Ga naar inhoud
GENEGEERD

Monowalker eenwielige wandelkar. Handig?


FKAGB

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Sorry, geen ervaring met een monowalker dus daar kan ik je niet mee helpen.

Wel heb ik een vraag voor je: waarom kan je niet met een paar dagen aan eten lopen? Of wil je ook al het water voor die dagen meenemen?

In Zweden had ik namelijk voor 10 dagen eten mee in mijn rugzak, en dat was gewoon goed te doen. Nou acht ik de kans wel groot dat jij meer eet dan ik, maar daar staat tegenover dat ik de kans ook groot acht dat jij sterker bent dan ik. Ook had ik alleen een zomerslaapzak mee, wat in februari natuurlijk niet warm genoeg is, maar goed daar staat dan weer tegenover dat ik een 3-persoonstent mee had.

Dus vandaar mijn vraag :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet wat je allemaal mee wilt nemen, maar ik heb in Schotland met 2 personen 10 dagen gewandeld met al het eten bij ons en onze 2 rugzakken wogen 19kg en 14kg.

Wat we ongeveer bij ons hadden:

-tent

- 2 slaapzakken

- 2 slaapmatjes

- 1 kookstel plus gasbusje

- 1 pan

- 2 borden

- eten (3 maaltijden per dag)

- 1 snack per dag tussendoor (jerky nootje)

- kaarten kompas gps

- 2 goede messen

- 2 lepels

- reserve broek per persoon

- regenkleding per persoon

- 2 extra onderbroeken per persoon

- 2 paar sokken per persoon

- waterfilter

-biologisch afbreekbaar toiletpapier

- noodpakketje

- telefoon

- ehbo setje zelf samengesteld

 

het eten was bij ons het zwaarst dit werd minder uiteraard naarmate de reis verliep.

 

Water zal in Nederland misschien iets lastiger zijn te verkrijgen en de paalcamping heeft pas de pomp tegen april weer aangesloten volgens mij.

 

Veel plezier!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het niet handiger om op marktplaats te kijken naar zo'n cross/hardloop 3-wieler kinderwagen? Die moeten ook te doen zijn voor ongelijk terrein en als er een kind in past, zal zo'n tas ook wel lukken. Paar goede scheerlijnen erbij en ding zou ook nog wel eens een mooie tentstok kunnen zijn voor een tarp oid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt internet en je hebt misschien al een gericht idee .

Misschien een handige kennis ? familie die werkt in de instalatie techniek en je kunt alle kanten op .

Met een paar buigtangen kom je een heel eind .

Misschien hier iemand op het Forum met kennis van Buigen .

Dan kun je goedkoop iets maken . Wel een goed wiel nemen en niet te klein . Je hebt wat speling nodig ten opzichte van het terrein .

Ook ik heb een hele tijd liggen prakke denken over het hoe en wat . En vooral ook met het type wiel ( en ) :)

In mijn geval dus wielen :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt internet en je hebt misschien al een gericht idee .

Misschien een handige kennis ? familie die werkt in de instalatie techniek en je kunt alle kanten op .

Met een paar buigtangen kom je een heel eind .

Misschien hier iemand op het Forum met kennis van Buigen .

Dan kun je goedkoop iets maken . Wel een goed wiel nemen en niet te klein . Je hebt wat speling nodig ten opzichte van het terrein .

Ook ik heb een hele tijd liggen prakke denken over het hoe en wat . En vooral ook met het type wiel ( en ) :)

In mijn geval dus wielen :o

 

Ik werd vanmiddag even heel verliefd op deze http://www.exodussolutions.net/ maar hij heeft twee wielen en hoort dus niet helemaal in dit topic...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou toch goed de kosten - baten in de gaten houden.

waarom 1 wiel of 2 ? Loopt dat handiger ? Ik heb geen idee.

Zelf loop ik met een 3 wielige kinderwagen gewoon door het natuurgebied, ook onverhard, loopt als een tierelier.

Zou toch een verder googlen, misschien kom je nog goedkope kinderwagens tegen. Bij kringloopwinkels in kleinere plaatsen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou toch goed de kosten - baten in de gaten houden.

waarom 1 wiel of 2 ? Loopt dat handiger ? Ik heb geen idee.

Zelf loop ik met een 3 wielige kinderwagen gewoon door het natuurgebied, ook onverhard, loopt als een tierelier.

Zou toch een verder googlen, misschien kom je nog goedkope kinderwagens tegen. Bij kringloopwinkels in kleinere plaatsen ?

 

http://www.gearreview.com/bob_sport_util_trailer.php

zo iets?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik weet niet hoe jullie het zien ? Maar ieder wiel extra betekend weerstand extra .

Nou zul je zeggen " Wat maakt dat uit ! " . Maar op onverharde wegen en terrein en met wat zwaardere bepakking er op .

Dan ga je al vlug dat derde wiel extra bemerken :o

Des te minder wielen des te minder weerstand . Maar zo heeft vaak ieder voordeel ook zijn nadeel .

Met 1 wiel zit je vaak met de Balans . Wanneer je gewicht onder op zit valt het nog mee . Maar des te hoger je gaat des te meer onbalans .

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ja, zoiets.

Nu lees ik in de post hieronder, dat meer wielen, meer weerstand geven. Dat geloof ik graag, maar die karren lopen vaak zo soepel, dat die weerstand misschien te verwaarlozen is. Pas met baby, 2 zakken kattenvoer (15 kg) en nog meer boodschappen, met te platte bandjes toch nog soepel gelopen.

Denk dat het een kilo of 25 was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een éénwielige kar zul je altijd in balans moeten houden.

Daarbij komt ook nog dat de wieldruk hoger zal zijn dus in ruw terrein snijd de wiel dieper in de grond.

 

50kg balast > 1 wiel > 50kg op loopvlak

50kg balast > 2 wielen > 25kg op loopvlak

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt de Woutdoor en Carrix in de eenwielers.

 

De Woutdoor fabrikant vragen naar een versie met een iets groter/dikker wiel?

De prijs is goed en als dat voor zeg €50 iets beter door een zompig weiland of over een mulle zandvlakte te trekken is dan doe ik mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hello,

 

De computer lag er al een tijdje uit en was zelf op avontuur..dus late reactie.

Een monowiel heeft een nadeel dat je hem niet zo makkelijk in evenwicht houd..vooral bij rust en even neerzetten kan dat misschien lastig worden.

deWheelie kan je ook als monowheel gebruiken door de assen om te draaien..Heb ik een keer gedaan en door moeilijk terrein en duinen gelopen..eenmailg. Vond het niet handig. Over smalle bruggetjes is het dan wel een optie..maar moet je de grote zak weer hoger aantrekken. Zodat deze boven de wielen uitkomt.

De wHeelie kan ik en neerzetten en ook rechtop zetten..is toch wel makkelijk. Vooral in de regen..heb en hoes erbij en mijn bivakzak/tarp in het ondercompartiment..dus geen hinder dat alle ander dingen nat worden.

 

Prijs kan je over twisten..is een clever idee en goed uitgedacht al evalueert dat ook door... Zelf maken is een optie.

Heb ik niet gedaan..maar is vast mogelijk.

Kan hem zo in mekaar zetten dat hij ook het vliegtuig mee in kan..Verder zijn de dissels er makkelijk af te halen en de wielen ook..dit wil nog wel eens nodig zijn bij vervoer zoals bus en trein of auto. Ga je dit zelf maken dan word de prijs denk ik ook aardig hoger met alle verbindstukken.

 

Ik loop er veel mee..ongebaande paden en van schelpen tot kasseien, duinen, bossen, etc..niet echt probleem. Ik wil geen rugzak meer..dit is me veel makkelijker. Al heb ik het eigenlijk gekocht omdat de rug niet meer wil.

Sarah Marquis heeft er 10000den kilometers mee gelopen..door allerlei terreinen..Dus is wel bombproof.

http://sarahmarquis.ch/explorer/#.VmMF6TZdH48

 

Aankop prijs ben uje zo weer vergeten is mijn ervaring...maar goed is net wat je ervoor over hebt. Ik heb geen geld over voor messen, terwijl anderen er weer een vermogen voor over hebben. Dus allemaal persoonlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgezien van het één wiel of twee wiel ontwerp is dit wel een ontzettend slim transport middeltje. Ook als de stroom meer dan een week of 2 weg is, transport is noodzakelijk. En met zo'n ding als deze kun je een rantsoen voor een groep makkelijk meenemen.

 

Uiteraard heb je nog altijd ezels en paarden, maar dit is een goed (menselijke) alternatief ^^

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige karretje met een wiel waar ik ervaring mee heb is een kruiwagen. Maar dat heeft natuurlijk geen zicht daar mee op stap te gaan . Of toch @JamHard

 

Ik denk niet dat dat zal boeien als het er echt op aan komt, maar inderdaad,... Het ziet er niet uit, zeker niet als je al niet zo groot bent en ook nog eens een tuinbroek aan hebt:p

Daar komt bij dat ook ik redelijk wat ervaring achter de kruiwagen heb en dit niet aan beveel om een wandeling mee te gaan maken.

@FKAGB

De wheelie ziet er prachtig uit, maar inderdaad is de prijs ook iets dat mij weerhoud, maar lijkt me super lopen,... Juist door de balans van de twee wielen en toch de optie hebt om nagelang de situatie te kezen voor een breed, of juist een smal spoor.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...