Ga naar inhoud
GENEGEERD

Duct tape


Wonderland

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

 

Iedereen kent of heeft het wel. Toch ondanks dat het vaak voorbij is gekomen nogmaals aandacht voor ducttape. Via mijn werk kan ik er makkelijk aankomen. Misschien volgend jaar eens meenemen naar een meeting.....

 

Ik ben altijd geïnteresseerd in iets goedkoop dat ook goed koop is .

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Geert

Duct tape is ideaal. Ik gebruik het op mijn werk op afgeschermde ruimtes te creëren met folie en tape. Om zo een onderduk te krijgen. Ook als ik me snij of schaaf plak ik er weleens ducttape op.

 

Ik ga binnenkort eens een shelter bouwen met ducttape en takken en bladeren

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een nieuwe toepassing gevonden voor duct tape. Ik ben bezig geweest met het construeren van plastic folies waaronder thermo dekens (goedkoop) voor het opvangen van regenwater. In een aflopende V-vorm spannen tussen bomen, muren en/of schuttingen. Deze scheurden altijd uit, vooral bij harde wind. Als de vier hoeken van zo'n folie op iedere hoek 2-zijdig wordt afgeplakt en daarna pas wordt geperforeerd, dan kan zo'n folie wél met touw worden gespannen in een aflopende V-vorm zónder dat de hoeken uitscheuren. Prima constructie voor het opvangen van zeer schoon regenwater.

Helaas geen foto's

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is echte ducktape veel beter dan de goedkope van de Wibra?

Ik betaal bij de Wibra met korting 80cent voor 15meter.

 

Ja, de echte duct tape is beter. de goedkopere soorten blijven minder goed plakken. en na een paar maanden in regen en zon laat het spontaan los van de plaklaag.

maar voor mij toch goed genoeg hoor....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ducktape/Ducttape is de lifehack nummero uno! Geweldig spul. Altijd bij me.

 

In mijn EDC heb ik een paar meter om twee plastic kurken gewikkeld, ik vind het nadeel dat de rollen te groot zijn. Ik verklein het oppervlak. Een hoop loze ruimte door de grote kern waar de tape om gerold zit. Nergens voor nodig.

 

Gratis tip van JB! ;)

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ducktape/Ducttape is de lifehack nummero uno! Geweldig spul. Altijd bij me.

 

In mijn EDC heb een paar meter om twee plastic kurken gewikkeld, ik vind het nadeel dat de rollen te groot zijn. Ik verklein het oppervlak. Een hoop loze ruimte door de grote kern waar de tape om gerold zit. Nergens voor nodig.

 

Gartis tip van JB! ;)

 

Of, naar mijn mening nog beter, ducttape wikkelen om een oud plastic pasje, zoals een credit card (maar dan uiteraard zonder persoonlijke info)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij testen onze rollen om te kijken of ze sterk genoeg zijn op de volgende manier.

 

Je trekt een stukje van de rol uit en hou die in je hand. Gooi de rol van je af. Gooi je verder dan een meter dan is het vaak goedkoop spul. Blijft ie meteen op de rol zitten heb je goeie kwaliteit.

 

Ook ontwikkelen er soms draadjes aan de zijkant als je de tape afrolt. Dan he je ook de goedkopere versie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij testen onze rollen om te kijken of ze sterk genoeg zijn op de volgende manier.

Je trekt een stukje van de rol uit en hou die in je hand. Gooi de rol van je af. Gooi je verder dan een meter dan is het vaak goedkoop spul. Blijft ie meteen op de rol zitten heb je goeie kwaliteit.

Ook ontwikkelen er soms draadjes aan de zijkant als je de tape afrolt. Dan he je ook de goedkopere versie

 

En personeel in de winkel vind dat wel OK ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@-geanonimiseerd-.

Ik heb het nodig op mijn werk. Dus de rollen gebruiken we gewoon. Koop eerst 1 rolletje action tape en test het uit. Maar niet voordat je hebt betaald

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

 

Als die trut in de winkel er wat van zegt kleef je haar vast. Als ze zich kan losmaken is het de goedkope versie. Bij Action is het ALTIJD de goedkope versie. Bekijk waar je't spul voor nodig hebt. De tape van Stanley vind ik ook best ok, al is dat niet de originele. Hij kost wel bijna evenveel!

 

L.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 jaren later...

Ik heb een rol brede Duc-Tape gekregen van Asbest bestrijders hier in de flat, maar toen ze hier de Tape weer moesten verwijderen, hebben ze veel werk gehad om het weer te verwijderen, de zilverkleurige laag ging er redelijk goed af maar de versterkende gaas met de lijm laag bleef zitten, en die wat met heel veel moeite met een vloeistof te verwijderen, ze zijn er vele uren mee zoet geweest om het te verwijderen.

Misschien beter de Tape van https://www.prepshop.nl/tools/tape-en-touw/ kopen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het theater gebruiken we alleen Nichiban Gaffa tape (gaffer tape)... alleen die is verwijderbaar zonder lijmresten. Maar dan wel binnen een paar dagen verwijderen. Als de verf slecht is neem je die wel mee. Gaffer is echt een functie (check aftiteling van een film;-), de gaffer, best boy and boy grip, belichtingsjongen (en meisjes). Duc tape of Duct tape is echt andere tape dan Gaffer tape. Stamt uit de 2e wereld oorlog, watervaste tape. Ga je niet meer los krijgen zonder puinhoop achter te laten (loop met zo'n rol alleen een filmset op als je tikken wil;-)..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...