jonger was en dan bedoel ik echt jong 7-13 tussen die jaren, was ik zwaar manisch depri. En had zelf, zonder teveel op de details in te gaan, meerdere pogingen gedaan. Op een bepaald moment ging er wat mis bij 1 van de pogingen en keek ik de dood ook echt recht aan in de ogen. Op dat moment realiseerde ik me ook, dat ik toch eigenlijk niet wou sterven, kreeg vervolgens grip op de situatie en alles kwam uiteindelijk goed. Maar in dat moment realiseerde ik me hoe precious het leven is, en ja we zullen ieder onze zware momenten hebben in het leven. Tot op het moment dat we denken het kan niet anders, maar daar zit dan het addertje in, want het kan wel anders. De zware periodes zijn slechts moment opnames en als je even doorbijt kom je er wel doorheen. Nou heb ik helaas met de dood een aparte relatie om het maar even zo te noemen, af en toe schut die me wakker, aangezien ik geboren ben met een hersenvlies ontsteking, die me het leven bijna kosten (was dood voor een paar korte minuten), heb vervolgens vanaf mijn 18de een hartritme stoornis periode gehad, die me een paar keer bijna nekte en vervolgens ook nog eens 5 auto ongelukken gehad, die me bijna het leven koste. Maar door al die ervaringen in mijn leven leerde ik eigenlijk me zelf dat, maakt niet uit wat er gebeurt in het leven, maakt niet uit hoe hard het ook is. Ik nooit en te nimmer meer zal opgeven en zal vechten tot mijn laatste snik adem. Want het leven is te waardevol. Het zit zo vol met prachtige momenten, zowel goede als slechte en om die te ervaren is al een eer en des te meer ervaringen en momenten, des te voller mijn leven. Tenslotte gaat het leven al zo hard voorbij, kan je net zo goed genieten totdat je tijd op is.

 

Dus om op je vraag te komen, in een shtf scenario. Gewoon knocken, totdat het op een dag ophoudt voor je.

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

[MOD] @Twan We hebben het hier even besproken in het team. Naast de zeer terechte punten opgemerkt door @martin, bespreken we hier geen 'geweldsmiddelen' tegen andere mensen (door ervaringen uit het verleden, zie forumregels) en dus ook niet tegen jezelf.

 

Discussie over wanneer en waarom je in een SHTF geval dit zou overwegen mag uiteraard wel. [MOD]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen allemaal!

 

@Basement Steve Juist, wat jij zegt dat bedoel ik, dingen kunnen gruwelijk escaleren en wel zo erg dat je er een einde aan wil maken, ik weet dat veel mensen er niet aan kunnen/willen denken, maar ik en mijn vrouw wel. Wij hebben de knoop doorgehakt en gaan ons ook daarvoor preppen, alleen de vraag die dan volgt is hoe. Zoals Basement Steve vermeld met een pil? Met helium? Argon gas?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...