Ga naar inhoud
GENEGEERD

ONTARIO OKC3S MARINE Bayonet / Fighting Knife


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb een hele tijd geleden toch de knoop doorgehakt en een Ontario M9 Bayonet ( Een Echte Bayonet en alleen maar dat ) uit de bestelling gehaald .

En heb de OKC3S ( OK 6504 ) besteld . Je staat er versteld van wat je in de hand hebt , zeer goed uitgebalanceerd . Dat was namelijk even afwachten :o

 

Adviesprijs begint bij 250 € Maar ze zijn al te koop. voor 175 tot 199 euro .

 

Zie hier onder de Prijsverschillen bij drie Nederlandse bedrijven

http://www.camonet.nl/1360,ontario-knife-marine-bayonet.html

 

http://www.ontarioknives.nl/producten/#!code=OK 6143

 

http://www.zakmeskopen.nl/ontario-knife-marine-bayonet-okc-3s/

 

 

 

 

https://en.wikipedia.org/wiki/OKC-3S_bayonet

 

Dat ik toch weer bij de OKC Fabrikant ben blijven hangen heeft meerdere redenen . Er zijn gewoon te veel merken en wat heet beter dan ... beter dan :confused:

Je ziet door de bomen het bos niet meer . Ik heb dit Mes namelijk besteld om maar 1 redenen en dat is ter :( . Je leeft maar 1 x . En dan heb ik toch liever een zwaar beproeft en bewezen mes .

Voor andere doeleinden zijn er ook tig keuzes en zou ik waarschijnlijk iets anders genomen hebben . Kwaliteit prijsverhouding heeft nu toch de overhand gehad .

Natuurlijk zullen de meningen weer verdeeld zijn maar dat Mag ;) Daar zijn we mensen voor en we zijn en denken allemaal anders ;)

En we hebben allemaal ons eigen Budget .

Ik wilde de bestelling ergens nog cancelen maar het ging niet meer !Dit omtrent Gamble zijn Meester Topic ;) Daar loopt het Hard en zijn er veel liefhebbers :o

Misschien een tweede ronde , over een tijdje ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Is de prijs echt? 250 euroootjes (zo klinkt het niet zo duur).

 

Is het Duur? of Kost het veel. Of wat is duur, kost duur, is dus fout. Hoe duur is het, is ook fout.

Alle waar naar zij geld is goed:D

 

à propos, is dit ook een goede keuze?

http://www.coldsteel.be/vaste-messen/13-master-tanto-vg-1-san-mai-iii-staal.html

 

Tja wat heet duur ? Het is maar een advies prijs die daar getoond wordt

Ik heb dat echt niet betaald .

Ook heb ik overwogen om een Tanto uitvoering te memen .

Maar ik vind het een kwetsbaar ontwerp . Vooral omtrent breuk .

Ik heb zoveel test verslagen , reviews enz enz gelezen , bekeken , dat ik uiteindelijk een keuze maken gemakkelijk was .

Vergeleken met wat het amerikaanse leger inkoop betaalde heb ik het te duur ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan hebbenw e deze nog:

 

AK47 bajo, 30 euries

en

ISAF bajo 200 euries

@-geanonimiseerd- ( Wim )

 

Zoals ik al vermelde " Je ziet door de bomen het bos niet meer "

Voor wat betreft dat Memorial Knife , dat zie ik toch echt als voor een verzamelaar . Niet voor het echte gebruik .

ER zijn zoveeeeeel messen , bayonetten . Ook van die AK modellen . Mooi , goedkoop en keuze genoeg :o

 

Als een keuze gemaakt moet worden puur gebaseerd op Zelfverdediging dan vind ik dat de Visuele keuze op de derde plaats komt .

Wij maken vaak veel te vlug een keuze met onze ogen :( Een beetje mag ;);)

Link naar reactie
Delen op andere sites

IK wil deze Link toch even plaatsen ! Dit omtrent de ruimere omschrijving van die wet " De Herziening van de Wet Wapens en Munitie "

Wellicht heeft iemand hier wat aan :o

Mocht het al ergens op het Forum vermeld staan dan :) Beter 1 x teveel dan helemaal niet :)

Misschien inmiddels ook al weer verouderde regels ???;)

 

https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-24107-3.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Komt deze uitleg zo ongeveer in het kort overeen met de wet?

 

http://www.knivesandtools.nl/nl/ct/messen-wetgeving.htm#

 

Het eerst wat ik gisteren tegenkwam was die uitleg van Knivesandtools. Dezelfde als in jou Link .

Daarna heb ik veel gelezen over de wisselende inbeslagnames en reactie van Oa politie wanneer ze iets in beslag willen nemen .

Iedere agent kan hier anders op reageren . De 1 weet precies hoe het in elkaar zit en de ander weet er bijna niets van .

Dus de Link naar de uitleg van knivesandtools is duidelijk !? Of juist niet . Dus de verwijzing naar de inhoud van de door mij geplaatste Link is Totaal overbodig:confused:

Deze link laat misschien wel zien waarom veel agenten het juist niet weten ;)

Wat een tekst vergeleken met K&Tools ;);)

Link naar reactie
Delen op andere sites

[ATTACH=CONFIG]21986[/ATTACH]

 

 

Met deze post wil ik graag de budget prepper een hart onder de riem steken.

 

Cheap golok, veder licht, vlijmscherp gebruik ik al meer dan 10 jaar voor vanalles. Goede balans, choppen, en steken, snijden alles kan dit ding. Ligt prettig in de hand enz enz

 

Was m zelfs een jaar kwijt, hing hij in een boom na hem erin geworpen te hebben en vergeten eruit te halen., roest eraf geschuurd, door een action slijper gehaald en weer good to go.

 

Al die dure messen zijn leuk, maar echt het hoeft niet altijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ronin Kogaratsu ,

 

Daar !! in 1 x was de rest van jou tekst ;) Dus mijn reactie weer verwijderd :o

Voor wat betreft alle dure messen zijn leuk , maar het hoeft niet altijd !! Daar heb je groot gelijk in .

Helaas is het mij niet gelukt mij deze keer te beheersen . Aanbod was te leuk :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ronin Kogaratsu ,

 

Daar !! in 1 x was de rest van jou tekst ;) Dus mijn reactie weer verwijderd :o

Voor wat betreft alle dure messen zijn leuk , maar het hoeft niet altijd !! Daar heb je groot gelijk in .

Helaas is het mij niet gelukt mij deze keer te beheersen . Aanbod was te leuk :o

 

Hahaha! Moet kunnen toch! Ieder een eigen hobby! :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Komt deze uitleg zo ongeveer in het kort overeen met de wet?

 

http://www.knivesandtools.nl/nl/ct/messen-wetgeving.htm#

 

de tekst van knives en tools klopt aardig en als je je daar aan houd kan je niet zoveel gebeuren qua strafbare zaken. de bekendmaking die @frans81 noemt is hopeloos verouder en is al verwerkt in de WWM (anno 2015)

 

Het verschil zit in het DRAGEN ( bij je hebben en voor onmiddellijk gebruik geschikt) of VERVOEREN ( bij je hebben en DEUGDELIJK VERPAKT en NIET voor onmiddellijk gebruik geschikt) alles wat men in nederland in een winkel mag kopen is geschikt om te vervoeren. ( bijv. van de winkel naar je huis/ van je huis ) en zal men thuis VOORHANDEN mogen hebben.

 

Dat de politie in wisselende gevallen reageert op "incidenten" heeft te maken met kennis en kunde, uit oogpunt van een agent is 1 x onterecht van straat beter dan 1 x laten lopen. na de onterecht inbeslagname kan er namelijk altijd nog bezwaar gemaakt word. het is wat lullig als je zelf de letterlijke wettekst niet kent en zo een mooi verzamelstuk kwijt raakt. iedere burger word geacht de wet te kennen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

de tekst van knives en tools klopt aardig en als je je daar aan houd kan je niet zoveel gebeuren qua strafbare zaken. de bekendmaking die @frans81 noemt is hopeloos verouder en is al verwerkt in de WWM (anno 2015)

 

Het verschil zit in het DRAGEN ( bij je hebben en voor onmiddellijk gebruik geschikt) of VERVOEREN ( bij je hebben en DEUGDELIJK VERPAKT en NIET voor onmiddellijk gebruik geschikt) alles wat men in nederland in een winkel mag kopen is geschikt om te vervoeren. ( bijv. van de winkel naar je huis/ van je huis ) en zal men thuis VOORHANDEN mogen hebben.

 

Dat de politie in wisselende gevallen reageert op "incidenten" heeft te maken met kennis en kunde, uit oogpunt van een agent is 1 x onterecht van straat beter dan 1 x laten lopen. na de onterecht inbeslagname kan er namelijk altijd nog bezwaar gemaakt word. het is wat lullig als je zelf de letterlijke wettekst niet kent en zo een mooi verzamelstuk kwijt raakt. iedere burger word geacht de wet te kennen ;)

 

Dat die info ? wetsaanpassing inmiddels weer verouderd is dat had ik ook al verwacht . Derhalve had ik het ook al veranderd in de tekst .

Ik vond het alleen zo mooi wat en hoeveel woorden er nodig zijn om het overzicht kwijt te raken . Wat een teksten in die Wetboeken ;)

Ze moeten wat te schrijven hebben ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat die info ? wetsaanpassing inmiddels weer verouderd is dat had ik ook al verwacht . Derhalve had ik het ook al veranderd in de tekst .

Ik vond het alleen zo mooi wat en hoeveel woorden er nodig zijn om het overzicht kwijt te raken . Wat een teksten in die Wetboeken ;)

Ze moeten wat te schrijven hebben ;)

 

excuseeeee moi :) verkeerd begrepen :) inderdaad zoveel woorden om maar geen gaatje over te laten in de wet.... maar... tis een goed mes. hier heb ik een glock niet om de naam trouwens, ik liep dr gewoon " tegen an" en nog 1 of ander amerikaans leger ding , zelfde soort en kwaliteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha! Moet kunnen toch! Ieder een eigen hobby! :p

 

Mijn Hobby is het inderdaad ( Ook Militaire messen ) . Die lekker geurende , Muffe , speciale geur in huis brengende Defensie / Militaria meuk ;)

Vroeger had ik de middelen niet en nou KAN HET :p ;) Iedere keer heb ik weer minder , heb ik weer meer en weer minder spul ! En toch heb ik altijd weer meer :confused:

Het lijkt wel of er nooit iets verdwijnt PFFFFF ;):o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...