Ga naar inhoud
GENEGEERD

Bestellen uit het buitenland


ben.rondma

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik zie hier dat er veel messen en andere wapen achtige zaken uit het buitenland worden besteld.

Nu heb ik diverse website waar ik spullen heb gezien.

 

Al deze websites komen uit het buitenland.

 

 

Weet iemand hoe het zit als ik een mes bestel uit het buitenland.

Dan wel andere zaken.

 

Kunnen we gewoon messen, zwaarden, bijl en boog gewoon bestellen zonder dat we hier last van krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Heb enkele jaren terug petroleum lonten gekocht in de VS bij een gerenormeerd bedrijf. http://www.milesstair.com/ (aardige vent)

De lonten zijn daar veel goedkoper.

Maar wat er ook gebeurde er kwamen geen lonten, daar heten ze wicks

 

Na veel bellen en zoeken bleken ze bij de douane in Amsterdam te liggen, niet dat men dat vertelt, maar daar kwam ik dus achter via via.

 

Na de winter (in september dus al besteld) kwam de doos met een stuk of 6 lonten, de dozen waren allemaal opengeweest en erg slordig terug-gefrommeld.

Men had zelfs geprobeerd om er verschillende lonten aan te steken, (ze waren iets zwart geblakerd).

 

Eindelijk in het voorjaar kwamen de lonten en de koerier wilde direct 20 euro kosten hebben. op een bedrag van 70 euro werd het dus 90 euro totaal.

Ik moest rap maken dat ik 20 euro contant had anders werden ze weer teruggestuurd:mad:

Nooit zal ik nog iets in het buitenland bestellen dankzij de douane in Amsterdam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet iemand hoe het zit als ik een mes bestel uit het buitenland.

Dan wel andere zaken.

 

Kunnen we gewoon messen, zwaarden, bijl en boog gewoon bestellen zonder dat we hier last van krijgen.

Hee man, een Opinel mesje of Mora kan je bij elke outdoorwinkel in Nederland wel kopen hoor. Doet wat een mes moet doen.

De rest is piemels en ver pissen. Groter, dikker, vetter, cooler...

 

En verder, dit dus.

 

Welkom!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik je duid op het feit of ik de forumregels heb gelzen. Ja die heb ik. Maar daar klopt niks van. Als je het over wapens hebt dan kan dat op twee manieren gezien worden.

 

1. Het gebruik om een levend wezen te vermoorden. ( welke Nederlandse en Belgische preppers niet achter staan.)

 

2. Het gebruik van wapens om te overleven en daarmee aangeduid het doden van levend wild.( bij het uitblijven van voedsel zoals we dat nu kennen.)

 

Als we het hebben over voorstellen dan zal het lekker beperkt blijven. Aangezien ik anoniem blijf. Zoals iedereen hier.

 

Ik zoek eerst naar welke type preppers hier rond hangen.

 

 

Mensen die vreemde antwoorden geven. Zij zijn bijvoorbaat al mensen waar ik geen omgang mee wil hebben.

 

 

 

 

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik je duid op het feit of ik de forumregels heb gelzen. Ja die heb ik. Maar daar klopt niks van. Als je het over wapens hebt dan kan dat op twee manieren gezien worden.

 

1. Het gebruik om een levend wezen te vermoorden. ( welke Nederlandse en Belgische preppers niet achter staan.)

 

2. Het gebruik van wapens om te overleven en daarmee aangeduid het doden van levend wild.( bij het uitblijven van voedsel zoals we dat nu kennen.)

 

Als we het hebben over voorstellen dan zal het lekker beperkt blijven. Aangezien ik anoniem blijf. Zoals iedereen hier.

 

Ik zoek eerst naar welke type preppers hier rond hangen.

 

 

Mensen die vreemde antwoorden geven. Zij zijn bijvoorbaat al mensen waar ik geen omgang mee wil hebben.

 

 

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

 

Dat staat je allemaal vrij. Toch raad ik je aan ook het gedeelte te lezen waarom er hier niet (meer) over wapens gesproken mag worden.

En verder, zoals je merkt, mensen die vreemde vragen stellen worden wat argwanend ontvangen. Ze zijn dus in zekere zin hetzelfde als jij. Precies wat je zoekt!

Voorstellen is inderdaad niet verplicht maar het giet wat olie in de raderen. Het zal je verbazen hoeveel je kunt vertellen zonder je anonimiteit te verliezen.

 

Hoe dan ook: welkom!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

Ik zie hier dat er veel messen en andere wapen achtige zaken uit het buitenland worden besteld.

Nu heb ik diverse website waar ik spullen heb gezien.

 

Al deze websites komen uit het buitenland.

 

 

Weet iemand hoe het zit als ik een mes bestel uit het buitenland.

Dan wel andere zaken.

 

Kunnen we gewoon messen, zwaarden, bijl en boog gewoon bestellen zonder dat we hier last van krijgen.

 

hoi ben,

 

mits ze niet in de verboden vallen van de wet wapens en munitie kan je ze gewoon bestellen en zou je ze aangeleverd moeten krijgen. let wel op de invoer heffing ( volgensmij bestellen buiten de eu). ik classificeer het trouwens als gereedschap met al dan niet verzamelwaarde. ook voor een jager is het geen wapen, maar gereedschap. ( m.o.)

 

*eventuele aanvullingen altijd welkom*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik je duid op het feit of ik de forumregels heb gelzen. Ja die heb ik. Maar daar klopt niks van. Als je het over wapens hebt dan kan dat op twee manieren gezien worden.

 

1. Het gebruik om een levend wezen te vermoorden. ( welke Nederlandse en Belgische preppers niet achter staan.)

 

2. Het gebruik van wapens om te overleven en daarmee aangeduid het doden van levend wild.( bij het uitblijven van voedsel zoals we dat nu kennen.)

 

Als we het hebben over voorstellen dan zal het lekker beperkt blijven. Aangezien ik anoniem blijf. Zoals iedereen hier.

 

Ik zoek eerst naar welke type preppers hier rond hangen.

 

 

Mensen die vreemde antwoorden geven. Zij zijn bijvoorbaat al mensen waar ik geen omgang mee wil hebben.

 

 

Ten eerste: dode wezens kun je niet vermoorden en evenmin kun je niet-levend wild nog doden. Als je wapens wilt hebben on te overleven na een SHTF, bespaar je de kosten, als je in Nederland woont. Weet je wel hoe dicht bevolkt Nederland is? En hoeveel mensen er hier en in de buurlanden al rondlopen met een wapenvergunning en hagelgeweer? Elke vierkante meter bos, heide en weiland is verdeeld en wordt regelmatig bezocht door mensen met vergunning. Als Nederland en België zonder vreten komen te zitten, duurt het twee weken tot een maand voor het land volledig kaal gestroopt is.

 

 

Charlie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf nog geen "wapens" (messen ofzo) besteld in het buitenland, en ik zou het ook niet direct doen (buiten dan het preppersmes :p). In theorie zijn er bepaalde messen die toegestaan zijn om te hebben (maar dan niet zomaar op je lichaam hebben). Mijn schoonbroer heeft een aantal jaar geleden Bayonetta ge-pre-ordered, waar hij toen een "wapen" bij kreeg. Dat speelgoed"wapen" werd toen door de douane achtergehouden en helemaal uit elkaar gehaald. Uiteindelijk heeft hij het wel terug gekregen. Dus ik persoonlijk zal niet zomaar messen of dergelijke uit het buitenland kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...