Pagina 2 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 38
    Survivor
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Probeer maar eens eens een beroep als smid, vioolbouwer of houtbewerker naast je normale beroep te leren.
    Je komt niet verder als YouTube / doe het zelf school nivo. Niemand neemt de tijd en moeite om je iets te leren
    Heb het zelf ondervonden, gelukkig alleen hobbymatig.

Op korte cursussen krijg je alleen 'handvaten' dat is dus net te weinig voor de persoon die ze volgt ,maar genoeg om de beurs te vullen van die gene die ze geeft.

Ik ken heel wat mensen met talent in meerdere zaken, alleen niemand besteedt tijd en energie aan deze personen.
    Kijk maar eens in je eigen werkgebied. Als je slim bent wordt je weggepest omdat je meerdere aan jobprotection doet.
    Als je te goed je best doet dan pas je niet goed in het team. Je moet een beetje dom overkomen en vooral onderdanig doen dan lukt het misschien.

Opleidingen die vakverbredend zijn worden bijna niet meer gegeven. Alleen de lekker goedkope 'on the job training'
    Jammer voor onze nieuwe generatie....en mensen die het nu pas zien.

Survivor
    Ingeschreven
    Sep 2015
    In de lijst van [MENTION=805]Stuudje[/MENTION] stond bakker. Dat zou ik wel willen leren (al was het maar een gewoon brood leren maken )
    We are the others,
    We are the cast-outs,
    We're the outsiders
    But you can't hide us

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door neoclyps Bekijk Berichten
    Probeer maar eens eens een beroep als smid, vioolbouwer of houtbewerker naast je normale beroep te leren.
    Je komt niet verder als YouTube / doe het zelf school nivo. Niemand neemt de tijd en moeite om je iets te leren
    Heb het zelf ondervonden, gelukkig alleen hobbymatig.

Op korte cursussen krijg je alleen 'handvaten' dat is dus net te weinig voor de persoon die ze volgt ,maar genoeg om de beurs te vullen van die gene die ze geeft.

Ik ken heel wat mensen met talent in meerdere zaken, alleen niemand besteedt tijd en energie aan deze personen.
    Kijk maar eens in je eigen werkgebied. Als je slim bent wordt je weggepest omdat je meerdere aan jobprotection doet.
    Als je te goed je best doet dan pas je niet goed in het team. Je moet een beetje dom overkomen en vooral onderdanig doen dan lukt het misschien.

Opleidingen die vakverbredend zijn worden bijna niet meer gegeven. Alleen de lekker goedkope 'on the job training'
    Jammer voor onze nieuwe generatie....en mensen die het nu pas zien.
    Ik ben blij dat ik deze ervaring niet heb. Ik ben zelf breed geschoold. Daardoor ben ik van grote waarde voor mijn werkgever. Die stimuleert me ook bij de cursussen die volg. Afgelopen jaar heb ik de imker cursus gedaan. De docent en leermeesters deden hun best om zo veel mogenlijk kennis en ervaring door te geven aan de cursisten. En ze deden dat nog vrijwillig ook! Mijn werkgever vond het zo leuk dat ik de cursus ben gaan doen dat er op het werk een bijenstal komt. En dat is niet de enige werkgever die dat doet. Bijvoorbeeld in de tuin van het ziekenhuis in Almelo is vorig jaar een bijenstal gebouwd nadat een medewerker de cursus gedaan had. Dit jaar is er in het ziekenhuis een imker cursus gegeven waar 12 medewerkers van het ziekenhuis aan mee hebben gedaan.

Mijn punt is: er zijn altijd uitzonderingen.
    Kennis is nog geen wijsheid.

Survivor
    Ingeschreven
    Nov 2014
    Slager.

Greetz,

Adventurer
    Ingeschreven
    Mar 2015
    Ik heb helaas het lijstje gemist denk ik, maar ik zou beroepen als schoenmaker en slager graag willen leren. Gek genoeg zijn dat wel een beetje mannenberoepen, maar de meeste vrouwenberoepen die ik kan verzinnen kan ik wel een beetje freewheelen (behalve verpleging ofzo, want ik heb niet veel medische kennis)

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Aalawok Bekijk Berichten
    Ik heb helaas het lijstje gemist denk ik, maar ik zou beroepen als schoenmaker en slager graag willen leren. Gek genoeg zijn dat wel een beetje mannenberoepen, maar de meeste vrouwenberoepen die ik kan verzinnen kan ik wel een beetje freewheelen (behalve verpleging ofzo, want ik heb niet veel medische kennis)
    Het lijstje van [MENTION=805]Stuudje[/MENTION] dat hier genoemd wordt staat op de vorige pagina. Maar wat zijn vrouwen - en wat zijn mannen beroepen? Waarom wordt een man kleermaker en een vrouw naaister? Tegenwoordig kan iedereen alles worden!

Tijd voor een vrouwelijke Sinterklaas!
    Al mijn berichten zijn samengesteld uit 100 % gerecyclede elektronen.

Adventurer
    Ingeschreven
    Mar 2015
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dreutel Bekijk Berichten
    Het lijstje van [MENTION=805]Stuudje[/MENTION] dat hier genoemd wordt staat op de vorige pagina. Maar wat zijn vrouwen - en wat zijn mannen beroepen? Waarom wordt een man kleermaker en een vrouw naaister? Tegenwoordig kan iedereen alles worden!

Tijd voor een vrouwelijke Sinterklaas!
    Sinterklazina?

Ik vind mannenberoepen beroepen die van oudsher meer door mannen werden uitgeoefend omdat er meer fysieke kracht voor nodig is. Nou doe ik voor een gemiddelde man niet onder aan gewicht, maar de spieren mis ik echt wel.
    Ik zal de laatste zijn om te beweren dat er geen crossover mogelijk is of mag zijn. Sterker nog, ik juich het toe. Maar je moet er wel gevoel voor hebben

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Aalawok Bekijk Berichten
    Ik vind mannenberoepen beroepen die van oudsher meer door mannen werden uitgeoefend
    Tot na de oorlog, tot de wet veranderde in 1956 zelfs, werden vrouwen ontslagen als ze trouwden. Zodoende was alles vroeger een mannenberoep.
    So Long, and Thanks for All the Fish

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Mar 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AWOL Bekijk Berichten
    Dick Berts met zijn Singers en "naaiclubje" had al lang geleden door dat dit na SHTF belangrijk zou zijn en nam maatregelen
    Ja klopt inderdaad een slapend bedrijf noemde hij dit.
    Even a tiny acorn becomes a mighty oak..............

If you dont take care of your gear, How can your gear take care of u

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Sep 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stuudje Bekijk Berichten
    werden vrouwen ontslagen als ze trouwden.
    Ja, die goeie oude tijd, hŤ?
    (Grapje dames!)

Ik heb nu een flitsende techjob, maar ben oorspronkelijk "Ambachtelijk" geschoold (al zijn al die formules wel wat verwatert).
    Unfortunately even with duct tape, this forum can't be fixed anymore.

Vergelijkbare onderwerpen

1. China wil nieuwe reserve munt ipv dollar
    Door Kans in forum Macro algemeen
    Reacties: 54
    Laatste Bericht: 15-01-15, 01:09
  2. Anti Federal Reserve Movement In Duitsland
    Door Daemon in forum Macro algemeen
    Reacties: 4
    Laatste Bericht: 20-06-14, 19:04
  3. Reacties: 1
    Laatste Bericht: 25-10-13, 13:34
  4. Wereld reserve munt voor hoelang ?