Pagina 2 van de 16 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 156
    Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Freddy, wil je niet voor je hoofd stoten, al kwam het idd wat lomp over.
    Lockpicking is een "edele" manier om ergens binnen te komen, maar in geval van SHTF ga je niet moeilijk doen maar wil gewoon snel van A => B of van dichte deur naar open deur.
    Ik zie mijzelf dan echt niet met mijn lockpick setje voor een slot/cilinder staan klooien! Het is idd een leuke hobby voor sommige, maar in een SHTF geval niet iets wat ik zou gebruiken.

Cilinder breken blijft het gemakkelijkst.
    Andere techniek is gaatjes boren van een 4 a 5mm onder in de cilinder, neemt wat meer tijd maar werkt ook prima.
    Of de sluitplaat in het hout drukken met grote schroevendraaier en zo de nachtschoot er uit wippen.
    Of in geval van veiligheidsbeslag + veiligheidscilinder, bout in de cilinder tappen en zo breken/trekken.
    Of met de kloptechniek, maar vergt wel oefening en de het juiste profiel sleutel.
    Of een ouderwetse grote koevoet.
    Of, Of, Of...

Dick Berts
    Guest
    Ik begrijp dit hele onderwerp niet. We zoeken hier geen nieuwe hobby's. Tijdens een shtf wil ik iedere deur kunnen openen. Niet om anderen te beroven, maar om anderen -en mijzelf- te kunnen redden. Dus heb ik een moedersteutel gekocht. Hij weegt een paar kilo en is heel lang, maar hij past op, of beter gezegd in iedere deur. Klaar, over en uit.

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    May 2012
    Moeder sleutel? Koevoet bedoel je? Ik zie het nut wel, ook van een koevoet trouwens. Als ik ergens naar binnen wil, maar de deur ook wil kunnen sluiten om veiliger te zijn. Dan is het toch fijn dat ik de deur niet ontzet heb.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Dick Berts
    Guest
    Eigenlijk is het een vadersleutel, want het is beslist een mannetje. Voor de zekerheid zet ik er maar zes smileys bij

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    May 2012
    Haha, ja precies. Ik denk dat als we denken aan een shtf en het gebruik van een koevoet of ander fysiek stukje inspanning om iets met slot open te krijgen in shtf het goed te weten is dat er een alternatief is als je je er in werkt verdiepen.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Apr 2012
    De reden dat lockpicking voor mij een goed idee lijkt;

Stel dat je benzine van een verlaten auto wilt aftappen in een SHTF, dan kan je moeilijk dat slot open breken bij de dop. Dat kan potentieel erg gevaarlijk zijn.
    Mocht je een verlaten huis gaan betrekken omdat jouw Bug in locatie of bug out locatie geen optie meer is, dan moet je nog wel de deur dicht/op slot kunnen doen.
    Het is veel stiller.

Voor een breekijzer of baco valt ook wat te zeggen, het is zeker lekker snel. Maar niet in alle situaties even handig.

Moderator
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Nadeel van lockpicking is naast het voordeel ook de stilte.
    Je kan er vergif op nemen dat als er per ongeluk nog iemand binnen zit je een beste schrikreactie krijgt met eventuele fatale afloop voor de lockpicker.

Greener
    Et In Arcadia Ego

Get comfortable being uncomfortable!

Survivor
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Als je tijd hebt om te picken kan je ook kijken of er iemand binnen is, of risico's inschatten, en als het eenmaal zover is zou ik toch graag eerst ff een locatie goed onderzoeken en weten wat er allemaal gebeurd... buitendat een breekijzer veel woede ook kan opbrengen en het net zo fout kan gaan

Survivor
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Voor de personen die geÔnteresseerd zijn om een lockpick set te kopen, ik heb een kortingscode goed voor 10% korting.

Stuur me een PB voor de code.

ancestral-viking
    Guest

Bouw sleutels

hallo mensen

wie heeft er in zijn B.O.B een bouwsleutel gestopt.
    je kent ze wel die metalen en platic sleutels om sloten zonder cilinder en deurkrukken te openen.
    op de duurdere versies zitten ook een driehoek/vierkant en een torx bitje .....

ik heb er een in mijn bob gestoken omdat je nooit weet waneer je eens een electrische kast o.i.d moet openen.
    of als je onderweg een schuilplaats op een bouwterein wilt zoeken kun je toch de deueren openen.

verkrijgbaar bij de betere bouw handels
    Laatst gewijzigd door ancestral-viking; 02-12-12 om 20:47.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Slotenmakers skills handig?
    Door Jimmy007 in forum Survival uitrusting algemeen
    Reacties: 13
    Laatste Bericht: 08-06-14, 17:36
  2. Reacties: 9
    Laatste Bericht: 09-07-13, 15:57
  3. Ruilen van skills
    Door GuywithAplan in forum Skills
    Reacties: 10
    Laatste Bericht: 25-03-13, 02:03
  4. Welke skills?