Pagina 3 van de 16 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 156
    Survivor
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Zo een sleutel zou voor mij persoonlijk geen toegevoegde waarde hebben, voor deuren zonder klink is een schroevendraaier ook goed.
    Je krijgt een deur alleen open als je de klink eraf krijgt.
    En stroom kastjes zou ik me al helemaal niet aan wagen, als je er niks van weet (en als er nog stroom op staat) zeer gevaarlijk, er zijn veel andere manieren om aan stroom te komen. En als ik het goed heb krijg je binnen onder de meterkast pas 220 daarvoor is nog hoogspanning !
    Daarbij lijkt mij een breekijzer of een lockpick setje een betere optie, meer universeel.
    Maar goed dit is hoe ik er over denk, iedereen heeft zijn eigen manieren om zich voor te bereiden voor de shtf, en ieder heeft zijn eigen plan.

Groeten Vinny.
    Laatst gewijzigd door S.T.A.L.K.E.R.; 02-12-12 om 15:52.
    Libertatem aut mors !!!

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Heb je een plaatje van hoe dat eruit ziet, want ik weet niet wat je met een bouwsleutel bedoelt?

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Sleutels voor treindeuren, paaltjes op wandelpaden, inritten etc bedoel je?

Jager
    Guest
    Heb hem wel maar in de schuur niet in de bob

Survivor
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Denk iets in deze richting. Een stuk is voor stroom kastjes de andere voor de deuren zonder klink.
    De eerste sleutel links boven.

https://www.google.nl/search?hl=nl&q...w=1024&bih=644

Groeten Vinny.
    Libertatem aut mors !!!

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door S.T.A.L.K.E.R. Bekijk Berichten
    Denk iets in deze richting. Een stuk is voor stroom kastjes de andere voor de deuren zonder klink.
    De eerste sleutel links boven.

Groeten Vinny.
    ah ja die ken ik wel.

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door S.T.A.L.K.E.R. Bekijk Berichten
    En stroom kastjes zou ik me al helemaal niet aan wagen, als je er niks van weet (en als er nog stroom op staat) zeer gevaarlijk, er zijn veel andere manieren om aan stroom te komen. En als ik het goed heb krijg je binnen onder de meterkast pas 220 daarvoor is nog hoogspanning !
    Je krijgt in huis gewoon 230V binnen, in sommige gevallen 3x 230V wat dus 400V tussen 2 fases oplevert. Genoeg om levensgevaarlijk te zijn en absoluut niet mee te knoeien als je niet weet wat je doet, maar meer dan die 400V krijg je in huis nooit binnen. Bij fabrieken kan dat anders zijn, maar dan wordt 't meestal alsnog in een aparte afgesloten kamer omgezet naar 230/400V. Als iemand zo stom is om aan die transformator te komen zonder de juiste opleiding en gereedschap en ervaring, dan verdient 'ie 't ook gewoon als 't fout gaat (en dat gaat 't, als je niet weet wat je doet).

Zowiezo, als je ergens meszekeringen ziet ipv die ronde die je thuis hebt (of had, nu automaten), blijf er af. Die krengen zijn meestal 63A of hoger en als je die er onder belasting uittrekt dan krijg je een gruwelijke klap. Blijf zowiezo van meszekeringen af als je niet het juiste gereedschap ervoor hebt, ze er met een waterpomptang oid uit trekken is iets wat alleen idioten met zelfmoordneigingen doen.

Hetzelfde geldt overigens ook voor accu's, weet je niet wat je doet, blijf er dan af. De onzin "het is maar 12 volt en dus niet gevaarlijk" is precies dat, onzin. Als je een accu (of zelfs een accubank) kortsluit, dan kan die zooi gewoon ontploffen. Een accubank kortsluiten met iets van metaal zal als gevolg hebben dat dat metaal letterlijk verdampt; veel succes met het inademen van metaal in gasvorm... en die zekering van 400 of 4000A, die gaat je dus echt niet redden.

Stroom en spanning zijn levensgevaarlijk en ook NA de SHTF niet iets om maar wat mee te knoeien in de hoop dat 't werkt; pas er mee altijd enorm mee op, het is dodelijk en sneller dan de meeste mensen denken.

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Ik heb wel sleutels waarmee je vuilnisbakken kan openen. Maar daar heb je niet veel aan.
    A Lannister always pays his debts.

ďTechnological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.Ē - Aldous Huxley

ancestral-viking
    Guest
    hallo mensen ik bedoelde eigenlijk meer deze :http://www.gerritse.nl/Hang-_en_slui...erslot_metaal/

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Heb er zo 1 in mijn tackvest Naam:     714087_00_s.jpg
Bekeken:  323
Groote:   6,9 KB
    Stealth Stealth Stealth

We few, we happy few, we band of brothers.

KNOWLEDGE SPEAKS BUT WISDOM LISTENS

Vergelijkbare onderwerpen

1. Slotenmakers skills handig?
    Door Jimmy007 in forum Survival uitrusting algemeen
    Reacties: 13
    Laatste Bericht: 08-06-14, 17:36
  2. Reacties: 9
    Laatste Bericht: 09-07-13, 15:57
  3. Ruilen van skills
    Door GuywithAplan in forum Skills
    Reacties: 10
    Laatste Bericht: 25-03-13, 02:03