Ga naar inhoud
GENEGEERD

Camelbak Thermobak en Viper (Low Profile)


Gast

Aanbevolen berichten

IK wil dit toch even plaatsen . Ik heb een hele tijd terug De Camelbak Thermobak 3 Ltr in ACU Camo gekocht voor bij de US Molle II Assaultpack in ACU .

Mooie smalle ( Wanneer met water gevuld ) Camelbak . Wel wat hoog vind ik . Maar ja hij verdeeld het over je bijna hele rugwervel .

Gezien ik van de Camo af wil was ik al langer op zoek naar een Burger uitvoering . En natuurlijk kwam ik die Low Profile uitvoeringen tegen .

Helaas zit er geen winkel in de buurt waar ik zo maar even kon gaan kijken en vergelijken .

Dus het was lang wachten tot ik een telefoontje kreeg . En eindelijk was er een Zwarte leuk geprijsde Camelbak binnen . Ik heb hem meteen opgehaald . Nog helemaal Nieuw en in de Omega Water Beast uitvoering .

De Thermobak is een 3 Ltr en de Viper 3.1 Ltr . Maar voor wat betreft Low profile :confused: daar zit zoveel verschil niet ! Zie foto's .

De Viper is een stuk breder maar Net zo hoog . Misschien een iets minder bobbel op je rug ?? Dit moet ik nog testen .

De onderste twee foto's zijn van een enigzins gevulde staat .

 

Camelbak-review-1-.jpg.709d0aa4c834df4aa9de3239c754714d.jpgCamelbak-review-2-.jpg.807de01cd7a2a48a26e135a9294ac41e.jpgCamelbak-review-3-.jpg.f6bd45048a21094051b06982b934f53e.jpgCamelbak-review-4-.jpg.bbf0a4abeb269710d2a61b9cc5acf6e2.jpg82-camel.jpg.1cd4db1d6d36c12a04e62a5ebd11ba57.jpgcamelbak_60302.jpg.0b56aa638c00ad625570ac6dd70fd188.jpg

 

https://www.militaire-uitrusting.nl/drinksystemen/drinkrugzakken/camelbak-viper

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
IK wil dit toch even plaatsen . Ik heb een hele tijd terug De Camelbak Thermobak 3 Ltr in ACU Camo gekocht voor bij de US Molle II Assaultpack in ACU .

Mooie smalle ( Wanneer met water gevuld ) Camelbak . Wel wat hoog vind ik . Maar ja hij verdeeld het over je bijna hele rugwervel .

Gezien ik van de Camo af wil was ik al langer op zoek naar een Burger uitvoering . En natuurlijk kwam ik die Low Profile uitvoeringen tegen .

Helaas zit er geen winkel in de buurt waar ik zo maar even kon gaan kijken en vergelijken .

Dus het was lang wachten tot ik een telefoontje kreeg . En eindelijk was er een Zwarte leuk geprijsde Camelbak binnen . Ik heb hem meteen opgehaald . Nog helemaal Nieuw en in de Omega Water Beast uitvoering .

De Thermobak is een 3 Ltr en de Viper 3.1 Ltr . Maar voor wat betreft Low profile :confused: daar zit zoveel verschil niet ! Zie foto's .

De Viper is een stuk breder maar Net zo hoog . Misschien een iets minder bobbel op je rug ?? Dit moet ik nog testen .

De onderste twee foto's zijn van een enigzins gevulde staat .

 

Camelbak-review-1-.jpg.709d0aa4c834df4aa9de3239c754714d.jpgCamelbak-review-2-.jpg.807de01cd7a2a48a26e135a9294ac41e.jpgCamelbak-review-3-.jpg.f6bd45048a21094051b06982b934f53e.jpgCamelbak-review-4-.jpg.bbf0a4abeb269710d2a61b9cc5acf6e2.jpg82-camel.jpg.1cd4db1d6d36c12a04e62a5ebd11ba57.jpgcamelbak_60302.jpg.0b56aa638c00ad625570ac6dd70fd188.jpg

 

https://www.militaire-uitrusting.nl/drinksystemen/drinkrugzakken/camelbak-viper

 

Waarom koop je niet gewoon alleen het interne gedeelte van de cb , die je dan weer in je bob stopt tegen het rugpand aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom koop je niet gewoon alleen het interne gedeelte van de cb , die je dan weer in je bob stopt tegen het rugpand aan.

Het gros van de mensen struikelt erover omdat deze losse zakken geen rugwervel ( versteviging ) bezitten en inzakken wanneer leeg geraken . Ook wanneer vol , zakken ze in of knikken .

En in de meeste rugzakken zitten geen lussen om de zak aan te hangen . Dus vroeg of laat ligt zo'n zak als een prop onderin dat vak .

Dat ik besloten heb voor zo'n complete Camelbak heeft vooral als redenen dat ik nu meerder opties heb . Zak er in , zak er uit , los in de rugzak / tas . of gewoon alleen de Camelbak met een EDC .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gros van de mensen struikelt erover omdat deze losse zakken geen rugwervel ( versteviging ) bezitten en inzakken wanneer leeg geraken .

En in de meeste rugzakken zitten geen lussen om de zak aan te hangen . Dus vroeg of laat ligt zo'n zak als een prop onderin dat vak .

 

Alsof een prepper dat tegen zou moeten houden. Je zult er rekening mee moeten houden met het inpakken van de rugzak. Maar als het je er om gaat dat het niet zichtbaar is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alsof een prepper dat tegen zou moeten houden. Je zult er rekening mee moeten houden met het inpakken van de rugzak. Maar als het je er om gaat dat het niet zichtbaar is...

 

Gelijk heb je .Ik geef er ook niet zoveel om . De echte Camelbak's gaan niet lekken bij de vulopening .

Maar mijn Mil tec microban 3 Ltr van Militaria4you die lekt als een zeef wanneer de zak inzakt . Trouwens ook als ik hem op de kop houd :)

Dat ding dicht niet af en ik heb al van alles geprobeerd . Soms zit ie meteen goed , maar over het algemeen is het van de 10x 9x mis .

Daarom ben ik overgestapt naar de Camelbak .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er echt geenv erstand van, dus sorry als ik een domme vraag stel, maar zo'n camelbak lijkt me niet (goed) te combineren met een andere rugtas (bob) en dus alleen handig bij een lange, onbepakte wandeling. Zie ik dat verkeerd? Wat is het praktisch nut van zo'n CB?

De Camelbak Thermobak bezit 6 D ringen aan de achterzijde , hiermee kun je hem op de achterzijde van je rugzak hangen .

Ik heb het geprobeerd bij de US Molle II Assaultpack . Ik hing hem via de twee bovenste ringen ( Riempjes met snel sluiting ) vast aan de rugzak ( zie foto ). Dus alleen boven . Wanneer je dan in de rugzak moet zijn dan sla je de Camelbak gewoon even om .

 

Assault-pack-2-.jpg.4bafb40931d6dee8ddfec2b67dbfa86b.jpg

 

Helaas weet ik niet of Gewone burger rugzakken een mogelijkheid ( Ringen aan bovenzijde ) hebben hiervoor . Met het Viper model kan dat niet . Ook kun je oa bij de Thermobak de riempjes wegwerken ( Zie foto's eerder in Topic )

Het praktische nut spreekt voor zich " Hoe belangrijk is water en het eventuele vervoer hiervan ?

Stel je moet je rugtas achterlaten , maar je hebt wel een Camelbak met 3 Ltr kostbaar water . Improviseren , en je ziet meerder opties .

Alles kan onhandig zijn of teveel . Ligt maar net aan de situatie .

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Camelbak Thermobak bezit 6 D ringen aan de achterzijde , hiermee kun je hem op de achterzijde van je rugzak hangen .

Ik heb het geprobeerd bij de US Molle II Assaultpack . Ik hing hem via de twee bovenste ringen ( Riempjes met snel sluiting ) vast aan de rugzak ( zie foto ). Dus alleen boven . Wanneer je dan in de rugzak moet zijn dan sla je de Camelbak gewoon even om .

 

Assault-pack-2-.jpg.4bafb40931d6dee8ddfec2b67dbfa86b.jpg

 

 

Helaas weet ik niet of Gewone burger rugzakken een mogelijkheid ( Ringen aan bovenzijde ) hebben hiervoor . Met het Viper model kan dat niet . Ook kun je oa bij de Thermobak de riempjes wegwerken ( Zie foto's eerder in Topic )

Het praktische nut spreekt voor zich " Hoe belangrijk is water en het eventuele vervoer hiervan ?

Stel je moet je rugtas achterlaten , maar je hebt wel een Camelbak met 3 Ltr kostbaar water . Improviseren , en je ziet meerder opties .

Alles kan onhandig zijn of teveel . Ligt maar net aan de situatie .

 

Bedankt voor deze uitleg. Ik wist niet dat hij aan een rugzak bevestigd zou kunnen worden. Nu snap ik zeker het praktisch nut!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor deze uitleg. Ik wist niet dat hij aan een rugzak bevestigd zou kunnen worden. Nu snap ik zeker het praktisch nut!

 

Je kunt eventueel ook een rugzak die niet geschikt is hiervoor :confused: geschikt maken hiervoor . Dit met slechts kleine aanpassingen .

 

Zo heb ik ook op mijn Alice pack Large , voorzien van snelsluitingen .

Daar zitten normaal van die hele lange straps aan die aan de klep blijven vastzitten .

Nu kan ik deze gewoon open zoals een Berghaus Vulcan , Saracen , enz

ER zijn zelfs Camelbaks die je alleen ergens op kan bevestigen OA het Armorbak model , maar zo zijn er nog meer .

 

http://www.camelbak.com/fr/Canada/Military-Tactical/Packs/Armorbak.aspx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...