Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zijn hier mensen met een voedsel allergie?


walrus

Aanbevolen berichten

ik vroeg me af of hier mensen zitten die een voedsel allergie hebben

Ik zelf ben allergisch voor nikkel en sulfiet. (krijg er ontstoken gewrichten en huid van binnen 24 uur.

Met andere woorden, alles uit blik zit nikkel in (komt vanauit het blik in het voedsel) en zit ook sulfiet in (om het houdbaar te houden)

Verder zit in alle producten die bewerkt zijn, bijv brood, beleg, maar ook groentes uit zakjes, kaas, etc sulfieten in.

In noten en graan producten weer nikkel.

 

Er blijft dus weinig over,

Zuivel, eieren, vetloze vis, witte rijst, rood vlees (onbewerkt) en wat zielige groentes op na.

ik vroeg me af hoe mensen, met voedsel allergieën dan proberen te overleven als de pleuris uitbreekt.

en vooral hoe sla je het op? want meeste mensen slaan voedsel op in vorm van blikvoer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
ik vroeg me af of hier mensen zitten die een voedsel allergie hebben

Ik zelf ben allergisch voor nikkel en sulfiet. (krijg er ontstoken gewrichten en huid van binnen 24 uur.

Met andere woorden, alles uit blik zit nikkel in (komt vanauit het blik in het voedsel) en zit ook sulfiet in (om het houdbaar te houden)

..

 

Ik weet niet wie je dit heeft wijsgemaakt, maar nikkel zit van nature in heel veel voeding.

Dat heeft niets te maken met de verpakking.

 

IJzer zit ook in heel veel voeding, maar ook dat heeft niets te maken met de verpakking.

 

Misschien toch eerst wat informatie nalezen over voedsel allergie/ nikkel allergie / contact allergie en de hedendaagse manier van het inblikken van voedsel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet gemakkelijk een voorraad aan te leggen met zo een allergie. Zelf heb ik er geen last van een vriendin mag ook niets eten uit blik wel uit glas . Ja wecken is toch een oplossing.

 

Dit is je oplossing @walrus

 

Verder naar mijn eerlijke mening zijn dat heftige allergische symtomen. Sure, allergie. Maar dit neigt naar een ernstige ziekte met hoeveelheid dingen die je niet mag eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet wie je dit heeft wijsgemaakt, maar nikkel zit van nature in heel veel voeding.

Dat heeft niets te maken met de verpakking.

 

IJzer zit ook in heel veel voeding, maar ook dat heeft niets te maken met de verpakking.

 

Misschien toch eerst wat informatie nalezen over voedsel allergie/ nikkel allergie / contact allergie en de hedendaagse manier van het inblikken van voedsel?

Het is standaard ziekenhuis advies @martin.

Voeding uit blik moet u zo min mogelijk gebruiken. Ziekenhuisinfo

 

Dat heeft niet zozeer te maken met blik zelf, maar met de conservering en toevoegingen bij het bewerken van de voeding. Datzelfde probleem hebben coeliaken zoals @EddyCorleone ook zegt.

 

Mijn dochter heeft coeliakie en voor haar altijd zonder zakjes en pakjes gekookt. Brood zelf gemaakt. Voorraad werd geweckt. Voordeel van wecken is dat je weliswaar eens een grote aanschaf moet doen qua potten en pan, maar daarna geen kosten meer hebt. Bij vriezen heb je jaarlijks terugkerende energierekening, plus dat je bij elke stroomstoring in de stres zit of er wel op tijd weer stroom voor de vriezer is. Prijsvergelijking vriezen/wecken.

 

Mijn dochter heeft ook een tijdje een nikkelallergie gehad, van een sieraad. Haar hele huid liet op die plek los, en de plek werd ook steeds groter, vreselijk. Artsen waarschuwden dat we een tijd geheel nikkelvrij moesten eten om te voorkomen dat ze levenslang allergie voor nikkel zou ontwikkelen. We hebben dit een jaar gedaan. Voor de goede orde, dat eten was dus glutenvrij, nikkelvrij en vanwege andere dochter als die hier was ook lactosevrij. Dit strenge nikkelvrije jaar heeft geholpen dat die nikkelallergie tot rust kon komen en na een jaar had ze er geen last meer van. Wel blijft ze alert op nikkel in sieraden natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is standaard ziekenhuis advies @martin.

Voeding uit blik moet u zo min mogelijk gebruiken. Ziekenhuisinfo

..

 

Bedankt voor de link, ik was al op zoek naar de verhouding van nikkel in voeding, maar in absolute getallen is het lastig uit te drukken.

Waar ik (wat bot) op reageerde was de bewering van de TS dat door het blik er nikkel in de voeding zou zitten.

Dit is (voor 99%) onjuist, en is een bijna niet uit te roeien fabel.

Zelfs nu lees je nog op diverse sites (ook de serieuze sites) dat ingeblikt voedsel meer lood zou bevatten door de soldering van het blik

 

En dat terwijl er al 30 jaar geen soldeer meer wordt gebruikt, maar er gebruik wordt gemaakt van felsen.

 

Nu kan ik eigenlijk geen exacte cijfers vinden over de toename van nikkel tijdens het conserverings-proces. Maar dat moet bijna op moleculair niveau zijn als ik goed kan inschatten.

Laat ik nou niet zo eigenwijs zijn om de info die je heb gepost tegen te spreken, ik lees teveel tegenstrijdige info en wil geen onjuiste info op dit forum posten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu kan ik eigenlijk geen exacte cijfers vinden over de toename van nikkel tijdens het conserverings-proces. Maar dat moet bijna op moleculair niveau zijn als ik goed kan inschatten.

Laat ik nou niet zo eigenwijs zijn om de info die je heb gepost tegen te spreken, ik lees teveel tegenstrijdige info en wil geen onjuiste info op dit forum posten.

We praten langs elkaar denk ik. Het is geen nikkel van het blik die het probleem is, of wat dan ook aan lood of andere metalen of hoe het blik geproduceerd wordt.

 

Het is de tarwe die gebruikt wordt in ingeblikte producten die het probleem is. Die tarwe bevat nikkel en gluten, genoeg voor problemen te geven bij nikkelallergie, en genoeg om problemen te geven bij coeliakie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@walrus Ik kwakkel al jaren met vage klachten. Ontstekingsgevoel in spieren, gewrichten en rare darmproblemen. Artsen kunnen niets vinden dus het zou fibromyalgie zijn. Maar nu lees ik jouw bericht. Ik heb een enorme nikkelallergie maar ik dacht altijd dat dat alleen in sieraden en knopen zat. Ook in eten? Heb je hier meer informatie over? Ik ga ook zeker Googelen. Zou het dat dit al die tijd de oorzaak is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@walrus Ik kwakkel al jaren met vage klachten. Ontstekingsgevoel in spieren, gewrichten en rare darmproblemen. Artsen kunnen niets vinden dus het zou fibromyalgie zijn. Maar nu lees ik jouw bericht. Ik heb een enorme nikkelallergie maar ik dacht altijd dat dat alleen in sieraden en knopen zat. Ook in eten? Heb je hier meer informatie over? Ik ga ook zeker Googelen. Zou het dat dit al die tijd de oorzaak is?

 

Ja nikkel zit van nature in voedingsmiddelen, en in sommige voedingsmiddelen behoorlijk veel ook!

Misschien helpen deze links je een beetje op weg:

 

http://www.huidziekten.nl/allergie/voeding/nikkelinvoeding.htm

https://www.jeroenboschziekenhuis.nl/website/patientenfolders/DER/DER-706%20Nikkel%20in%20de%20voeding.pdf

http://www.allergiedietisten.com/overige-dieten/allergie-voor-nikkel/

http://www.fonteine.com/nikkel_allergie.html

http://www.gezondheidsnet.nl/allergie/allergie-voor-nikkel

 

Het zit dus bv ook in euromunten e.d.

Succes, ik hoop dat je klachten verminderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@walrus en @EddyCorleone, zou boekweit een oplossing kunnen zijn?

Voor zover ik weet zit daar geen gluten en nikkel in.

In boekweit zit veel nikkel. Zie lijst.

 

Boekweit uit de winkel moet je per merk controleren (bijvoorbeeld op http://www.livaad.nl) boekweit die verwerkt is in fabrieken/machines die ook granen verwerken is namelijk besmet (en dat is teveel voor de coeliaak) Er is wel boekweit verkrijgbaar die glutenvrij is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In boekweit zit veel nikkel. Zie lijst.

 

Boekweit uit de winkel moet je per merk controleren (bijvoorbeeld op http://www.livaad.nl) boekweit die verwerkt is in fabrieken/machines die ook granen verwerken is namelijk besmet (en dat is teveel voor de coeliaak) Er is wel boekweit verkrijgbaar die glutenvrij is.

 

Dank je, van de nikkel was ik dus niet goed op de hoogte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als iemand met een behoorlijke voedseluitdaging (waaronder sulfiet), weet ik dat hier echt wel mooie voorraden mee aan te leggen zijn.

 

Als ik een tip mag geven, de potjes van Hak (die bij de zoutvrije afdeling staan), hebben helemaal geen toevoegingen (op soms wat citroenzuur na). Bovendien denk ik dat een voorraad ook echt niet alleen hoeft te bestaan uit gedroogd of blikvoer. Gedroogde zakken bonen, meelsoorten, losse ingrediënten - en wat dacht je van de start van je eigen moestuin!

 

Tegen de ontstekingsreactie zijn ook weer dingen te preppen, prednison, histamine remmers, verschillende soorten kruiden (heilige basilicum (tulsi) om er een te noemen). Zeker iets om met een arts te overleggen. En anders histamine remmers ('hooikoortsmedicijnen') bij de Kruidvat en Lidl inslaan!

 

Kortom, mogelijkheden genoeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@walrus Ik kwakkel al jaren met vage klachten. Ontstekingsgevoel in spieren, gewrichten en rare darmproblemen. Artsen kunnen niets vinden dus het zou fibromyalgie zijn. Maar nu lees ik jouw bericht. Ik heb een enorme nikkelallergie maar ik dacht altijd dat dat alleen in sieraden en knopen zat. Ook in eten? Heb je hier meer informatie over? Ik ga ook zeker Googelen. Zou het dat dit al die tijd de oorzaak is?

 

Ikzelf ontdekt rare symptomen nadat ik regelmatig veel hete koffie dronk met kunstmatige zoetstof. Bleek dat de zoetstof aspartaam bevat. In combinatie met hitte zou er een chemisch proces ontstaan waardoor het aspartaam verandert in mierenzuur, een heel sterk gif met allerlei nare gevolgen. Bij mij werd de coordinatie aangetast, kreeg ik erge aanvallen die leken op trombose. Ik kon geen woorden meer vormen of duidelijk spreken, lag een tijdlang uitgeteld in de sofa, voelde me beklemd, kreeg spier- en rugpijn, leed aan geheugenverlies, ... . Nadat ik het onderstaande artikel las, besloot ik ten einde raad dit nog een keer te proberen, nadat ik al diverse voedingsproducten van mijn dieet schrapte om toch maar te achterhalen wat er fout ging. GA BIJ JEZELF NA OF JE VEEL LIGHT DRANKEN GEBRUIKT en lees het artikel.

 

Ik weet hoe beangstigend het voelt als er geen diagnose gesteld kan worden en er duidelijk iets fout is. Ik heb ruim een jaar naar de oorzaak gezocht tot ik dit artikel las.

http://www.wijwordenwakker.org/content.asp?m=P684

Link naar reactie
Delen op andere sites

@lewieke kunstmatige zoetstoffen en lightproducten gebruik ik al jaren niet meer. Inderdaad vergif.

Wel goede informatie voor mensen die dit niet weten.

Ik heb inderdaad jaren onmacht gevoeld maar heb de klachten inmiddels geaccepteerd. Sporten helpt heel goed. En op een gegeven moment is het beter om te accepteren dat er niets ernstigs gevonden is en ermee te leren leven. Dat gaat behoorlijk goed. Ik doe zelfs een vrij pittige vechtsport.

Er is inmiddels ook meer over bekend maar helaas geen goede oplossing voor medisch gezien. Maar elke keer als je wat nieuws leest dan is er toch altijd hoop dat je een oorzaak kan vinden waarmee je je klachten kan verminderen. Nikkel zou bij mij geeneens zo raar zijn. Maar er is weinig onderzoek naar gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...