Ga naar inhoud
GENEGEERD

Survival community


tim!

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Het is zeker iets wat ik zou ambiëren, maar wij staan nog in de prer-kinderschoenen, en vinden het vrij moeilijk om dit ook met anderen bespreekbaar te maken. Wie kies je uit, wie kun je in een SHTF situatie vertrouwen... allemaal keuzes.

 

Het zou zeker je kansen vergroten, maar ik zou dat dan niet in 1 huis doen. maar meer in een loods, dat eenieder zich toch kan terugtrekken. of in het bos...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is zeker iets wat ik zou ambiëren, maar wij staan nog in de prer-kinderschoenen, en vinden het vrij moeilijk om dit ook met anderen bespreekbaar te maken. Wie kies je uit, wie kun je in een SHTF situatie vertrouwen... allemaal keuzes.

 

Het zou zeker je kansen vergroten, maar ik zou dat dan niet in 1 huis doen. maar meer in een loods, dat eenieder zich toch kan terugtrekken. of in het bos...

 

Ik ben het met ,The communicator, volledig eens

we delen met ons alle in grove lijnen de voorbereiding,s techniek in "doen" en denken, alleen denk ik soms dat we elkaar harder nodig hebben als groep dan waarschijnlijk velen onder ons denken. Een plan om ons te binden lijkt mij een goed begin van een samenwerking.

Dit is al tot stand gekomen door om vandaag in te loggen op dit forum en op deze post te reageren.

Samen sta je zowiezo sterker dan alleen of met je gezin alleen!

Bestuurs clubjes, rotarys, organisaties, ze delen allemaal het zelfde, samen zijn en voornamelijk wat voor de clubleden overhebben, dat is iets waar ik als auto club member veel van heb opgestoken.

Ik hoop dat er hier op dit forum de meest gewaardeerde / forum oudste, dit als uitdaging zien en het probeert leven in te blazen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sluit me graag helemaal aan bij com en ab.

En ik onderneem ook acties, binnen dit forum komt de tweede ontmoeting er aan.

In mijn eigen omgeving ben ik altijd met de voelsprieten op maximaal naar prepper op zoek.

 

Er zijn al contacten, maar in real life is het nog veel moeilijker dan op een forum.

Heb je hier nog wat afstand, in het echte leven is iedereen die je duidelijk maakt dat je prept een potentieele.... Ja voor mij bedreiging.

En ik heb ondekt dat ik al een heel scherp beeld heb van de samenwerking en de types waar ik wel en ook zeker niet mee wil samenwerken.

Dit lijkt dan makelijk ? maar hoe meer mensen je bij voorbaat uitsluit hoe moeilijker het wordt.

Toch ga ik voor kwaliteit en niet kwantiteit.

 

Ik wil me eerst richten op korte samenwerkings lijnen, dus de mensen die je snel kunt bereiken en wie weet straks wel op dagelijke basis mee gaat samenwerken.

In tweede instantie op de lange samenwerkings lijnen die natuurlijk ook belangrijk zijn.

En door dit forum lijken er nu dus ook wat lange lijnen te ontstaan.

 

Het blijft moeilijk, kost tijd en energie en er is altijd dat gevoel van mogelijk risico.

 

Grt

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja ik ben ook opzoek naar mensen met wie ik kan samenwerken ingeval van shtf, de reden is simpel, een gezin is geen groep, 2 is 1 en 1 is geen.

 

ik zie bijvoorbeeld een gezin met 4 personen maar als 1 persoon, omdat jij kost winaar bent, jij bent de gene die al het zware werk zal doen, tuurlijk zullen de 3 anderen ook hun ding moeten doen maar toch, zonder jouw zijn hun niks.

zonder jouw zijn hun overlevings kansen veel kleiner. vandaar dat mijn voorkeur uitgaat naar een groep gelijk gestemden,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat vindt ik nogal een statement. ééntje waarvoor ik door mijn vrouw ook flink op de vingers ben getikt!

 

Zo was mijn gedachtegang in het verleden namelijk ook, en had ook altijd het idee; als ik er niet zou zijn, mijn gezin het niet zou redden.

 

Au contraire my friend...

Mijn zoon van 10 beheerst uit zijn eigen al behoorlijke en natuurlijke skills, mijn dochter van 13 is erg zelfstandig en een snelle denker, en mijn vrouw gaat voor niets of niemand opzij voor haar gezin. Sterk als een os wanneer het nodig is, en denkt weer heel anders over dingen als ikzelf.

We vullen elkaar prima, aan, maar kunnen ook goed individueel beslissingen nemen.

 

Dat neemt niet weg dat ook wij liever als groep deze shtf situatie het hoofd bieden natuurlijk, maar ik denk dat dit uiteindelijk vanzelf gaat gebeuren op het moment dat je in het bos zit, en andere mensen gaat tegenkomen.

 

Eerst argwanend, maar later zul je toch banden gaan leggen. ... hoop ik dan ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja ik ben ook opzoek naar mensen met wie ik kan samenwerken ingeval van shtf, de reden is simpel, een gezin is geen groep, 2 is 1 en 1 is geen.

 

ik zie bijvoorbeeld een gezin met 4 personen maar als 1 persoon, omdat jij kost winaar bent, jij bent de gene die al het zware werk zal doen, tuurlijk zullen de 3 anderen ook hun ding moeten doen maar toch, zonder jouw zijn hun niks.

zonder jouw zijn hun overlevings kansen veel kleiner. vandaar dat mijn voorkeur uitgaat naar een groep gelijk gestemden,

 

Eh... (twijfel of ik wat ga zeggen) .... Laat maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dit is ook een groot hekel punt van mijn vrouw, begrijp me niet verkeerd, zij is 1 van de sterkste vrouwen die ik ken.. veel tegenslagen gehad, veel emotioneel maar altijd doorgaan.

maar ze kan zoveel zeggen zoveel doen om mij het tegendeel te bewijzen maar er verandert voor mij niks..

en je kinderen kunnen net zoveel skills hebben of net zo zelfstandig zijn... het blijfen kinderen in het geval van een ramp zeg dit niks.. klinkt heel erg lullig en ik wil niemand beledigen, maar vertrouw alleen op jezelf.. jij weet het beste wat je nodig hebt om je gezin te laten overleven.. en een meisje van 13 en een jongen van 10 zitten met hun hoofd heel ergens anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Au contraire my friend... .

 

Eerst argwanend, maar later zul je toch banden gaan leggen. ... hoop ik dan ...

 

Een gezin als maar 1 persoon zien, Dat is inderdaad een ungenuanceerde uitspraak..

Als ik een zombie tegen kom dan heb ik het liefst rambo bij.

S'avond bij het kampvuur kruip ik toch liever tegen iets zachters aan.

En er is maar weinig dat me zo kan motiveren als mijn kinderen.

 

We kunnen overleven door verschillende aspecten en ze zijn allemaal nodig en dus af en toe onmisbaar.

 

Mensen zijn kuddedieren, nu wat minder vanwegen de tijdsgeest, maar in een crisis stromen kerken weer vol, worden buren weer echte vrienden enz.

Dus laat dat hopen maar achterwegen, het wordt een enorme drijfveer, gewoon lekker samenwerken..

 

Grt

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat ik het zo zeggen: ik vind dat kostwinnerschap, brute kracht en overleven niet synoniem zijn.

 

Ik vind het jammer dat je vrouw zonder jou niks is... Ik dacht dat het gebruik van het woord `vrouwtje` in een andere post liefkozend bedoeld was. Nu zie ik dat ik dat letterlijk moet opvatten.

 

Ik ben niet niks zonder mijn man en ben zelf kostwinner. Hij mag dan wel wat sterker zijn, ik compenseer dat door kennis, voorbereiding en inzicht. En dus moeten we samenwerken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Feit blijft dat je zeker met een groep preppers beter en meer kunt in een shtfs. Komt ook nog eens bij dat ik zelf liever mensen om me heen heb die een beetje zijn voorbereid dan iemand die als het ware als een parasiet van je leeft. Moet ik wel zeggen dat ik een 'parasiet' ken en dat ik die graag bij me heb in een dergelijke situatie maar dat komt omdat hij zo trouw is als een hond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja dan begrijp je mij verkeerd... ik ben zelf ook niks zonder mijn vrouw, laat ik het zo zeggen... kom je aan mijn vrouw dan kom je aan mij.. ik ga dwars door iedereen heen die haar iets wil aan doen... ik maak ze kapot...

maar in het geval van een ramp draagt ze haar steentje (rots) bij.. IK neem alleen de taak op MIJZELF om het "vieze" werk te doen.. het zware werk.. ik ga niet van mijn vrouw verwachten dat ze een bedreiging uitschakeld.. ik verwacht niet van haar dat ze een boom gaat kapen. vandaar dat ik zeg wij samen maar 1 persoon zijn.. het zelfde geld ook voor kinderen... ja zij kunnen ook hun ding doen om het leven makelijker te maken maar verwacht geen aparte dingen van ze...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha zo trouw als een hond, dat zou mij snel vervelen, ik hoop dat hij/zij ook nog andere positieve eeigenschappen heeft?

Zo niet dan hebben daar toch...... De hond voor :confused:

 

Ik denk dat de opmerking over die sterkste die telt, geboren is uit het extreme geval dat soms geweld kracht enz het enige is wat je kan redden en dan zijn mannen nou eenmaal, vaak dan, sterker enz?

 

Dat zou de opmerking wat nuanceren, ik hoop dat die situaties uitzonderingen blijven en niet lang aanhouden...

 

Grt

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om het allemaal nog wat scherper te stellen, in mijn gezin, met 4 volwassen zonen, is het waarschijnlijk zeer gevaarlijk om hen iets aan te willen doen. Omdat ze zichzelf verdedigen? Misschien... Omdat ik er tussenspring? wellicht......Omdat mijn vrouw er tussen springt? Nou reken maar, die zou zonder enige last van geweten of terughoudendheid iets scherps planten in een ieder die aan de jongens komt. Ik zou nog proberen te overleggen ;) zij niet. Ik noem haar mijn vrouwtje, want, slecht 1,56 groot, maar met een karakter als een pitbull als het nodig is. Onderschat nooit de onverwachte kracht van een vrouw, ook niet als je een boom van een vent bent :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...