Ga naar inhoud
GENEGEERD

LifeStraw Steel: nieuw model met actief koolfilter


Simurgh

Aanbevolen berichten

Lifestraw Steel mijn 2400ste post

 

Afgelopen juli ben ik naar naar de Outdoor-show in Duitsland geweest, alles wat maar een beetje te maken heeft met outdoor was daar aanwezig.

 

Natuurlijk mooie dingen gezien en nieuwe producten getest. En soms een stiekeme scoop gehad in wat komen gaat.

 

Zo ook bij de jongens van LifeNwater de distributeur voor de oude vertrouwde lifestraw. En daar hebben we toch wel historie mee hier op het forum.

 

Deze geweldige inkoop actie van @Mr. Gold waar ik en velen hier gebruik van hebben gemaakt is zelfs de indirect de geboorte geweest van de prepshop. Die inkoop actie en de vraag van de leden om 1 goede plek te hebben om hun prep-behoefte los te laten gaan hebben uiteindelijk er toe geleid dat de prepshop opgezet werd.

 

Maar terug naar de mooi scoop, want ik mocht even mee naar achter en kreeg daar de nieuwe Lifestraw te zien, de Lifestraw Steel. Hoewel ik niets mocht weten over de technische details, was hij wel echt heel gaaf in zijn nieuw roestvrij stalen jasje. (ik mocht hem zelfs niet vast houden:( ) Nu is ook duidelijk dat het om meer dan een strak jasje gaat!

 

Naast het goede filter van de lifestraw die we al kennen heeft hij nu ook een vervangbaar actief kool filter dus nu ook zacht water en chemicaliën reduceren! En dat allemaal in een robuust strak jasje!

 

lifestraw-steel-carbon-waterfall-prepshop.jpg.b98c6bf9e1f63c6512b388ce387bd52c.jpg

 

Hij is er nog niet, maar wordt in Januari 2016 officieel geïntroduceerd op de ISPO Beurs. Maar wat nou als je hij al onder de kerstboom kan liggen.

 

 

We hebben een primeur bij Prepshop.nl en dat is dat we als eerste in Nederland en België deze nieuwe LifeStraw Steel met Pre-order kunnen aanbieden. We hebben er in eerste instantie 30 gereserveerd, maar kunnen dit bij grote belangstelling eventueel nog wat opschalen. Er is wel een max wat er in december al uitgeleverd wordt, dus als je als eerste eentje wilt hebben, wacht dan niet te lang. Op https://prepshop.nl/lifestraw-steel staat een code voor gratis verzending, maar speciaal voor het forum hebben we een code die ook 5 euro korting geeft. De code is LSSTEELPREP en deze geldt alleen in de pre-order periode.

 

Uiteraard moet er weer een mooie review komen en dat doen we dit keer iets anders. we houden een verkiezing op de officiële introductie dag op de ISPO beurs. Wie hier op het forum de leukste/mooiste/gaafste review heeft gemaakt(en dat kiezen jullie) krijgt van ons zijn aankoopbedrag terug en mag er eentje weggeven aan een vriend familie, kennis, andere prepper, je buurvrouw, enz...

 

Wat betreft een filmpje, daar heb ik nog een extra prijs voor in gedachten, maarrrrrr......dan ben ik wel benieuwd wie mijn oude filmpje (die niet mee bestaat omdat youtube deze verwijderd heeft ivm explicite content) kan overtreffen. Dus wie test deze filter to the extreme en legt dit op film vast?

 

Groetjes Jeroen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Leuke actie ! @Simurgh

Ik moet eerlijk zeggen dat na de Sawyer ik niet direct meer naar m'n lifestraws heb gekeken. Zijn nu reserve. Dat de Straw nu van metaal is, chemicaliën filtert en qua volume ok is...das mooi. Ik zie echter een houdbaarheid van 3 jaar?

Betekend dit dat als ik hem aanschaf, hem 3 jaar niet gebruik, ik hem daarna kan weggooien? Ik wist niet dat er een houdbaarheid aan vast zat? (Is dat met meer waterfilters??

 

Misschien ga ik nog maar eens een flesje 40% halen (knipoog)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuke actie ! @Simurgh

Ik moet eerlijk zeggen dat na de Sawyer ik niet direct meer naar m'n lifestraws heb gekeken. Zijn nu reserve. Dat de Straw nu van metaal is, chemicaliën filtert en qua volume ok is...das mooi. Ik zie echter een houdbaarheid van 3 jaar?

Betekend dit dat als ik hem aanschaf, hem 3 jaar niet gebruik, ik hem daarna kan weggooien? Ik wist niet dat er een houdbaarheid aan vast zat? (Is dat met meer waterfilters??

 

Misschien ga ik nog maar eens een flesje 40% halen (knipoog)

 

de 3 jaar slaat waarschijnlijk eerder op "zo lang nemen wij verantwoordelijkheid op", net zoals bij first-aid spullen.

@Simurgh - is er al een richtprijs bekend voor de koolstof-filter "spare part" ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

de 3 jaar slaat waarschijnlijk eerder op "zo lang nemen wij verantwoordelijkheid op", net zoals bij first-aid spullen.

@Simurgh - is er al een richtprijs bekend voor de koolstof-filter "spare part" ?

 

Voor de andere filters is dit niet het geval dus het kan ook heel goed te maken hebben met het actief kool. Dat lijkt mij waarschijnlijker.

 

De vervangende kool filter is nog niet verkrijgbaar, maar zal later komen. Vandaar ook deze extra vroege actie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartstikke leuk dat je de scoop hebt @Simurgh! En natuurlijk bedankt voor de aanbieding.

 

Toch begrijp ik het lifestraw product nog steeds niet in de huidige markt tov de Sawyer mini.

 

Lifestraw vs Sawyer Mini:

 

0.2 micron vs 0.1 micron filter

1000 liter vs 350.000 liter

65€ vs 35€

Geen extra mogelijkheden vs extra "inline mogelijkheden"

Vergelijkbaar totaal volume in de tas.

 

 

Okay, het koolstof filter is wel iets dat de Sawyer niet kan, maar wat kost een vervangingsfilter? Hoeveel liter gaat die mee?

Wie legt mij uit waarom je in de huidige markt toch voor de Lifestraw zou kiezen?

Overigens heb ik zelf de oude versie ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de andere filters is dit niet het geval dus het kan ook heel goed te maken hebben met het actief kool. Dat lijkt mij waarschijnlijker.

 

De vervangende kool filter is nog niet verkrijgbaar, maar zal later komen. Vandaar ook deze extra vroege actie.

 

Nochtans staat er bij de gewone ook 3 jaar houdbaar. https://prepshop.nl/waterfilters/lifestraw-waterfilter Bij gebruiksaanwijzing staat dit.

Dat is een reden waarom ik de Sawyer Mini gekocht heb, omdat ik daar geen "houdbaarheidsdatum" van kon vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nochtans staat er bij de gewone ook 3 jaar houdbaar. https://prepshop.nl/waterfilters/lifestraw-waterfilter Bij gebruiksaanwijzing staat dit.

Dat is een reden waarom ik de Sawyer Mini gekocht heb, omdat ik daar geen "houdbaarheidsdatum" van kon vinden.

Je hebt helemaal gelijk! Dan is zal het puur om de verantwoordelijkheid gaan, qua materialen zou ik niet weten waarom het maar drie ja goed moet blijven. Ik kan het eens navragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartstikke leuk dat je de scoop hebt @Simurgh! En natuurlijk bedankt voor de aanbieding.

 

Toch begrijp ik het lifestraw product nog steeds niet in de huidige markt tov de Sawyer mini.

 

Lifestraw vs Sawyer Mini:

 

0.2 micron vs 0.1 micron filter

1000 liter vs 350.000 liter

65€ vs 35€

Geen extra mogelijkheden vs extra "inline mogelijkheden"

Vergelijkbaar totaal volume in de tas.

 

 

Okay, het koolstof filter is wel iets dat de Sawyer niet kan, maar wat kost een vervangingsfilter? Hoeveel liter gaat die mee?

Wie legt mij uit waarom je in de huidige markt toch voor de Lifestraw zou kiezen?

Overigens heb ik zelf de oude versie ook.

Tja ieder zijn afweging, maar ik ben zelf ook enorm Sawyer fan, het materiaal en het koolstof filter geven de nieuwe lifestraw steel wel veel robuustheid en het koolstof maakt het drinken heel wat aangenamer op de smaakpapillen.

 

Het koolstof filter, daar ga ik nog even wat extra info over opvragen ook wanneer deze leverbaar zullen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie scoop en een leuke actie @Simurgh!

 

Maar ik houd het persoonlijk toch op de Sawyer mini, al was het maar omdat je daarmee water kunt filteren en dat in een fles oid mee kunt nemen. Je hoeft dus niet steeds door het filter te drinken. Dat vind ik het grootse nadeel van een lifestraw.

 

Volgens mij kun je voor drinkzakken zoals b.v. camelbak en platypus ook inline filters met actieve kool krijgen. Als je die koppelt aan de uitgang van een Sawyer mini heb je hetzelfde effect.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij kun je voor drinkzakken zoals b.v. camelbak en platypus ook inline filters met actieve kool krijgen. Als je die koppelt aan de uitgang van een Sawyer mini heb je hetzelfde effect.

Zo doe ik het al een hele tijd, en neem dit altijd mee op zakenreizen na eens goed ziek te zijn na het drinken van kraantjeswater op hotel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...