[ Advertentie ]
Nog geen waterfilter in huis? Je kan voordelig het populaire Sawyer Mini Waterfilter [SP128] kopen in de Prepshop.nl.
Als je via deze link koopt, ondersteun je tevens ons forum. Dank voor je support!

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 16
    Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    May 2012

LifeStraw Steel: nieuw model met actief koolfilter

Lifestraw Steel mijn 2400ste post

Afgelopen juli ben ik naar naar de Outdoor-show in Duitsland geweest, alles wat maar een beetje te maken heeft met outdoor was daar aanwezig.

Natuurlijk mooie dingen gezien en nieuwe producten getest. En soms een stiekeme scoop gehad in wat komen gaat.

Zo ook bij de jongens van LifeNwater de distributeur voor de oude vertrouwde lifestraw. En daar hebben we toch wel historie mee hier op het forum.

Deze geweldige inkoop actie van [MENTION=2]Mr. Gold[/MENTION] waar ik en velen hier gebruik van hebben gemaakt is zelfs de indirect de geboorte geweest van de prepshop. Die inkoop actie en de vraag van de leden om 1 goede plek te hebben om hun prep-behoefte los te laten gaan hebben uiteindelijk er toe geleid dat de prepshop opgezet werd.

Maar terug naar de mooi scoop, want ik mocht even mee naar achter en kreeg daar de nieuwe Lifestraw te zien, de Lifestraw Steel. Hoewel ik niets mocht weten over de technische details, was hij wel echt heel gaaf in zijn nieuw roestvrij stalen jasje. (ik mocht hem zelfs niet vast houden ) Nu is ook duidelijk dat het om meer dan een strak jasje gaat!

Naast het goede filter van de lifestraw die we al kennen heeft hij nu ook een vervangbaar actief kool filter dus nu ook zacht water en chemicaliŽn reduceren! En dat allemaal in een robuust strak jasje!

Naam:     lifestraw-steel-carbon-waterfall-prepshop.jpg
Bekeken:  666
Groote:   82,2 KB

Hij is er nog niet, maar wordt in Januari 2016 officieel geÔntroduceerd op de ISPO Beurs. Maar wat nou als je hij al onder de kerstboom kan liggen.

We hebben een primeur bij Prepshop.nl en dat is dat we als eerste in Nederland en BelgiŽ deze nieuwe LifeStraw Steel met Pre-order kunnen aanbieden. We hebben er in eerste instantie 30 gereserveerd, maar kunnen dit bij grote belangstelling eventueel nog wat opschalen. Er is wel een max wat er in december al uitgeleverd wordt, dus als je als eerste eentje wilt hebben, wacht dan niet te lang. Op https://prepshop.nl/lifestraw-steel staat een code voor gratis verzending, maar speciaal voor het forum hebben we een code die ook 5 euro korting geeft. De code is LSSTEELPREP en deze geldt alleen in de pre-order periode.

Uiteraard moet er weer een mooie review komen en dat doen we dit keer iets anders. we houden een verkiezing op de officiŽle introductie dag op de ISPO beurs. Wie hier op het forum de leukste/mooiste/gaafste review heeft gemaakt(en dat kiezen jullie) krijgt van ons zijn aankoopbedrag terug en mag er eentje weggeven aan een vriend familie, kennis, andere prepper, je buurvrouw, enz...

Wat betreft een filmpje, daar heb ik nog een extra prijs voor in gedachten, maarrrrrr......dan ben ik wel benieuwd wie mijn oude filmpje (die niet mee bestaat omdat youtube deze verwijderd heeft ivm explicite content) kan overtreffen. Dus wie test deze filter to the extreme en legt dit op film vast?

Groetjes Jeroen

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Mooi ding hoor. Als we er nog geen hadden, had ik er wel zo een gewild.
    then came the lawyers and then came the rules, by Dire Straits

Samenlever

Moderator
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Leuke actie ! [MENTION=173]Simurgh[/MENTION]
    Ik moet eerlijk zeggen dat na de Sawyer ik niet direct meer naar m'n lifestraws heb gekeken. Zijn nu reserve. Dat de Straw nu van metaal is, chemicaliŽn filtert en qua volume ok is...das mooi. Ik zie echter een houdbaarheid van 3 jaar?
    Betekend dit dat als ik hem aanschaf, hem 3 jaar niet gebruik, ik hem daarna kan weggooien? Ik wist niet dat er een houdbaarheid aan vast zat? (Is dat met meer waterfilters??

Misschien ga ik nog maar eens een flesje 40% halen (knipoog)
    -. .. . - / --- ..-. .-.-.- .-.-.- .-.-.- .-.-.- .-.-.- -- .- .- .-. / .-- .- -. -. . . .-. --..-- / .-- . . ... / ...- --- --- .-. -... . .-. . .. -..
    -.-. .... .. / .--. . -.-. --- .-. .- / ... .. / ..-. .- --..-- / .. .-.. / .-.. ..- .--. --- / -- .- -. --. .. .-
    Forumregels

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Aug 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Floshtf Bekijk Berichten
    Leuke actie ! [MENTION=173]Simurgh[/MENTION]
    Ik moet eerlijk zeggen dat na de Sawyer ik niet direct meer naar m'n lifestraws heb gekeken. Zijn nu reserve. Dat de Straw nu van metaal is, chemicaliŽn filtert en qua volume ok is...das mooi. Ik zie echter een houdbaarheid van 3 jaar?
    Betekend dit dat als ik hem aanschaf, hem 3 jaar niet gebruik, ik hem daarna kan weggooien? Ik wist niet dat er een houdbaarheid aan vast zat? (Is dat met meer waterfilters??

Misschien ga ik nog maar eens een flesje 40% halen (knipoog)
    de 3 jaar slaat waarschijnlijk eerder op "zo lang nemen wij verantwoordelijkheid op", net zoals bij first-aid spullen.
    [MENTION=173]Simurgh[/MENTION] - is er al een richtprijs bekend voor de koolstof-filter "spare part" ?

Adventurer
    Ingeschreven
    Mar 2015
    [MENTION=4601]Kciroj[/MENTION] mag ik deze onder de boom?

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    May 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fragalot Bekijk Berichten
    de 3 jaar slaat waarschijnlijk eerder op "zo lang nemen wij verantwoordelijkheid op", net zoals bij first-aid spullen.
    [MENTION=173]Simurgh[/MENTION] - is er al een richtprijs bekend voor de koolstof-filter "spare part" ?
    Voor de andere filters is dit niet het geval dus het kan ook heel goed te maken hebben met het actief kool. Dat lijkt mij waarschijnlijker.

De vervangende kool filter is nog niet verkrijgbaar, maar zal later komen. Vandaar ook deze extra vroege actie.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Hartstikke leuk dat je de scoop hebt @Simurgh! En natuurlijk bedankt voor de aanbieding.

Toch begrijp ik het lifestraw product nog steeds niet in de huidige markt tov de Sawyer mini.

Lifestraw vs Sawyer Mini:

0.2 micron vs 0.1 micron filter
    1000 liter vs 350.000 liter
    65€ vs 35€
    Geen extra mogelijkheden vs extra "inline mogelijkheden"
    Vergelijkbaar totaal volume in de tas.

Okay, het koolstof filter is wel iets dat de Sawyer niet kan, maar wat kost een vervangingsfilter? Hoeveel liter gaat die mee?
    Wie legt mij uit waarom je in de huidige markt toch voor de Lifestraw zou kiezen?
    Overigens heb ik zelf de oude versie ook.
    Laatst gewijzigd door AWOL; 25-11-15 om 21:05.
    Iedere persoon op deze aarde heeft evenveel recht op alles wat de aarde te bieden heeft als iedere andere persoon.
    Ongeacht etniciteit, ongeacht locatie, ongeacht grenzen, ongeacht cultuur, ongeacht politiek, ongeacht maatschappelijke positie.
    Forumregels

Survivor
    Ingeschreven
    Sep 2015
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Simurgh Bekijk Berichten
    Voor de andere filters is dit niet het geval dus het kan ook heel goed te maken hebben met het actief kool. Dat lijkt mij waarschijnlijker.

De vervangende kool filter is nog niet verkrijgbaar, maar zal later komen. Vandaar ook deze extra vroege actie.
    Nochtans staat er bij de gewone ook 3 jaar houdbaar. https://prepshop.nl/waterfilters/lifestraw-waterfilter Bij gebruiksaanwijzing staat dit.
    Dat is een reden waarom ik de Sawyer Mini gekocht heb, omdat ik daar geen "houdbaarheidsdatum" van kon vinden.
    We are the others,
    We are the cast-outs,
    We're the outsiders
    But you can't hide us

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    May 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door InfernoSis Bekijk Berichten
    Nochtans staat er bij de gewone ook 3 jaar houdbaar. https://prepshop.nl/waterfilters/lifestraw-waterfilter Bij gebruiksaanwijzing staat dit.
    Dat is een reden waarom ik de Sawyer Mini gekocht heb, omdat ik daar geen "houdbaarheidsdatum" van kon vinden.
    Je hebt helemaal gelijk! Dan is zal het puur om de verantwoordelijkheid gaan, qua materialen zou ik niet weten waarom het maar drie ja goed moet blijven. Ik kan het eens navragen.

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    May 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AWOL Bekijk Berichten
    Hartstikke leuk dat je de scoop hebt @Simurgh! En natuurlijk bedankt voor de aanbieding.

Toch begrijp ik het lifestraw product nog steeds niet in de huidige markt tov de Sawyer mini.

Lifestraw vs Sawyer Mini:

0.2 micron vs 0.1 micron filter
    1000 liter vs 350.000 liter
    65Ä vs 35Ä
    Geen extra mogelijkheden vs extra "inline mogelijkheden"
    Vergelijkbaar totaal volume in de tas.

Okay, het koolstof filter is wel iets dat de Sawyer niet kan, maar wat kost een vervangingsfilter? Hoeveel liter gaat die mee?
    Wie legt mij uit waarom je in de huidige markt toch voor de Lifestraw zou kiezen?
    Overigens heb ik zelf de oude versie ook.
    Tja ieder zijn afweging, maar ik ben zelf ook enorm Sawyer fan, het materiaal en het koolstof filter geven de nieuwe lifestraw steel wel veel robuustheid en het koolstof maakt het drinken heel wat aangenamer op de smaakpapillen.

Het koolstof filter, daar ga ik nog even wat extra info over opvragen ook wanneer deze leverbaar zullen zijn.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Huurlingengroep Blackwater actief in OekraÔne
    Door UNSHEEP NL/BE in forum Internationaal
    Reacties: 7
    Laatste Bericht: 04-08-14, 23:08
  2. Is Nederland bezig met een nieuw economisch model?
    Door blaster in forum Binnenland
    Reacties: 8
    Laatste Bericht: 14-02-14, 08:38

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten