Ga naar inhoud
GENEGEERD

Ruimte tekort


nvd72

Aanbevolen berichten

ik woon momenteel in een apartament en heb behoorlijk last van ruimte tekort, nu denk ik dat er hier meer mensen zijn met dit probleem.

dus mijn vraag, hoe lossen jullie dit op, huur je bijf een garage box? of schaf je alleen het brood nodige aan?

 

ik heb momenteel het meeste in stellingen op de slaapkamer staan, maar dit is een doren in het oog van mijzelf en mijn vriendin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ummm, "een doorn in je oog" ?

 

Lees je nog wel eens wat op internet, het nieuws, dagbladen, enz.

Ik kan me alleen voorstellen dat je denk "shit dit is te weinig, snel naar de winkel" :mad:

 

Dit zijn de dagen om wakker te worden en sorrie al ziet het er niet uit als het maar te vreten en te drinken is!

 

Grr

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat snap ik wel hoor... Maar dat KAN geen reden zijn om te minderen.

Focus op waar je het voor doet, ja dat betekent offers brengen, later zul, je om dit soort "offers" 'lachen' en waarschijnlijk balen dat het je ook maar iets afremde.

 

Kun je het niet simpel gordijn, spaanplaat met desnoods behangetje oplossen?

Ik wordt nou niet echt verdrietig als ik mijn spullen bekijk, eerder gelukkig, maar als je moet op je slaapkamer dat is wel iets anders...

 

Grt

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier zat ik zelf ook aan te denken maar mijn vriendin ziet dit niet zitten, enja zij is de baas in huis.

 

ik zat ook te denken aan caches maar weet niet als dit wel een strak plan is, na mijn idee is de kans erg groot dat mensen het vinden.

 

Mijn vrouw is ook de baas in huis. Zij gelooft niet in crisis of de STFT. Ik mag preppen als ze er maar geen last van heeft. Ik ben voornemens om voedsel (dat neemt de meeste plaats in) stiekum te begraven in onze tuin. Een tal van dieren doet dat ook. Hiervoor komt in de eerste plaats voedsel in glazen potten in aanmerking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik stop veel in oude planken kasten, deur dicht en niemand die ziet wat er in zit. ook een goed idee is onder het bed en als je ruimte hebt boven op een kleding kast. stop eventueel dingen is een stapelbare plastic bak. dan oogt het strakker en ziet het er ook niet rommelig uit.

 

Je kan een box/garage huren, maar die zijn vaak niet in je directe omgeving. ook gebruiken boxen tegenwoordig vaak gebruik van elektrische sloten, je kan er niet vanuit gaan dat die eventueel na een SHTF situatie nog werken. en over straat gaan tijdens een SHTF met je preps zal echt niet verstandig zijn.

 

Als je weinig ruimte heb zorg dan gewoon eerst voor de meest primaire benodigtheden, van daaruit kan je altijd nog gaan uitbereiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vrouw is ook de baas in huis. Zij gelooft niet in crisis of de STFT. Ik mag preppen als ze er maar geen last van heeft. Ik ben voornemens om voedsel (dat neemt de meeste plaats in) stiekum te begraven in onze tuin. Een tal van dieren doet dat ook. Hiervoor komt in de eerste plaats voedsel in glazen potten in aanmerking.

 

vroeger gebruikte men wel eens die afluitbare regentonnen om voedsel koel in de grond te bewaren. het is een idee om zo een regenton in de tuin te begraven en daar eten in te bewaren. gewoon de deksel erop draaie en zand erover. als ik een achtertuin zou hebben dan zou ik er zeker 2 of 3 van begraven, je kan er veel indoen en niet alleen potten. eventueel ook andere preps.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je kan gaan doen is loze ruimtes vullen. Een paar suggesties:

 

Onder de keukenkastjes zit vaak een grote plint. Die is gemakkelijk los te halen. Eventueel zou je er zelfs een scharnier aan kunnen zetten om hem makkelijker te openen. Achter deze plint zul je een heleboel rijen blikken kwijt kunnen.

 

Boven de hangende keukenkastjes zit vaak ook ruimte waar nog wat bovenop kan staan.

 

Onder het bed kun je heel veel spullen kwijt.

 

De onderste plank van een kledingkast zou je loskunnen schroeven en spullen onderleggen.

 

Misschien heb je in de meterkast ruimte om een paar zaken op te bergen of een paar plankjes te schroeven.

 

Koop een mooie grote dekenkist of andere oude kist, doe er eventueel een kleedje over en gebruik deze als tafel in de woonkamer bij je bankstellen. Er kan veel spul in en ze passen in de meeste interieurs (tenzij je een heel strak interieur hebt). Je hebt de kisten in allerlei soorten en maten dus er is vast wel een mooie die in de kamer past.

 

Zelf gebruiken wij een extra slaapkamer die voorheen voor van alles en nog wat is gebruikt. Hier hebben we tot nu toe nog voldoende ruimte aan. Heb je niet de mogenlijkheid tot zo'n kamer zul je de spullen dus toch ergens anders moeten stallen. Je eigen slaapkamer, studeerkamer, keuken etc. Kijk gewoon eens goed naar loze ruimten waar je spullen kwijtkunt. Elk huis heeft er wel wat en al is dat in een appartement misschien wat moeilijker ook daar zul je wel een aantal plekjes vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga binnenkort verhuizen en het eerste waar ik naar keek bij het huis waar we op gaan bieden is de bergruimte en wat is die zolder GROOOOT met twee extra ruimtes aan de zijkanten die goed afgesloten kunnen worden.

Maar nu heb ik alles in 3 groote rolboxen, 1 -80ltr box, 4zeer ruime kratten, 2 BOB's en kelderkast geborgen dus vaak heb je mogelijkheden genoeg als je maar inventief genoeg bent dan kun je heel veel kwijt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kruipruimte is ook een super plek om van alles op te bergen. Maar aangezien je in een appartement woont, heb je daar niet zoveel aan. Heb je wel een vliering? Anders inderdaad zoeken naar loze ruimte in je huis. Achterin je kleding kast? In de lege koffers?

Waar een wil is, is een weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga binnenkort verhuizen en het eerste waar ik naar keek bij het huis waar we op gaan bieden is de bergruimte en wat is die zolder GROOOOT met twee extra ruimtes aan de zijkanten die goed afgesloten kunnen worden.

 

Heel herkenbaar! Ook wij gaan verhuizen en kijken naar ruimte voor opslag. Is toch een andere manier van kijken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja kruipruimte hebben we helaas niet, maar wel een houtenvloer ik weet niet hoeveel ruimte er tussen de vloer en het beton zit maar ga dit van het weekend is even bekijken, daarnaast is kijken of ik mijn vrouw zo ver kan krijgen om de slaapkamer te verbouwen, mischien een dubbele wand maken of iets in die trend waar we preps kunnen opslaan zonder dat het in zichtbaar is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aeron hierover zat ik ookal te denken:

Wat je kan gaan doen is loze ruimtes vullen. Een paar suggesties:

Onder de keukenkastjes zit vaak een grote plint. Die is gemakkelijk los te halen. Eventueel zou je er zelfs een scharnier aan kunnen zetten om hem makkelijker te openen. Achter deze plint zul je een heleboel rijen blikken kwijt kunnen.

Boven de hangende keukenkastjes zit vaak ook ruimte waar nog wat bovenop kan staan.

 

 

Bij ons een probleem dat de ruimte boven de bovenkastjes met plaat is afgewerkt, had al zitten kijken hoe dit open te maken zodat het toch weer dicht te doen is... Wordt lastig maar zou wel perfecte verstopplek zijn, kan het ook makkelijk een paar jaar staan zonder last van te hebben. Maar zoals het eruit ziet moet ik zowat de hele keuken demonteren om erbij te kunnen.

De plint eronder had ik nog niet bedacht! Dankje! Maar als ik erover nadenk gaat dat haast weer wat ver maar die is heel makkelijk opzij te schuiven hmmm toch liever er bovenop

Ha beste inbreker in shtf die onze voorraad jat dan ben je eerst een uur bezig :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja kruipruimte hebben we helaas niet, maar wel een houtenvloer ik weet niet hoeveel ruimte er tussen de vloer en het beton zit maar ga dit van het weekend is even bekijken, daarnaast is kijken of ik mijn vrouw zo ver kan krijgen om de slaapkamer te verbouwen, mischien een dubbele wand maken of iets in die trend waar we preps kunnen opslaan zonder dat het in zichtbaar is.

 

Een inloopkast, niet voor de kleding van de vrouw maar voor je preps.:p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk creatief: Onder je bed (of bedden), in de kledingkast (vaak heb je hier extra ruimte), heb je een trapgat: timmer het dan af en maak daar planken in, gooi oude meuk weg (of beter: verkoop het) en pak daar preps voor terug. Normaal gesproken heb je bij een appartement een kleine box in de kelder waar je spullen kunt opslaan. Bij Leenbakker heb je voor een paar tientjes een goede stelling waar je heeeel veel in kwijt kunt. Koop een salontafel (marktplaats) die opbergruimte heeft (idee kist): daar kun je meerdere kilo's rijst en andere zaken in kwijt.

Verkoop overbodige keukenapparatuur die alleen maar ruimte inneemt en pak je keukenkastjes vol met eten.

 

Eigenlijk: wees bijzonder creatief :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...