Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 21 tot 26 van de 26
    Jr. prepper
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stuudje Bekijk Berichten
    In boekweit zit veel nikkel. Zie lijst.

Boekweit uit de winkel moet je per merk controleren (bijvoorbeeld op www.livaad.nl) boekweit die verwerkt is in fabrieken/machines die ook granen verwerken is namelijk besmet (en dat is teveel voor de coeliaak) Er is wel boekweit verkrijgbaar die glutenvrij is.
    Dank je, van de nikkel was ik dus niet goed op de hoogte.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Mar 2013
    Als iemand met een behoorlijke voedseluitdaging (waaronder sulfiet), weet ik dat hier echt wel mooie voorraden mee aan te leggen zijn.

Als ik een tip mag geven, de potjes van Hak (die bij de zoutvrije afdeling staan), hebben helemaal geen toevoegingen (op soms wat citroenzuur na). Bovendien denk ik dat een voorraad ook echt niet alleen hoeft te bestaan uit gedroogd of blikvoer. Gedroogde zakken bonen, meelsoorten, losse ingrediŽnten - en wat dacht je van de start van je eigen moestuin!

Tegen de ontstekingsreactie zijn ook weer dingen te preppen, prednison, histamine remmers, verschillende soorten kruiden (heilige basilicum (tulsi) om er een te noemen). Zeker iets om met een arts te overleggen. En anders histamine remmers ('hooikoortsmedicijnen') bij de Kruidvat en Lidl inslaan!

Kortom, mogelijkheden genoeg.
    Nescis quid vesper vehat
    Macrobius

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door White Eagle Bekijk Berichten
    [MENTION=4841]walrus[/MENTION] Ik kwakkel al jaren met vage klachten. Ontstekingsgevoel in spieren, gewrichten en rare darmproblemen. Artsen kunnen niets vinden dus het zou fibromyalgie zijn. Maar nu lees ik jouw bericht. Ik heb een enorme nikkelallergie maar ik dacht altijd dat dat alleen in sieraden en knopen zat. Ook in eten? Heb je hier meer informatie over? Ik ga ook zeker Googelen. Zou het dat dit al die tijd de oorzaak is?
    Ikzelf ontdekt rare symptomen nadat ik regelmatig veel hete koffie dronk met kunstmatige zoetstof. Bleek dat de zoetstof aspartaam bevat. In combinatie met hitte zou er een chemisch proces ontstaan waardoor het aspartaam verandert in mierenzuur, een heel sterk gif met allerlei nare gevolgen. Bij mij werd de coordinatie aangetast, kreeg ik erge aanvallen die leken op trombose. Ik kon geen woorden meer vormen of duidelijk spreken, lag een tijdlang uitgeteld in de sofa, voelde me beklemd, kreeg spier- en rugpijn, leed aan geheugenverlies, ... . Nadat ik het onderstaande artikel las, besloot ik ten einde raad dit nog een keer te proberen, nadat ik al diverse voedingsproducten van mijn dieet schrapte om toch maar te achterhalen wat er fout ging. GA BIJ JEZELF NA OF JE VEEL LIGHT DRANKEN GEBRUIKT en lees het artikel.

Ik weet hoe beangstigend het voelt als er geen diagnose gesteld kan worden en er duidelijk iets fout is. Ik heb ruim een jaar naar de oorzaak gezocht tot ik dit artikel las.
    http://www.wijwordenwakker.org/content.asp?m=P684
    Peace allemaal en fuck al de haters.
    _

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Jul 2014
    Een blauw met groene planeet die steeds bruiner wordt
    [MENTION=2429]lewieke[/MENTION] kunstmatige zoetstoffen en lightproducten gebruik ik al jaren niet meer. Inderdaad vergif.
    Wel goede informatie voor mensen die dit niet weten.
    Ik heb inderdaad jaren onmacht gevoeld maar heb de klachten inmiddels geaccepteerd. Sporten helpt heel goed. En op een gegeven moment is het beter om te accepteren dat er niets ernstigs gevonden is en ermee te leren leven. Dat gaat behoorlijk goed. Ik doe zelfs een vrij pittige vechtsport.
    Er is inmiddels ook meer over bekend maar helaas geen goede oplossing voor medisch gezien. Maar elke keer als je wat nieuws leest dan is er toch altijd hoop dat je een oorzaak kan vinden waarmee je je klachten kan verminderen. Nikkel zou bij mij geeneens zo raar zijn. Maar er is weinig onderzoek naar gedaan.

Adventurer
    Ingeschreven
    Feb 2014
    Een allergie voor kreeft, rivierkreeft en langoustine hier. Daar valt gelukkig goed mee te leven!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Using Tapatalk

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lewieke Bekijk Berichten
    Ikzelf ontdekt rare symptomen nadat ik regelmatig veel hete koffie dronk met kunstmatige zoetstof. Bleek dat de zoetstof aspartaam bevat. In combinatie met hitte zou er een chemisch proces ontstaan waardoor het aspartaam verandert in mierenzuur, een heel sterk gif met allerlei nare gevolgen. Bij mij werd de coordinatie aangetast, kreeg ik erge aanvallen die leken op trombose. Ik kon geen woorden meer vormen of duidelijk spreken, lag een tijdlang uitgeteld in de sofa, voelde me beklemd, kreeg spier- en rugpijn, leed aan geheugenverlies, ... . Nadat ik het onderstaande artikel las, besloot ik ten einde raad dit nog een keer te proberen, nadat ik al diverse voedingsproducten van mijn dieet schrapte om toch maar te achterhalen wat er fout ging. GA BIJ JEZELF NA OF JE VEEL LIGHT DRANKEN GEBRUIKT en lees het artikel.

Ik weet hoe beangstigend het voelt als er geen diagnose gesteld kan worden en er duidelijk iets fout is. Ik heb ruim een jaar naar de oorzaak gezocht tot ik dit artikel las.
    http://www.wijwordenwakker.org/content.asp?m=P684
    Dit artikel pluk ik even van je!
    'Beroemd om zijn eindresultaat, berucht om de manier hoe'

Vergelijkbare onderwerpen

1. Reacties: 136
    Laatste Bericht: 06-04-15, 03:10
  2. Zijn we mensen?
    Door phaelin in forum Koffiecorner
    Reacties: 7
    Laatste Bericht: 19-09-14, 15:03

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten