Ga naar inhoud
GENEGEERD

Ondergrondse ton


firefighter

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Een tijdje terug heb ik een kunststof ton 30 liter gekocht om nabij mijn tijdelijke BOL onder de grond te verbergen.

Op dit moment staat op de lijst:

- Verschillende zaden, zowel eetbaar als verhandelbaar.

- WC Rollen

- Zeep

- Sigaretten

- Vis set

- Aanstekers / lucifers / tinder on a rope

 

Graag hoor ik tips / toevoegingen!

 

Alvast bedankt!

 

Link ton: http://www.jerrycanshop.nl/media/catalog/product/cache/1/image/500x500/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/3/0/30_liter_vat_met_deksel.png

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Is je Bol afgelegen? Dan kan het zomaar zijn ingenomen door de plaatselijke bewoners of hun kennissen, die immers ook op de vlucht zijn.

Wat ik wil zeggen probeer de ton zo te verstoppen dat je er ook bij kunt als je BOL "bezet" is.

Dat is mijns inziens een onderschat probleem want er zijn duizenden mensen op de vlucht en als je aankomt kan je BOL zo maar bezet zijn zowel door de lokale bewoners of vreemden. En de koopakte kan alleen maar functioneren bij een samenleving met regels en wetshandhavers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

Een tijdje terug heb ik een kunststof ton 30 liter gekocht om nabij mijn tijdelijke BOL onder de grond te verbergen.

Op dit moment staat op de lijst:

- Verschillende zaden, zowel eetbaar als verhandelbaar.

- WC Rollen

- Zeep

- Sigaretten

- Vis set

- Aanstekers / lucifers / tinder on a rope

 

Graag hoor ik tips / toevoegingen!

 

Alvast bedankt!

 

Link ton: http://www.jerrycanshop.nl/media/catalog/product/cache/1/image/500x500/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/3/0/30_liter_vat_met_deksel.png

 

Het probleem van dit type ton vind ik persoonlijk de sluitring, als je die onder de grond stopt zijn die te vinden met een metaaldectector :) Ik heb zelf de voorkeur voor de iets duurdere volledig kunststof wijdmondvat variant met een schroefdeksel

Link naar reactie
Delen op andere sites

@firefighter 30 liter is niet zoveel dus ik zou me goed beraden wat je nodig hebt en goed kijken hoe alles in te pakken zodat er zoveel mogelijk

ingaat en wel zo dat je niet heel je tonnetje leeg moet halen om een iets te pakken (wat je het meeste nodig hebt van boven ) je zou eventueel

ook nog riool buis of regenpijp (aan beide kanten afgesloten) erbij in kunnen graven of PET flessen met dingen als bonen ed erbij in kunnen graven .

Let wel erop dat je vochtvorming in je vaatje kunt krijgen (vocht en temperatuur verschillen ) dus vocht vreter en zuurstof absorber gebruiken

van @vheeswijk die heeft hier een heel goed artikel over geschreven

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die zaden zou ik er uit laten . Als je een ton verstopt in de directe omgeving van jou BOL is het omdat je denkt dat jou bol bezet kan worden door derden . En op iets anders moet terug vallen . En een moestuin aan leggen zijn dan ver van jou zorgen . Verstop die afzonderlijk in bv. Pet flessen .

Vergeet in jou ton geen reserve kleding vooral ondergoed . En alles wat hier al vermeld is .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eten, deken(s), beetje geld (of evt sieraden van goud/zilver, als ruilmiddel)

 

Een extra deken is inderdaad misschien niet verkeerd.

 

Kleding herstel set.

 

:) Kun je ook leuk mee bijklussen.

 

Dat is een goeie, bedankt!

 

Waar is je waterfilter? Die zou op nr. 1 moeten staan.

 

Voedsel, doe er desnoods een paar militaire 24u pakketten in.

Medicijnen, tools gereedschap.

 

Doe er desnoods een gevulde BOB in.;)

 

Waterfilter zit al in de BOB. Wat gereedschap is misschien wel handig ja.

 

Zeiltje, touw firesteel en het al gezegde mes

 

Zeiltje is ook wel een goeie. Thanks

 

Is je Bol afgelegen? Dan kan het zomaar zijn ingenomen door de plaatselijke bewoners of hun kennissen, die immers ook op de vlucht zijn.

Wat ik wil zeggen probeer de ton zo te verstoppen dat je er ook bij kunt als je BOL "bezet" is.

Dat is mijns inziens een onderschat probleem want er zijn duizenden mensen op de vlucht en als je aankomt kan je BOL zo maar bezet zijn zowel door de lokale bewoners of vreemden. En de koopakte kan alleen maar functioneren bij een samenleving met regels en wetshandhavers.

 

Dat klopt, maar daar maak ik me geen zorgen over.

 

Het probleem van dit type ton vind ik persoonlijk de sluitring, als je die onder de grond stopt zijn die te vinden met een metaaldectector :) Ik heb zelf de voorkeur voor de iets duurdere volledig kunststof wijdmondvat variant met een schroefdeksel

 

Over de metaaldetector maak ik me geen zorgen.

 

Die zaden zou ik er uit laten . Als je een ton verstopt in de directe omgeving van jou BOL is het omdat je denkt dat jou bol bezet kan worden door derden . En op iets anders moet terug vallen . En een moestuin aan leggen zijn dan ver van jou zorgen . Verstop die afzonderlijk in bv. Pet flessen .

Vergeet in jou ton geen reserve kleding vooral ondergoed . En alles wat hier al vermeld is .

 

Reserve kleding is een goede tip. Bedankt!

 

@firefighter Ik weet niet of je ook van plan was bijvoorbeeld blikvoer er in te doen. Maar hou ook wel rekening met de vorst als je de ton niet diep genoeg begraaft. Kan de inhoud bevriezen en openscheuren dan sta je voor een leuke verrassing als je de ton weer open maakt.

 

Daar heb ik al rekening mee gehouden.

 

Als ik de reacties zo lees wordt dat meer dan 1 ton.

 

Inderdaad!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...