Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Review] De Katadyn Combi Waterfilter in beeld gebracht


Communicator

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Prima filmpje en leuk om te zien. Ben zeer benieuwd naar je Sawyer film daar ik die zelf heb en nog steeds denk dat dit (qua prijsverhouding en opberg volume) de betere filter is.

 

Wel een puntje van kritiek. Als dit soort filmpjes ook bedoeld zijn om het "onwetende publiek" te informeren dan vind ik het belangrijk dat je duidelijk maakt dat dergelijke filters niet geschikt zijn voor zout/brak water en dat er nog meer aspecten zijn om rekening mee te houden.

Daarnaast is het goed om mensen duidelijk te maken dat juist sloten, die langs weilanden lopen, potentieel vervuild zijn door chemicaliën die niet door dergelijke filters eruit worden gehaald. Ofwel dat men in het algemeen enige common sense moet gebruiken voor de waterbron (dus niet in de buurt van industrie enz.) Stel dat mensen jouw filmpje zien als aanleiding om een filter te kopen maar zich verder nooit verdiepen dan hebben ze nog steeds niet alle belangrijke informatie die ze wel zouden moeten hebben waardoor ze zich mogelijk uiteindelijk toch nog ziek maken met het filter.

 

Mocht je er iets aan hebben, hieronder een link naar een handleiding voor de Sawyer mini waarin ik ook dergelijke aspecten en meer bespreek.

 

http://preppers.nl/forum/threads/13528-Handleiding-SAWYER-MINI-SP128-%28Nederlands%29

(mocht je die willen linken dan geen bezwaar)

 

P.S., als juist je bedoeling is mensen een introductie te geven en het juist laagdrempelig te houden is misschien handig om naast je advies om er in de praktijk mee te oefenen ook aan te geven dat het verstandig is wat research te doen naar dergelijke filters.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prima filter...en heel degelijk. Heb hem al sinds 2008. Werkt goed.

Je kan de onderkant waar het membraam inzit los draaien met het verlengstuk, door hem er andersom op te zetten. Vooral als hij vol zit/vacuum zuigt is dit veel makkelijker.

 

Verder werkt hij het best als je een Nalgene eronder hebt..dan heb je meer houvast met pompen. Maarja das mijn eigen ervaring en wat me het best bevalt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...