Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Review] Nalgene stainless, Tatonka alcohol stove+mok & Ti bestek


Toverlevingsdrang

Aanbevolen berichten

attachment.php?attachmentid=21925&stc=1

 

Hele set behalve multitool en firesteel zijn van een buitenkeukenboer in het oosten des lands.

 

Na enig onderzoek online en het bekijken van reviews ( uren en uren, godskolere), op zoek gegaan en het hele spul aangeschaft en het is m.i. het geld waard geweest.

 

Tatonka alcohol stove doet het goed ( moet even een paar keer gebrand hebben voordat hij tot max capaciteit brand en mooi opbloeit, gewoon bio ethanol van de action ingemieterd) zonder wind brand hij bijna 40 minuten met een volle tank ( I shit you not), dat zijn met gemak vier koppen thee of koffie en twee poedersoeppies.

 

Tatonka mok, tsja, doet wat hij moet doen, je kan er natte troep ingooien en opwarmen/aan de kook brengen dat blijft er dan inzitten, doet dus precies waar hij voor gemaakt is ( dekseltje dat er op zit is overigens van een Stanley cook set, past precies).

 

De Nalgene fles, geweldig ding, beetje zwaar, maar goede dikke wand, lekt niet als hij is dichtgedraaid ( en dat mag ook wel voor dat geld), ook een paar keer op de alcohol stove gezet inmiddels, dat functioneert uiteraard maar waarom zou je dat doen als je de mok hebt om je bek aan te branden en je niks over hoeft te gieten als je de mok gelijk gebruikt.

 

Esbit titanium bestek set, mnouw, tsja, tis een besteksetje en lekker licht, ook wel klein overigens maar goed bruikbaar, was eigenlijk een beetje onnodige aanschaf maar ik was toch lekker bezig en het viel binnen mijn budget dus ik heb maar eens gek gedaan.

 

Al met al een bomproof setje waar ik hartstikke blij mee ben, kan jullie aanraden om er wat geld in te steken als je het kan missen, als je er een tijdje mee geklooid hebt, krijg je het gevoel dat je iets degelijks hebt aangeschaft waar je 100% op kan vertrouwen.

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Leuke review. Zou hem bijna willen kopen. Toch gaat mijn voorkeur uit naar een Stratus trailstove. Die kan namelijk op hout, andere rotzooi en oude bekende branden. Met de alcohol stove zit je toch meer in de gekochte brandstoffen.

 

Maar leuke review en een mooie set

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...