Pagina 1 van de 7 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 68
    Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Aug 2012

Belgische kerncentrale - Doel 4

Ik heb totaal geen verstand van kerncentrales maar als er een een paar weken geleden stilgelegd werd vanwege scheurtjes in het reactorbad en er vandaag erosie in de buitenste beschermingslaag gemeld worden dan denk ik toch niet echt direct aan "geen zorgen voor de omwonenden". Wat mis ik hier?

Naam:     128-01.jpg
Bekeken:  367
Groote:   18,9 KB

Elementary prepper
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Een kerncentrale bevat o.a. een reactorvat van staal (reactor vessel) met daaromheen een betonnen wand (containment vessel). Het nieuwsbericht is niet volledig, deze betonnen wand is ůůk bestemd om bij een ongeluk met het reactorvat de straling en radioactief besmet materiaal binnen te houden. Daarnaast heeft de het reactorvat van Tihange, net als de kerncentrale bij Doel, ůůk nog eens lasfouten in het reactorvat zťlf.

Bij langdurig gebruik wordt dit metaal van het reactorvat doorlopend blootgesteld aan een neutronenbombardement die dit staal verzwakt (wordt broos), zeker op de lasnaden. Hoe zwakker het reactorvat, hoe belangrijker de betonnen wand wordt.

Er wordt nu gesteld dat er geen gevaar is omdat de reactor stilligt. Ook onder normale (in) bedrijfsomstandigheden is er niks aan de hand, echter bij een lek of meltdown kan de druk dusdanig hoog oplopen dat deze betonnen wand bezwijkt. Lees over Fukushima en Tsjernobyl voor de effecten.
    "Pray for the best, prepare for the worst"

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Bedankt voor de uitleg Bushtucker. Ik zat me dus af te vragen wat het gevaar kon zijn geweest omdat beide defecten niet spontaan zullen zijn opgetreden en de boel lang gedraaid zal hebben met beide defecten aan boord...

Elementary prepper
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Bij Fukushima was de evakuatiezone 80 km, Ikzelf woon ongeveer 40km van Luik af (Tihange) Ik vraag mij af, als er iets gebeurt aldaar, waar gaan ze dan met al die mensen heen.. of stoppen ze het in de doofpot. ik las zelf al in de krant dat als er iets gebeurt je veilig zit met 40 km zone, maar daar geloof ik niets in.

laten we hopen dat dit niet gebeurt.

ancestral-viking
    Guest
    ik heb dit zitten lezen en wil jullie wat vertellen .....
    iedereen kent de ramp in chernobil wel.....
    mijn oom in finland heeft na die ramp als zijn koeien moeten laten afmaken omdat het gras radioactief geworden was en de melk niet meer te gebruiken was
    voor de duidelijkheid mijn oom leeft in het zuiden van finland 3 uur rijden van de rusische grens....
    wat is de dichtbijzijnde reactor voor ons in nederland??? in duitsland in belgie???

als we praten over actieve fallout???

over shtf gesproken......

keep on prepping

der_obergefreiter
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luna1 Bekijk Berichten
    Bij Fukushima was de evakuatiezone 80 km, Ikzelf woon ongeveer 40km van Luik af (Tihange) Ik vraag mij af, als er iets gebeurt aldaar, waar gaan ze dan met al die mensen heen.. of stoppen ze het in de doofpot. ik las zelf al in de krant dat als er iets gebeurt je veilig zit met 40 km zone, maar daar geloof ik niets in.

Ik ook niet , als ik iets hoor over dat lekke ding ben ik zo op weg naar koelere oorden .

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Oct 2012

Daar geloof ik ook niet in. En dan ook nog: het ligt eraan hoe de wind staat.

Jr. prepper
    Ingeschreven
    Jan 2013
    de mensen die in het waasland wonen die gaan er het eerste aan, maar ik geloof dat het niet zo'n vaart zal lopen.

je kan altijd gratis jodiumtabletten gaan halen bij de apotheker

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Apr 2012

En er zijn waarschijnlijk meer doden te betreuren door de evacuatie dan er te betreuren zouden zijn geweest zonder evacuatie.

http://www.groenerekenkamer.nl/node/1757
    www.overbeterleven.nl - Overleven in slechte tijden, Beter leven in goede tijden.

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Mar 2012

Kerncentrale Doel 4 onverwacht stilgelegd

We houden de situatie scherp in de gaten;
    De BOV staat klaar!

De kerncentrale Doel 4 is deze voormiddag onverwacht stilgelegd. Dat heeft GDF Suez gemeld op zijn website.

Meer informatie kan men bij Electrabel voorlopig nog niet geven, maar de reden voor de stillegging zou niet in het nucleaire gedeelte liggen. Het bedrijf is bezig met analyse van het probleem

HLN

locatie Antwerpen
    https://www.google.nl/maps/place/Ker...f2cc3815?hl=nl

Vergelijkbare onderwerpen

1. Kerncentrale Doel 4 onverwacht stilgelegd
    Door Tom in forum Binnenland
    Reacties: 39
    Laatste Bericht: 14-02-15, 19:41
  2. Mijn 'Belgische' champignonsoep
    Door Peerke in forum Recepten
    Reacties: 6
    Laatste Bericht: 08-08-14, 22:53