Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 46

Onderwerp: Wat als.....

Jr. prepper
    Ingeschreven
    Nov 2015

Wat als.....

Hallo mede preppers, ik ben zelf al een lange tijd aan het preppen maar ik zit met iets en weet niet of ik die hier kan/mag stellen en het gaat over: wat als de SHTF zo erg wordt dat je uit het leven wil stappen, ik weet het is misschien een rare vraag, maar het hoort zeker ook hier thuis, op het prepper forum....
    Ik ben van mening dat je jezelf op alle mogelijke manieren moet voorbereiden, ook voor dingen waar men liever niet aan denkt.
    Dus mijn vraag: kan/mag daar hier vrijelijk over gediscussieerd worden, ik kon het niet vinden in het reglement.

Met vriendelijke groet, Twan.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Dat het tot een van je opties behoort kan je zeggen. Heb je bij deze gezegd. Welke manier is niet zo wenselijk denk ik, net zoals dat je niet online vertelt waar je goudvoorraad verstopt hebt.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Beste [MENTION=5537]Twan[/MENTION] onlangs is een member van dit forum vrijwillig uit het leven gestapt . Zijn persoonlijke shtf was te zwaar geworden . Voor mij nog te moeilijk om er over te praten .
    Dus stel jij jou effen voor zo zullen er wel leden zijn die er wel willen over praten .

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2012
    @Twan

[mod]
    zolang je binnen de forumregels blijft zie ik geen direct probleem. Het is wel een onderwerp dat voor mijn gevoel kan ontsporen dus het kan zijn dat er op enig moment wordt ingegrepen en je bent zelf ook verantwoordelijk voor het verloop van de discussie [mod]

Strafbare feiten
    Iedereen die zich niet aan het wetboek van strafrecht houdt en uitspraken doet die bijvoorbeeld discriminerend zijn of mensen opzet tegen elkaar of uitspraken doet die strafbaar zijn (art 46 wetboek van strafrecht) kunnen worden verwijderd van deze website.
    Het aanbieden van, of vragen om, gestolen en/of anderszins wettelijk beschermd of illegaal verkregen of verkrijgbaar materiaal is niet toegestaan.
    Het is niet toegestaan om naar websites te verwijzen waar illegale zaken worden aangeboden.

Wapens
    Preppers.nl wil met een positieve instelling preppers en andere geinteresseerden in zelfvoorzienendheid en zelfredzaamheid een virtuele ontmoetingsplaats bieden. We menen dat het belang van preppers niet gediend is, met discussies over het gebruik van (vuur)wapens, of andere voorwerpen, waarvan gezien de manier waarop daarover gediscussieerd wordt kan worden aangenomen, dat ze bestemd zijn om letsel aan personen toe te brengen. Die discussies staan we niet toe. We vragen u nadrukkelijk om ons te willen begrijpen en niet naar een maas te zoeken in een stukje regelgeving op dit forum, dat moeilijk waterdicht te krijgen is. Praten over het omhakken van een boom met een bijl, ja! Discussies over hoe je een bijl kunt gebruiken om het hoofd van een plunderaar in tweeen te klieven, nee! Niet omdat wij zeikerige softies zijn, maar omdat de buitenwereld ook meeleest en dit soort posts ongewenst jezelf en andere preppers in een negatief daglicht kunnen stellen. Het internet biedt genoeg andere fora waar wel over deze onderwerpen kan worden gesproken.
    Laatst gewijzigd door AWOL; 23-11-15 om 15:47.

Jr. prepper
    Ingeschreven
    Nov 2015
    Sorry Geert, ik kan me indenken dat het te moeilijk is om over te praten.

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Aug 2012
    [MENTION=5537]Twan[/MENTION] ik zie niet waarom dat een probleem zou zijn maar goed om het even te vragen.

Jr. prepper
    Ingeschreven
    Nov 2015
    Duidelijk AWOL, maar gewaardeerd zal het niet worden begrijp ik. Begrijpelijk, maar het hoort er toch bij is mijn bescheiden mening.

Jr. prepper
    Ingeschreven
    Nov 2015
    Ik ben zo afgewerkt beste preppers, ik ben morgen terug, fijne avond allemaal!

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Twan Bekijk Berichten
    Duidelijk AWOL, maar gewaardeerd zal het niet worden begrijp ik. Begrijpelijk, maar het hoort er toch bij is mijn bescheiden mening.
    Preppen doe je om te overleven. Mocht het met een shtf zo erg worden dat je gedachten gang er anders door word, dan zul je dat tegen die tijd wel zien.
    Tot die tijd: Alleen aan overleven denken!

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Lastige vraag [MENTION=5537]Twan[/MENTION] . Persoonlijk kan ik mijzelf geen enkele situatie voorstellen waarin ik niet door zou willen gaan met leven (indien mogelijk) maar mijn vriendin geeft vaak wel aan dat als de SHTF echt compleet losbarst, ook zij liever er uit stapt dan te moeten leven in een verwoeste wereld. Zelf denk ik dat het heel erg lastig is om nu hier een voorstelling van te maken, omdat het menselijke brein ingebouwde bescherming heeft om te willen overleven. Ik vermoed dan ook dat veel mensen die nu zeggen er uit te willen stappen dit in een SHTF toch niet gaan doen, simpelweg omdat je hersenen willen dat je blijft leven en er alles aan zal doen om hier voor te (proberen) te zorgen.

De film The Road laat deze situatie wel zien, hierbij komt ook de vrouwelijke hoofdrolspeler voor deze keuze te staan (meer zeg ik niet ivm spoilers), een interessante film om te kijken overigen, mocht je hem nog niet gezien hebben.

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten