Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 15 van de 15
    Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2012
    In dit draadje schreef ik onderstaande en zo voel ik er nog steeds over: http://preppers.nl/forum/threads/120...aft-Multi-Tool
    Ik vind het een mooie MT maar persoonlijk ik vraag mij af of het nou echt een betere 'survival tool' is dan bijvoorbeeld de Charge of Wave. Uiteindelijk heb ik liever de 2 lemmets dan de firesteel. In het tasje van de Charge kun je makkelijk een firesteel stoppen en een klein fluitje lukt ook wel. Voordeel van de Signal is dat deze een awl heeft, alhoewel je dit ook kunt maken van een bitje van de Charge. Tot slot heeft de signal een diamant vijl om het mes te slijpen. De Charge heeft ook een diamant vijl maar die zit natuurlijk vast aan de Charge. In nood kun je deze echter afbreken om er je messen mee te kunnen slijpen. Ik ben dus niet zo overtuigd door deze Signal in de context van 'survival tool' specifiek.
    Iedere persoon op deze aarde heeft evenveel recht op alles wat de aarde te bieden heeft als iedere andere persoon.
    Ongeacht etniciteit, ongeacht locatie, ongeacht grenzen, ongeacht cultuur, ongeacht politiek, ongeacht maatschappelijke positie.
    Forumregels

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AWOL Bekijk Berichten
    In dit draadje schreef ik onderstaande en zo voel ik er nog steeds over: http://preppers.nl/forum/threads/120...aft-Multi-Tool
    3de broeder in die familie is de Surge, iets groter maar je kan de vijl eraf nemen, en de surge heeft een awl..
    If it looks stupid and it works, it ain't stupid.

Don't blame it on the tool while the user is a fool.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Jun 2015
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door carismo Bekijk Berichten
    hmm ok. Alhoewel ik een echte lm fan ben word ik om een of andere reden niet wild van dit model... is het omdat ze nu meer de commerciele toer opgaan 'survival' dat het beetje overpriced lijkt? ik heb onlangs een nieuwe surge gekocht en dan een firesteel voor in de zijkant van het lm hoesje en heb voor minder dan 90 euro een tool met iets meer opties. de hamer en de carabiner hoef ik niet direct.
    [MENTION=1847]carismo[/MENTION] Het staat je vrij een model te kiezen waar je interesse naar uitgaat. Voor mij was dat ditmaal de Signal.

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Longmen Bekijk Berichten
    [MENTION=1847]carismo[/MENTION] Het staat je vrij een model te kiezen waar je interesse naar uitgaat. Voor mij was dat ditmaal de Signal.
    Ieder zijn interesse. Mensen geven in reactie hun ervaring en kennis alsook hun bedenkingen met andere multitools mee. Ik gebruik al meer dan 6 jaar Leatherman tools en heb zelf een 8 tal verschillende modellen met elk z'n tools met pro's en con's. Zelf vind ik de MUT een heel mooie tool qua design maar er zijn te veel dingen op die ik niet gebruik... andere mensen zijn er dan weer laaiend enthousiast over.

Reviews worden ten zeerste gewaardeerd. Die van jou is lekker duidelijk en geeft de kwaliteiten van de tool goed weer waarvoor dank.

Ik heb de Signal in handen gehad en ben niet onder de indruk van de vijl en van de firesteel... m'n Fosco firesteel van 7 euro domineert de vonkenbattle tegen de firesteel van de Signal en past perfect in het foedraal van de multitools van leatherman.
    Bij het hanteren van het mes en de zaag zorgde het gele stukje dat uitsteekt van de vijl voor irritatiepuntje, bij het verwijderen ervan zat de pin in de weg voor het comfort --> dat na veel gebruik blaren zal opleveren. (is op te lossen met een overgrip als je deze lang moet gebruiken)

Ik verwacht binnen een paar jaar een nieuwe generatie van dit model...
    Laatst gewijzigd door carismo; 06-12-15 om 11:25.
    If it looks stupid and it works, it ain't stupid.

Don't blame it on the tool while the user is a fool.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Jun 2015
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door carismo Bekijk Berichten
    Ik heb de Signal in handen gehad en ben niet onder de indruk van de vijl en van de firesteel... m'n Fosco firesteel van 7 euro domineert de vonkenbattle tegen de firesteel van de Signal en past perfect in het foedraal van de multitools van leatherman.
    Bij het hanteren van het mes en de zaag zorgde het gele stukje dat uitsteekt van de vijl voor irritatiepuntje, bij het verwijderen ervan zat de pin in de weg voor het comfort --> dat na veel gebruik blaren zal opleveren. (is op te lossen met een overgrip als je deze lang moet gebruiken)

Ik verwacht binnen een paar jaar een nieuwe generatie van dit model...
    De Firesteel van de Signal doet zijn werk goed al is hij wat klein. Zou ik hem "in het veld'' vaak moeten gebruiken dan zou mijn voorkeur uitgaan naar de Light My Fire 2.0 Coconut Army.

Hetgeen je verteld over het uitsteken van de vijl ben ik het niet eens. Deze steekt niet uit en zit in het geheel niet in de weg (bij het open/sluiten/gebruiken) van zowel het mes als de zaag.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Reacties: 19
    Laatste Bericht: 15-11-15, 14:05
  2. Reacties: 40
    Laatste Bericht: 14-04-15, 22:22
  3. [Review] Leatherman garantie
    Door chrisprep in forum Reviews
    Reacties: 8
    Laatste Bericht: 15-08-14, 14:21
  4. Leatherman C33
    Door arneheil in forum Reviews
    Reacties: 7