Ga naar inhoud
GENEGEERD

Hoeveel kleding in een bob?


nvd72

Aanbevolen berichten

ik was vanmiddag de bob van mijn vrouw aan het controleren houdsbaarheid datums,batterijen check, water enz enz

nu viel mij op dat ze nogal wat kleding er in had zitten.. 7 paar ondergoed/sokken 2 broeken 2 truien 2 shirts een sjaal een muts thermo ondergoed en nog een dikke jas.

 

dit kan naar mijn idee dus wel anders, ik ga zelf uit van het volgende, heb je schone sokken,ondergoed,hemd/shirtje nodig om schoon te blijfen antwoord is makelijk ja, heb je een schone broek en jack/trui nodig om schoon te blijfen.. nee dat hoeft niet.

 

maarja we zijn dus aan het ruimen geweest en ze heeft momenteel 3 paar sokken en ondergoed, 1x thermo ondergoed extra shirt en een korte broek.

 

ik ben nu wel benieuwt hoe jullie dit doen?

 

draag je alleen de belangrijkste dingen of bekijk je het per kwartaal of nog geheel anders.?

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

na mijn zal deo je locatie veraden als je niet gevonden wilt worden, en in langdurige shtf iemand die naar bloemetjes ruikt zal denk ik ook eerder bestolen worden :p

 

ik zelf heb het volgende, 1 broek die ik al aan heb als we vertrekken, 1 shirt van thermo spul, 2 paar sokken, 2 onderbroeken een fleece jack die ook als liner dient voor een windbreaker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Wij gaan er vanuit dat een SHTF ook kan gebeuren als je ligt te slapen.

Aangezien we niet volledig gekleed in bed liggen hebben we een complete set met kleren voor alle gezinsleden in de bob (inclusief schoenen) en voor ieder gezinslid 2 schone onderbroeken en sokken extra.

 

Ik zou het erg vervelend vinden als we midden in de nacht, in de vrieskou in grote haast ons huis zouden moeten verlaten in alleen ons nachthemd, met als enige kleding in de BOB wat ondergoed en een schoon t-shirt. Dan kun je nog zoveel alu-dekens meesjouwen, maar dan blijf je echt niet warm :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb een 'verkleedzak' waterdicht met mijn belangrijkste kleding, kan ik er zo in, BOB op me rug en foetsie. Is daar geen tijd voor, dan graai ik die tas mee, BOB op me rug. Voor mijn vrouw die het preppen op een lager pitje heeft, begint er nu ook zo'n tas te komen, met prima kleding die ze niet meer draagt, maar wel stevig en warm is en ja, flink wat sokken is belangrijk, maar waar laat je al die troep?

 

Mijn survival broek is een werkbroek, met van die kniestukken en grote zakken op de kont. Waar val je op? Op je bips of op je knieen....daar zitten dus mijn extra onderbroeken en sokken gepropt. Lekker zacht vallen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn survival broek is een werkbroek, met van die kniestukken en grote zakken op de kont. Waar val je op? Op je bips of op je knieen....daar zitten dus mijn extra onderbroeken en sokken gepropt. Lekker zacht vallen...

 

Dat is nog eens efficiënt gebruik maken van ruimte, en het blijft lekker warm tegen je lichaam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ligt ook een beetje aan de periode van het jaar, maar standaard heb ik altijd 2 setjes in me BOB plus de derde die ik aan heb.

In de winter komen daar 2 thermo setjes bij, met een setje handschoenen van die gevoerde leger wanten. nooit meer koude handen.

In de zomer zal ik altijd een extra paar sokken mee nemen, en korte broeken + een cool shirt die het zweet makkelijker afvoert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de huidige temperaturen. Niet meegerekend wat ik aan heb: 3 verschoningen (sokken, onderbroek, T-shirt) een extra shirt lange mouwen (2e laags) een thermo-onderbroek (2e laags) een fleece en buitenbroek extra.

Poncho aan/uit, afhankelijk van het weer.

Lederen handschoenen meestal aan, en mocht het echt koud zijn wanten.

Maar ook die op de man.

 

Zomers alleen drie verschoningen. Ademend shirt, en dan ook een korte broek met Teva's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het met @Loesje1980 eens. Past het erin. Gewoon laten zitten. Zeker wat schoon ondergoed betreft. Ik weet niet hoe het bij mannen is maar ondergoed wat langer gedragen wordt dan één dag gaat jeuken. Je kunt het nog wel rekken door het 1 dag gewoon en 1 dag binnenste buiten te dragen maar dat is dan ook dat. Daarna moet je het wassen. 7 slips kun je dus maximaal 14 dagen mee doen. Omdat je niet zeker ervan kunt zijn dat je je bol snel bereikt in een samenleving in chaos is je vrouw verstandig. Vergeet niet haar dit te zeggen.

(Even tussen haakjes. Je hebt de BOB van je vrouw veranderd en je leeft nog?) :p grapje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Bushmaster

Zo veel als ik denk dat nodig is, en minimaal voor een week.

Daarbij pas ik mijn BOB met grote regelmaat aan, afhankelijk van de weersgesteldheid, en het gebied of land waar ik heen ga.

Er bestaat geen standaard Bug out bag. Er bestaan een paar essentiële zaken die je MOET bij hebben.

Ehbo set, waterfilter, drie tot 5 dagen droogvoer, nood-esbit setje, pannensetje, noodshelter/tarp, goed mes, para-cord en T-rips (honderd en een gebruiksmogelijkheden) waterflessen, kompas, lokale kaart etc enz.

Maar standaard, nee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
ik heb een 'verkleedzak' waterdicht met mijn belangrijkste kleding, kan ik er zo in, BOB op me rug en foetsie. Is daar geen tijd voor, dan graai ik die tas mee, BOB op me rug. Voor mijn vrouw die het preppen op een lager pitje heeft, begint er nu ook zo'n tas te komen, met prima kleding die ze niet meer draagt, maar wel stevig en warm is en ja, flink wat sokken is belangrijk, maar waar laat je al die troep?

 

Mijn survival broek is een werkbroek, met van die kniestukken en grote zakken op de kont. Waar val je op? Op je bips of op je knieen....daar zitten dus mijn extra onderbroeken en sokken gepropt. Lekker zacht vallen...

 

Klinkt goed maar wat als het regent en je op je knieën in de modder valt? Of op je kont? Zijn die sokken en ondergoed waterdicht verpakt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...