Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 15 van de 15
    Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Nov 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stuudje Bekijk Berichten
    He, toffe gozert! Geeft niets hoor. Heeft iedereen wel eens. Er zijn praatgroepen voor, of roddelclubjes, het is maar hoe je het noemen wilt. Of die er in SHTF ook zijn betwijfel ik, dus sla je slag nu het nog kan.
    Gaat dit nog steeds over een groter mes? XD (antwoordzitnatuurlijkalinmijnvraag)
    Your knife and mind: Both can cut through thick situations if sharpened correctly.

Hier doen wij wat we wťl kunnen doen voor onszelf ipv alleen te klagen. Toch?

Prepping: How to turn your life from boring to Epic!

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Sep 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ben.rondma Bekijk Berichten
    Hallo allemaal,

Ik zie hier dat er veel messen en andere wapen achtige zaken uit het buitenland worden besteld.
    Nu heb ik diverse website waar ik spullen heb gezien.

Al deze websites komen uit het buitenland.

Weet iemand hoe het zit als ik een mes bestel uit het buitenland.
    Dan wel andere zaken.

Kunnen we gewoon messen, zwaarden, bijl en boog gewoon bestellen zonder dat we hier last van krijgen.
    hoi ben,

mits ze niet in de verboden vallen van de wet wapens en munitie kan je ze gewoon bestellen en zou je ze aangeleverd moeten krijgen. let wel op de invoer heffing ( volgensmij bestellen buiten de eu). ik classificeer het trouwens als gereedschap met al dan niet verzamelwaarde. ook voor een jager is het geen wapen, maar gereedschap. ( m.o.)

*eventuele aanvullingen altijd welkom*
    Saxon 7:2 Believe what is right
    Indeed, The Peaceful Majority Is Irrelevant !

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ben.rondma Bekijk Berichten
    Ik je duid op het feit of ik de forumregels heb gelzen. Ja die heb ik. Maar daar klopt niks van. Als je het over wapens hebt dan kan dat op twee manieren gezien worden.

1. Het gebruik om een levend wezen te vermoorden. ( welke Nederlandse en Belgische preppers niet achter staan.)

2. Het gebruik van wapens om te overleven en daarmee aangeduid het doden van levend wild.( bij het uitblijven van voedsel zoals we dat nu kennen.)

Als we het hebben over voorstellen dan zal het lekker beperkt blijven. Aangezien ik anoniem blijf. Zoals iedereen hier.

Ik zoek eerst naar welke type preppers hier rond hangen.

Mensen die vreemde antwoorden geven. Zij zijn bijvoorbaat al mensen waar ik geen omgang mee wil hebben.
    Ten eerste: dode wezens kun je niet vermoorden en evenmin kun je niet-levend wild nog doden. Als je wapens wilt hebben on te overleven na een SHTF, bespaar je de kosten, als je in Nederland woont. Weet je wel hoe dicht bevolkt Nederland is? En hoeveel mensen er hier en in de buurlanden al rondlopen met een wapenvergunning en hagelgeweer? Elke vierkante meter bos, heide en weiland is verdeeld en wordt regelmatig bezocht door mensen met vergunning. Als Nederland en BelgiŽ zonder vreten komen te zitten, duurt het twee weken tot een maand voor het land volledig kaal gestroopt is.

Charlie
    Laatst gewijzigd door Vempain; 06-12-15 om 09:22. Reden: off topic gedeelte weggehaald
    We could have saved ourselves.
    But we didn't.
    Amazin'.... what state of mind were we in?

Pete Postlethwaite, The age of stupid.

Moderator
    Ingeschreven
    Feb 2013
    [mod] de berichten gaan steeds meer lijken op het onderwerp wel of niet voorstellen, graag ontopic blijven over bestellingen vanuit het buitenland [mod]
    Edit: alle berichten verwijderd die betrekking hadden op het eerst voorstellen voordat we je verder kunnen helpen onderwerp
    Laatst gewijzigd door Vempain; 06-12-15 om 09:18. Reden: zie edit
    "Life isn't about waiting for the storm to pass... It's about learning to dance in the rain." Vivian Greene

Teamwork divides the task and multiplies the succes

Survivor
    Ingeschreven
    Sep 2015
    Ik heb zelf nog geen "wapens" (messen ofzo) besteld in het buitenland, en ik zou het ook niet direct doen (buiten dan het preppersmes ). In theorie zijn er bepaalde messen die toegestaan zijn om te hebben (maar dan niet zomaar op je lichaam hebben). Mijn schoonbroer heeft een aantal jaar geleden Bayonetta ge-pre-ordered, waar hij toen een "wapen" bij kreeg. Dat speelgoed"wapen" werd toen door de douane achtergehouden en helemaal uit elkaar gehaald. Uiteindelijk heeft hij het wel terug gekregen. Dus ik persoonlijk zal niet zomaar messen of dergelijke uit het buitenland kopen.
    We are the others,
    We are the cast-outs,
    We're the outsiders
    But you can't hide us

Vergelijkbare onderwerpen

1. BoB en basis bestellen uit china
    Door hjfkuiper in forum Rugzakken en tassen
    Reacties: 74
    Laatste Bericht: 07-07-14, 20:14
  2. Bestellen via internet, wat vragen.
    Door Jacob in forum Survival uitrusting algemeen
    Reacties: 24