Ga naar inhoud
GENEGEERD

Prepper's gezocht voor documentair/kunst project.


robinbutter

Aanbevolen berichten

Beste,

 

Ik ben Robin Butter een visueel kunstenares uit Den Haag, voor mijn project ben ik bezig met een documentaire (fotografie&film) over preppers.

Hier bij ben ik op zoek naar prepper's in NL. Deze wil graag een bezoek kan afbrengen.

Doel van het project is in beeld te brengen wat een Prepper is, en in beeld brengen van de dagelijkse taferelen.

Daarbij wil ik ook de schoonheid die ik hierin zie verbeelen en de fascinatie over dit onderwerp.

Dit kan zowel op een subjectieve en discrete manier in beeld gebracht worden, mocht dit nodig zijn.

 

Wie voelt zich aan getrokken tot mijn project? Of enige vragen kunnen ook gesteld worden via deze topic & anders mijn email adres info@robinbutter.com.

 

Groet en misschien tot snel!

Robin Butter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Beste Robin, leuk om te lezen dat je geïnteresseerd bent in preppers & van harte welkom op het forum. Echter twee puntjes: graag voordat je een oproep als deze plaatst, eerst even contact met de beheerders van de site (http://preppers.nl/contact). Ten tweede, als je ook andere oproepjes hebt gezien, dan viel je wellicht al op dat preppers extreem terughoudend zijn bij visuele media. Om die reden sluit ik ook zometeen dit topic, want een discussie erover voegt niks toe, maar als mensen met je in contact willen treden, dan kan dat via je mail of account op het forum.

 

Tot slot nog 1 vraag: Wat is je motivatie voor het maken van deze docu, kan je dat toelichten? En wat zijn je plannen: wat voor soort verhaal wil je over brengen, welke duur, wat ga je ermee doen, etc.

 

@anderen: Ik laat Robin dit nog even toelichten, maar dan sluit het topic. Andere reacties worden verwijderd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste administrator, mijn excuses. Ik was niet op de hoogte over het contacteren van jullie.

 

Ik kan het begrijpen over de terughoudendheid over visuele media, het is ook dat ik zeker niet opzoek ben naar een gezicht die ik bij dit onderwerp kan neer zetten. Het gaat mij om de uitvoering die plaats vind, handelingen die worden uitgevoerd. Fantastische voorbereidingen.

Hierbij hoeven personen niet in beeld gebracht te worden, want zoals ik al eerder vertelde ik ben niet op zoek naar hét prepper gezicht. Het visuele medium heeft zoveel mogelijkheden. Dat ons in staat brengt tot documentatie. Tussen documentair en jounalistiek is een groot verschil, mijn werkwijze is geen journalistieke.

Het verhaal is in deze een vorm van documentatie, dus met alle respect het vastleggen over wat precies een prepper inhoudt en doet.

Eigenlijk komt het erop neer door het schriftelijke (waar jullie over praten) te visualiseren, hoe voorbereidt je bent.

Duur van het project wil ik dus laten lopen door eenmalige wekelijkse bezoeken voor de komende paar maanden.

 

Mijn motivatie voor het maken van dit project, is omdat ik een grote interesse over dit onderwerp heb: Onder het mom van de zogenaamde "nuchtere nederlander" waar we een grote percentage van hebben in Nederland. Is er een sub-cultuur binnen onze grenzen die juist heel anders denken.

Deze denkwijze heeft zich in een dusdanige uiting is ontplooit, dat is wat mij fascineert: thé commitment in het voorbereiden, en hiervan een deel van het leven maken. Schoonheid in het voorbereiden en de voordelen hieruit halen. Zelfvoorzienendheid en onafhankelijk.

 

Ik hou niet van wanorde, en ik denk ook niet dat "when the shit hits the fan" ik hierin nog schoonheid zie. Voor mij is schoonheid het emotionele welzijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...