Ga naar inhoud
GENEGEERD

Transit 2.5di wordt Toyota Hilux ??


anonimoes

Aanbevolen berichten

Mogelijk dat mijn trouwe transit eruit gaat en er een Toyota Hilux voor in de plaats komt.

 

De onverwoestbare rijdende zeecontainer gaat mogelijk met een exporteur mee, of ik dump m bij mijn vakantie huis en trek er af en toe wat onderdelen af, of ik verpats m aan een forumlid.

 

Waarom de Transit weg:

- ik wil al een behoorlijke tijd over naar een 4x4

- ..

 

Waarom ik m ook wel zal missen:

- roest een beetje maar met af en toe een lapje staal doet ie het prima

- onverwoestbare motor / bak, slechts 120.000 km gelopen en je weet gewoon dat je alles kunt repareren met ductape :p

- nooit bellen onderweg (te veel herrie)

- geen zeurende kinderen te horen op de achterbak (te veel herrie)

- geen slechte muziek op de radio (te veel herrie)

- altijd op tijd aankomen (ding is zo traag dat je extra tijd neemt om ergens te komen)

- nooit verkeersboetes (hij gaat echt maar 110)

- die ruimte, alles gooi je erin, en als t niet past gooi je het erop. Het dikke Kingping dakrek tilt moeiteloos 100+ kilo, zit met 10 pootjes vast aan de bus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Heb je wat meer informatie over de Ford Transit; bouwjaar, wel/geen apk/foto/vraagprijs?

 

Ik denk dat er wel wat forummers geinteresseerd zijn in een good old Ford Transit, die is regelamtig besproken op dit forum wegens goede BOV-eigenschappen!

 

Heb je vast die topic met de mindere kanten gemist ?

bv bij nat weer gewoon niet weg komen van een vlak grasveld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je vast die topic met de mindere kanten gemist ?

bv bij nat weer gewoon niet weg komen van een vlak grasveld.

 

Juist maar voor

 

~2950 euro heb je dan wel een goed onderhouden ford transit + 5 extra wielen met acceptabele banden, niet super mooi maar alle beginnende roest meteen professioneel afgelast.

APK tot eind augustus 2016.

 

Ik koop waarschijnlijk morgen een hilux omdat ik vindt dat ik dat heb verdiend :p als dit niet doorgaat rijdt ik nog een jaar of wat door met de transit.

 

Wat ik er zelf wel aan zou doen binnen 10.000 km's

- distributieriem (400 euro als je het laat doen door ford, 80 euro matriaal en redelijk zelf te doen als je ruimte en tijd hebt), neem dan altijd spanrol en waterpomp mee. Deze zitten er nu 50.000 km op.

 

bus heeft nog maar 120.000 gelopen en zal binnen 80.000 km ook nog wel een keer een andere koppeling willen, maar dit zijn allemaal relatief goedkope onderdelen. Het is wel wat werk maar er is goed aan te sleutelen.

alle historie aanwezig (tot 48.000 service stickers van dealer) toen heb ik m gekocht, excel sheet me alle onderhoud (incl alle details over filter banden etc.). Haynes manual bijgevoegd, kleine aanpassing gemaakt in bedrading (3 way switch antidiefstal EN laten lopen zonder sleutel!!), deze duidelijk in schema's bijgetekend.

 

Fors kingpin dakrek goed voor 150kg (bus max officieel 100 op dak hebben maar veel meer gaat ook).

 

trekhaak aanwezig.

 

0 electrische opties.

enkel diesel solemoid in brandstof pomp moet 12V hebben om te kunnen rijden (behoorlijk EMP proof ;) )

manuele bosch pomp op zeer gewilde transit 2.5 di banana motor.

6 persoons, grijs kenteken.

12V permanent in dashbord, zelf bijgebouwd 12V en 2x USB + voltmeter die enkel aan staan als het contact aan staat (netjes gebouwd met een signal wire vanuit de fuse box (5a fused) naar een 40A relay (10A Fused) die een sterk contact punt geeft in dash en en achterin de laadruimte. De hele eigen bedrading is apart van de accu afgetapt (daar nog een keer 60A gezekerd.) Dit soort spul sloop ik eruit als ie naar de handel gaat, voor een mede preppert kan het blijven.

 

Elke week een boel kaartjes van inkopers onder de ruit dus ik raak m zeker kwijt, zou leuk zijn als ie door een liefhebber in nederland gereden wordt ipv afgetrapt in t oostblok / afrika. Hij is het waard!

 

 

nadelen:

sloom 110 op gps max

herrie bellen in de auto met klanten doe ik niet, naar huis bellen wel

achterwiel aandrijving dus niet geschikt voor offroad stilstaan / wegrijden. Met een beetje tempo kom je wel heel ver overigens. Veel bodemvrijheid, komt zeker verder dan gewone personen auto.

 

Als het zover komt komt er wel een advertentie in te koop deel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elke week een boel kaartjes van inkopers onder de ruit dus ik raak m zeker kwijt, zou leuk zijn als ie door een liefhebber in nederland gereden wordt ipv afgetrapt in t oostblok / afrika. Hij is het waard!

 

Gaaf man dat jij dat ook hebt....

Begon het wel vervelend te vinden op een gegeven moment.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...