Ga naar inhoud
GENEGEERD

Hoeveel "Preppers" zijn eigenlijk geen preppers maar ??


Gast

Aanbevolen berichten

Ja dat vraag ik mij eigenlijk af .

IK denk dat er best wel een ( misschien wel groot ) aantal zijn die dit slechts aangeven als weg naar .

En dan bedoel ik oa Deelnemen aan SC's of actief of gedeeltelijk op de Achtergrond, maar zich eigenlijk helemaal niet druk maken om wat er zoal kan gebeuren .

Ze Preppen dus niet maar zien oa zulke SC's of Forums alleen maar als geplant uitje met een doel . Nou is er dus vanuit mijn visie en vermoedelijk Velen hier v niets mis met zo'n SC of wat voor Forum of bij een komst dan ook .

Deze mollen Ze hebben vermoedelijk een makkelijke babbel en komen redelijk normaal en vertrouwd over .

 

Ook het verder contact hebben met personen gerelateerd aan oa dit Forum doet hun dus in werkelijkheid niets .

Het gaat hun om het de losgepeuterde Info , het dus vergaren van Namen van personen en hun bezittingen . Misschien Catalogiseren ze het wel in de vorm van , waar zit wie en wat hebben ze .

 

Ik start dit onderwerp al naar gelang een recente gebeurtenis . OP een markt trof ik iemand ( Naam onbekend ) en die kocht wat spullen bij mij die ik net voor zijn neus weg gekocht heb / had .

Voor iets meer nam hij het van mij over .

Na een kort gesprek over oa preppen gaf ie aan dat ie nog liever Mensen met een huis vol met beroofde dan zelf een kapitaal uit zou gaan geven aan .

Hij vond namelijk bepaalde dingen te duur en onzinnig om al het geld in te steken . Als de nood aan de man is zijn er geen wetten ! vermelde hij .

 

Gaat hier gevaar vanuit ?? Weet ik niet . Maar ergens zette dit Typetje mij toch weer aan het denken :confused:

 

Ik heb nu geen zoekfunctie gebruikt of er een gerelateerd Topic is , zo ja dan verwijder het maar @moderators

 

Ook had ik dit misschien totaal anders kunnen of moeten verwoorden , helaas ! zo ging het door mijn warhoofd en zo heb ik het ook verwoord ;):o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ik begrijp niet dat je eerst zulks moet meemaken voordat je beseft dat er veel zulke mensen zijn...? Dagdagelijks krijg je toch voorbeelden rondom je

die aantonen hoe de meeste mensen denken?

 

En jij twijfelt nog? Serieus?

 

Ik twijfel niet , echt niet . Ik vertrouw niets of Niemand :( .

Ik verwoord het zo zodat dat mensen meteen gaan nadenken .

Dit Forum is ondanks velen hun voorzichtigheid een openboek .

Wie valt het nog op aan wat voor Persoonlijke Info ze vrij geven .

Ze gaan oa zelfs met hun hele hebben en houwen op de foto .

Ze maken een Deal met de Media enz enz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik twijfel niet , echt niet . Ik vertrouw niets of Niemand :( .

Ik verwoord het zo zodat dat mensen meteen gaan nadenken .

Dit Forum is ondanks velen hun voorzichtigheid een openboek .

Wie valt het nog op aan wat voor Persoonlijke Info vrij geven .

Gewoon goed over nadenken. Zelf ben ik een open boek, maar mijn plannen zijn er op berekend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een idee wat je met je vraag/opmerking bedoelt maar al klopt m'n gedachte daarover niet hoor ik het graag ;)

Het komt bij mij over dat je een vraag hebt wat je eraan kunt doen dat er mensen op een SC kunnen komen die misschien niet komen om vriendschappen op te bouwen maar meer om te kijken wanneer er wat gebeurt waar ze hun toegeëigende spullen vandaan halen.

Net als op het forum kun je beslissen wat je wel en niet deelt met een ander.

Helaas zullen er altijd mensen blijven denken dat ze met geweld dingen kunnen krijgen die ze vinden dat van hen is.

Hoe je hierop kunt voorbereiden? Dat is lastig en zou je altijd in paraatheid moeten staan. Beste lijkt me dan ook om er van alles aan te doen om wat minder op te vallen, dus wanneer er langdurig iets aan de hand is ook op rantsoen want het gaat opvallen als iedereen sterk vermagerd en een ander juist niet of zelfs breder wordt

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een idee wat je met je vraag/opmerking bedoelt maar al klopt m'n gedachte daarover niet hoor ik het graag ;)

Het komt bij mij over dat je een vraag hebt wat je eraan kunt doen dat er mensen op een SC kunnen komen die misschien niet komen om vriendschappen op te bouwen maar meer om te kijken wanneer er wat gebeurt waar ze hun toegeëigende spullen vandaan halen.

Net als op het forum kun je beslissen wat je wel en niet deelt met een ander.

Helaas zullen er altijd mensen blijven denken dat ze met geweld dingen kunnen krijgen die ze vinden dat van hen is.

Hoe je hierop kunt voorbereiden? Dat is lastig en zou je altijd in paraatheid moeten staan. Beste lijkt me dan ook om er van alles aan te doen om wat minder op te vallen, dus wanneer er langdurig iets aan de hand is ook op rantsoen want het gaat opvallen als iedereen sterk vermagerd en een ander juist niet of zelfs breder wordt

 

Daar kun je niets of bijna niets tegen doen . Helaas zijn er misschien vele naïeve mede Forum genoten die juist wel barsten van het Vertrouwen en geloven in een Karma van heb ik mejou daar :)

Allicht kun je beslissen met wat je wel of niet wil delen met iemand ! Maar toch . In het begin deel jeje fiets en fietspomp :o Maar na twee maanden zijn het jou Auto en aanhanger :o

Snap je . Het gaat er dus om of iemand kan leren zulke Types op tijd te herkennen .

Mij maakt het niet uit " Ik vertrouw niemand "

En ook ik ben een openboek . Dit is een keuze . Maar helaas doe ik ook wel eens dom vanuit een Impulsief moment en Schrijf ik iets wat ik daarna weer verwijder . Als het nog kan :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

@frans81 Je bent dus bang voor infiltranten? bang dat jouw top geheime info bekend wordt aan de buitenwereld? Een forum is toch om ideeen uit te wisselen, kennis te delen en samen beter te worden? of bedoelde je dat niet?

 

Ik spreek vreemden niet zo maar aan en heb het dan gelijk over preppen... misschien is dat een stukje opsec wat we zullen moeten handhaven.

 

groeten,

 

drd28

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben een persoon die contact zoekt met gelijk stemmige. Omdat ik denk dat je na een shtf situaties alleen niet ver komt . Zo heb ik sinds ik hier op dat forum ben heel wat mensen ontmoet en heb ik ook een selectie gemaakt met wie ik verder wil en met wie niet. En de gene die positief zijn bevonden weten het . Ook ik ben over de kam getrokken van forum leden . Sommige hebben het mij laten weten Geert met jou zou ik wel verder willen na een shtf . Anderen hebben nog niets gezegt vermoed ik dat ik niet in hun groep hoor .

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@frans81 Je bent dus bang voor infiltranten? bang dat jouw top geheime info bekend wordt aan de buitenwereld? Een forum is toch om ideeen uit te wisselen, kennis te delen en samen beter te worden? of bedoelde je dat niet?

 

Ik spreek vreemden niet zo maar aan en heb het dan gelijk over preppen... misschien is dat een stukje opsec wat we zullen moeten handhaven.

 

groeten,

 

drd28

Ik zelf ben niet bang voor Infiltranten . Die zijn er altijd . IK noem ze derhalve ook niet zo :

Ze horen bij de Inboedel . Voor wat die geheime info betreft :o

Ik vind het totaal niet nodig om te vermelden wat je aan Valuta / goud / zilver / waterfilters / dozen met Noodvoedsel enz enz hebt opgeslagen.

Wees voorzichtig !! Niet zozeer alleen voor in het nu maar vooral voor het later . Wanneer Eten en Vooral Water en Filters enz enz meer waard zijn dan Geld / goud en Diamanten

Een klein poesje ( In een SHTF ) met Honger en Dorst veranderd dan in in Hongerige gewonde Leeuw .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben een persoon die contact zoekt met gelijk stemmige. Omdat ik denk dat je na een shtf situaties alleen niet ver komt . Zo heb ik sinds ik hier op dat forum ben heel wat mensen ontmoet en heb ik ook een selectie gemaakt met wie ik verder wil en met wie niet. En de gene die positief zijn bevonden weten het . Ook ik ben over de kam getrokken van forum leden . Sommige hebben het mij laten weten Geert met jou zou ik wel verder willen na een shtf . Anderen hebben nog niets gezegt vermoed ik dat ik niet in hun groep hoor .

Je woont gewoon zo verdomd ver :mad:

Maar altijd welkom hoor ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben een persoon die contact zoekt met gelijk stemmige. Omdat ik denk dat je na een shtf situaties alleen niet ver komt . Zo heb ik sinds ik hier op dat forum ben heel wat mensen ontmoet en heb ik ook een selectie gemaakt met wie ik verder wil en met wie niet. En de gene die positief zijn bevonden weten het . Ook ik ben over de kam getrokken van forum leden . Sommige hebben het mij laten weten Geert met jou zou ik wel verder willen na een shtf . Anderen hebben nog niets gezegt vermoed ik dat ik niet in hun groep hoor .

 

Geert je hebt volkomen gelijk . Je hebt mensen nodig om je in zo'n mogelijk in de toekomst naderende situatie te kunnen redden .

Maar helaas is het van belang om zo'n eventuele Mollen ook dan al te kunnen herkennen . En gelukkig zijn de meeste , zich zelf noemende Preppers helemaal Oke .

Toch moet jeje bewust blijven . Dus vooral waakzaam . Nee niet Paranoia worden , dat doe ik wel ;);) Grapje .

IK ken jou Binnenkant dan wel niet ( jou verdere karakter ;) ) maar in mijn ogen ben je een heel ruim en Warm mens .

Ik heb jou een keer gezien en gesproken :o

Helaas ben ik tot nou toe een einzelgänger . Pas op het laatste moment zal ik misschien een toenadering zoeken tot .

De tijd en de Situatie zal het leren :)

 

Helaas ook word Europa steeds drukker . En wij zitten al in zo'n Druk bevolkt gebied .

Kun je nagaan hoe vlug voedsel voorraden , vers drinkwater en Medische spullen uitgeput raken .

Wees zuinig met wat je hebt en kunt delen met ..... Kleine Groep .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beter is het om rekening te houden met een groep die van deur tot deur gaan, op sommige prepper-sites wordt dit wel besproken.

Bij de Amerikaanse oplossing worden middelen besproken die wij niet mogen hebben.

Wat te doen in een EU land?

 

Je kunt zorgen om op tijd weg te komen, of een geheime voorraad ergens verstoppen. En voor de schijn wat spullen thuis hebben.

 

Al is een en ander moeilijk te voorspellen, is er nog bescherming door de overheid?

Zo niet dan slim zijn.

 

Overigens is jouw bezorgdheid niet overdreven, er zijn wel reacties van kwade lieden die zeggen;

Ik heb voldoende aan een groot mes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geert je hebt volkomen gelijk . Je hebt mensen nodig om je in zo'n mogelijk in de toekomst naderende situatie te kunnen redden .

Maar helaas is het van belang om zo'n eventuele Mollen ook dan al te kunnen herkennen . En gelukkig zijn de meeste , zich zelf noemende Preppers helemaal Oke .

Toch moet jeje bewust blijven . Dus vooral waakzaam . Nee niet Paranoia worden , dat doe ik wel ;);) Grapje .

IK ken jou Binnenkant dan wel niet ( jou verdere karakter ;) ) maar in mijn ogen ben je een heel ruim en Warm mens .

Ik heb jou een keer gezien en gesproken :o

Helaas ben ik tot nou toe een einzelgänger . Pas op het laatste moment zal ik misschien een toenadering zoeken tot .

De tijd en de Situatie zal het leren :)

 

Dat is het grote dilemma.

Hou je je nu verborgen, zo groot mogelijke OPSEC of ga je nu al bouwen aan een netwerk.

 

Beide is wat voor te zeggen, het is maar de keuze die je uiteindelijk maakt. Bij velen speelt natuurlijk het aspect dat de kennissenkring slechts een beperkt aantal preppers bevat. Meetings, SC's, persoonlijke contacten zijn dan onmisbaar.

 

Zelf kies ik ervoor wel aan netwerken te werken, nu al en dat kost een deel van je OPSEC, onvermijdelijk. Het voordeel is dat je mensen leert kennen en zo veel beter kan inschatten wie wel en niet te vertrouwen is in de loop der jaren. Je kunt hierbij praktisch te werk gaan en kijken wat voor skills/preps iemand heeft, maar ja, wat heb je aan skills/preps als de persoon die ze bezit een onbekende factor is en wellicht niet te vertrouwen?

 

Pas op het laatste moment ergens bij een groep met een witte vlag in de hand komen aanlopen, zou niet mijn keuze zijn.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Pas op het laatste moment ergens bij een groep met een witte vlag in de hand komen aanlopen, zou niet mijn keuze zijn.

 

Zo bedoel bedoel ik het nou ook weer niet ;) ;)

Ik denk dat je zowiezo groepjes gaat krijgen of personen die uiteindelijk toch op een later moment toenadering zoeken . Helaas .

Dat zulke personen zich zullen moeten gaan bewijzen :confused: dat spreekt voor zich .

Helaas zal er vermoedelijk veel agressie gaan komen . En zal er verlies zijn kwa groepsleden , voor elkaar opkomende mensen .

Dan heb je vers bloed nodig en moet je heel Sceptisch / voorzichtig zijn met het toelaten of het alsnog in een later stadium het verwijderen / wegsturen van Mensen .

Het is en blijft moeilijk . Ik heb gewoon moeite met Mensen in vertrouwen nemen . Gelukkig is niet iedereen zo .

Maar toch heeft het ook zijn voordelen voor wat betreft mijn wantrouwend zijn .

Dan is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik maak er helemaal geen geheim van dat ik hier woon:

 

https://www.google.nl/maps/place/Gough+Island/@-40.3218968,-9.9370124,11348m/data=!3m1!1e3!4m2!3m1!1s0x28a53061ca29db7:0xad64c7a2257ac588

 

Je bent welkom hoor @frans81. Ik heb helemaal geen last van mollen.

 

;) Moet ik nou met de boot / vliegtuig of is een waterfiets ( Milieu Vriendelijk ) ook geschikt . ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben een persoon die contact zoekt met gelijk stemmige. Omdat ik denk dat je na een shtf situaties alleen niet ver komt . Zo heb ik sinds ik hier op dat forum ben heel wat mensen ontmoet en heb ik ook een selectie gemaakt met wie ik verder wil en met wie niet. En de gene die positief zijn bevonden weten het . Ook ik ben over de kam getrokken van forum leden . Sommige hebben het mij laten weten Geert met jou zou ik wel verder willen na een shtf . Anderen hebben nog niets gezegt vermoed ik dat ik niet in hun groep hoor .

 

DAMM!! Ik wist niet dat we groepjes moesten vormen!! Ik loop (typ) hier maar wat rond om gewoon lol of ontspanning te hebben en kennis op te doen! Zag ik het even allemaal verkeerd... Het lijkt de gymzaal op de middelbare school wel, daar lette ik ook niet zo op bij het groepjes vormen. Ik ben nu toch hopelijk niet te laat voor een groepje? Ik wil wel graag bij een (populair)groepje horen! (*PLAATST HIER EEN HELE GROTE SMILEY*)

 

Terug on topic, ze zullen er zijn, maar tijdens een SHTF zie ik niet snel iemand uit Rotterdam naar Heerlen rijden/fietsen/lopen voor 3 blikken soep en een gouden munt. Het eventuele gevaar komt denk ik toch uit de directe omgeving/regio, en daar loop ik er niet mee te koop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het al vaker vermeld, de kracht ligt in het samen doen met je buren. Hier is de saamhorigheid de laatste jaren mooi toegenomen tot een aanvaardbaar niveau. D.w.z. steeds meer mensen hebben een flinke moestuin, Men slaat wat meer spulletjes in.

Mensen planten honderden vruchtbomen, gaan smeden, brouwen en distilleren, houden dieren en zijn het er over eens dat we het alleen maar samen kunnen redden. Alleen ben je snel uitgerekend, met elkaar sta je sterk.

Ik snap best dat zoiets in een stad wat lastiger kan zijn, op het platteland, dorpje met 300 inwoners, gaat het wat makkelijker.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

DAMM!! Ik wist niet dat we groepjes moesten vormen!! Ik loop (typ) hier maar wat rond om gewoon lol of ontspanning te hebben en kennis op te doen! Zag ik het even allemaal verkeerd... Het lijkt de gymzaal op de middelbare school wel, daar lette ik ook niet zo op bij het groepjes vormen. Ik ben nu toch hopelijk niet te laat voor een groepje? Ik wil wel graag bij een (populair)groepje horen! (*PLAATST HIER EEN HELE GROTE SMILEY*)

 

Terug on topic, ze zullen er zijn, maar tijdens een SHTF zie ik niet snel iemand uit Rotterdam naar Heerlen rijden/fietsen/lopen voor 3 blikken soep en een gouden munt. Het eventuele gevaar komt denk ik toch uit de directe omgeving/regio, en daar loop ik er niet mee te koop.

Als ik mij nog een beetje herinneren kan heb jij een tijd in het voor jou als voor mij buiten land gewoond . Vandaar dat je dat vergeten bent .

In de eerste wereldoorlog zijn er ook mensen uit belgie gevlucht naar Nederland zelfs tot in Nunspeet. Dus Rotterdam en Heerlen zijn nog te over bruggen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het al vaker vermeld, de kracht ligt in het samen doen met je buren. Hier is de saamhorigheid de laatste jaren mooi toegenomen tot een aanvaardbaar niveau. D.w.z. steeds meer mensen hebben een flinke moestuin, Men slaat wat meer spulletjes in.

Mensen planten honderden vruchtbomen, gaan smeden, brouwen en distilleren, houden dieren en zijn het er over eens dat we het alleen maar samen kunnen redden. Alleen ben je snel uitgerekend, met elkaar sta je sterk.

Ik snap best dat zoiets in een stad wat lastiger kan zijn, op het platteland, dorpje met 300 inwoners, gaat het wat makkelijker.

 

Nou wil ik verhuizen! :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Roel, in welk sprookjesdorp woon jij?!

*zich inschrijft* :)

 

@TS

ik heb ook bewust gekozen voor openheid, omdat opsec niet bij mijn levensstijl past. En ik heb ook niets bijzonders te verbergen...

Ja ik heb kippen, en konijnen... en een moestuin(tje) als voortuin. Ben ik nu ineens zo gek? Welnee

 

ik probeer het nu te gebruiken om de medemens bewuster te maken van de directe gevaren om zich heen. En hopelijk kan ik ze op deze open manier wijzer maken. Internet, en met name YouTube is HET medium om wijzer te worden volgens de nieuwe generatie.

Voor mij dus de uitgelezen manier om ze dan op deze manier kennis bij te brengen, en met een beetje geluk aan te sporen om zelf ook van hun reet af te komen en dingen te gaan proberen/ testen.

 

Ik denk dat het met die 'gekke infiltranten' wel mee valt.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

DAMM!! Ik wist niet dat we groepjes moesten vormen!! Ik loop (typ) hier maar wat rond om gewoon lol of ontspanning te hebben en kennis op te doen! Zag ik het even allemaal verkeerd... Het lijkt de gymzaal op de middelbare school wel, daar lette ik ook niet zo op bij het groepjes vormen. Ik ben nu toch hopelijk niet te laat voor een groepje? Ik wil wel graag bij een (populair)groepje horen! (*PLAATST HIER EEN HELE GROTE SMILEY*)

 

Terug on topic, ze zullen er zijn, maar tijdens een SHTF zie ik niet snel iemand uit Rotterdam naar Heerlen rijden/fietsen/lopen voor 3 blikken soep en een gouden munt. Het eventuele gevaar komt denk ik toch uit de directe omgeving/regio, en daar loop ik er niet mee te koop.

 

In het begin van , zal het zeer zeker vanuit een directe omgeving zijn . En al helemaal in druk bevolkte gebieden .

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het begin van , zal het zeer zeker vanuit een directe omgeving zijn . En al helemaal in druk bevolkte gebieden .

 

Bij mij is het zoiets van " IK hoef niet met iedereen Vriendje te worden " . Dat kan ook niet :)

Heb ik geen behoefte aan .

In een later en dan Noodzakelijk stadium kan men nog altijd laten zien wat men waard is en wat je kunt bijdragen in een groep .

Ook ik durf rustig van sommige personen die ik hier thuis ontvangen heb te zeggen dat het goede , en eerlijke mensen zijn . Die geen enkele verkeerde bedoeling hebben .

En ook al zeg ik dan " Jij bent een Toffe Gast " :) Dan wil dat zeer zeker niet zeggen dat die ander hetzelfde van mij denkt ;)

Wat geef je prijs van jezelf ?? Bij de eerste ontmoeting .

Wees gewoon voorzichtig , en al helemaal als je tot nu toe zomaar alles geloofd en vertrouwd hebt .

Het hoef geen Obsessie te worden . Dat denken aan die aanwezige mollen :o Ze zijn er en ze zullen er altijd blijven ( zelfs op de achtergrond ) .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...