Ga naar inhoud
GENEGEERD

Infinity shelf life AA batterijen


Maan

Aanbevolen berichten

Deze kwam ik tegen op Aliexpress.

Batterijen met een oneindige opslagduur. Bij komend voordeel, ze zijn licht van gewicht.

Ervaring heb ik er niet mee, maar het concept spreekt mij wel aan.

Ik wilde het even met jullie delen.

 

http://nl.aliexpress.com/item/1-5V-1000mAh-AA-Battery-Water-Rechargeable-Battery-Eco-Friendly-Water-Charge-Battery-for-Clocks-Radios/32224619565.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Het idee is wel aardig maar de batterijen hebben slechts een capaciteit van 1000mAh. Gewone alkaline AA batterijen hebben 2-3x zo grote capaciteit en je kunt er toch gauw 3x zoveel van kopen voor hetzelfde geld. Je betaald dus 6-9x zoveel per mAh, alleen zodat je ze onbeperkt kunt opslaan.

 

Misschien interessant om zoals gezegd in caches te stoppen waar je niet zo makkelijk bij kunt om eens in de zoveel tijd de batterijen te verversen, maar oplaadbare batterijen met een zonnelader lijken mij in de meeste gevallen een betere optie.

 

Wel goed gevonden @Maan :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het idee is wel aardig maar de batterijen hebben slechts een capaciteit van 1000mAh. Gewone alkaline AA batterijen hebben 2-3x zo grote capaciteit en je kunt er toch gauw 3x zoveel van kopen voor hetzelfde geld. Je betaald dus 6-9x zoveel per mAh, alleen zodat je ze onbeperkt kunt opslaan.

 

Misschien interessant om zoals gezegd in caches te stoppen waar je niet zo makkelijk bij kunt om eens in de zoveel tijd de batterijen te verversen, maar oplaadbare batterijen met een zonnelader lijken mij in de meeste gevallen een betere optie.

 

Wel goed gevonden @Maan :)

 

Dat is altijd het compromis wat je maakt, ook bij gewone en oplaadbare batterijen.

Die je het langst kunt bewaren (en/of keren herladen) hebben de minste capaciteit.

 

De extra power versies van niet oplaadbare batterijen zijn minder lang houdbaar en gaan eerder lekken. Langer houdbare Alkaline batterijen blijven zo'n 3-5 jaar goed, maar uiteraard neemt de capaciteit af.

 

Oplaadbare Panasonic Eneloop levert bijvoorbeeld drie series, de minste in capaciteit (950mAh) kun je 3000 keer herladen, de krachtigste (2550mAh) slechts 500 keer. Het tussen model (de 'gewone' Eneloops) hebben 1900mAh capaciteit en kun je 2100 keer herladen. http://main.panasonic-eneloop.eu/en/products?field_batterie_cat_tid=42&=Apply

 

Voor het opslaan van batterijen, zijn oplaadbare batterijen dus vergelijkbaar in prijs. Investeer je extra in een oplader, bv zonnepaneeltje, dan ben je de koning.

 

Persoonlijk gebruik ik in het dagelijks leven nu al AA's dus de opladers verdienen zichzelf langzaam wel terug. M'n goal zero guide 10 paneeltje laadt tevens meer apparaten, smartphone (dus navigatie en naslagwerk), zaklamp(en) en 18650 batterijen. Die laatsten zijn gewoon enorm lekker qua capaciteit, qua mAh scheelt het niet zo bar veel, maar ze leveren het bij 3,7 volt, drie keer zoveel als een standaard batterij.

 

Voltage x mAh = mWh = de hoeveelheid energie.

AA: 1,2 volt x 2500 mAh = 3000mWh

18650: 3,7 volt x 3000 mAh = 11.100 mWh

 

Niet gek dat wereldwijd die dingen bv. standaard gebruikt worden om laptop accu's op te bouwen en ook in zaklampen, lasers en andere apparaten worden gebruikt. In Europa weinig bekend geworden voor consumenten, maar wereldwijd een standaard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...