Ga naar inhoud
GENEGEERD

Goedkope petroleum kachel


Vantazzy

Aanbevolen berichten

Ik weet niet of dit de juiste plek is om deze tip te plaatsen, maar ik doe het maar gewoon want ik wil deze tip met iedereen delen.

 

Heb een tijd lang gezocht naar een petroleumkachel en ik vond ze allemaal best wel duur, zo rond de 150 euro en hoger maar uiteindelijk vond ik er eentje en qua prijs vond ik het de moeite waard om die te bestellen. Heb hem eergisteren binnen gekregen, ik dacht eerst dat ie klein was maar toch nog best groot, vooral vanwege de prijs: namelijk 50 euro!

Er kan 5 liter in en erbovenop kun je een ketel of pan op zetten en hij produceert veel warmte!

 

Voor de mensen die nog geen petroleumkachel hebben en nog eentje zoeken, is dit een gouden tip!

 

http://www.georgekniest.nl/catalogus/Kombuis+en+comfort/Verwarming/Petroleum+kachel/Petroleum+kachel/product.aspx?gclid=CPXlxP-ZpbICFcYKfAodbn8AqQ

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Hoi Vantazzy, Leuke kachel, maar wel bedoelt voor het verwarmen van iets kleinere ruimtes. Ik zou hem denk ik ook willen hebben wanneer ik nog naar zoiets op zoek zou zijn.

Trap echter niet in hun aanbieding van olie, want die is schreeuwend duur. Je kunt ook prima lampolie gebruiken en deze is rond de 1,70 per liter te koop in diverse supermarkten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Vantazzy, Leuke kachel, maar wel bedoelt voor het verwarmen van iets kleinere ruimtes. Ik zou hem denk ik ook willen hebben wanneer ik nog naar zoiets op zoek zou zijn.

Trap echter niet in hun aanbieding van olie, want die is schreeuwend duur. Je kunt ook prima lampolie gebruiken en deze is rond de 1,70 per liter te koop in diverse supermarkten.

 

Is zowel petroleum als lampolie goed te bewaren of gaat het, net als benzine, gummen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oef dat is een goeie vraag...

 

Ik weet dat bijvoorbeeld olie om mee te koken 1 jaar meegaat... Maar van lampenolie? Ik denk, als je de fles nog niet geopend hebt nog steeds kunt gebruiken. Kan mischien een andere kleur krijgen...

 

Bij mij op het werk hebben we een 5 liter fles ethanol staan en die staat er al 11 jaar ofzo, de vloeistof is geel oranje terwijl ie eigenlijk helder moet zijn, maar is nog steeds brandbaar, denk mischien met lampenolie hetzelfde? Mischien zit er een deskundige in de zaal die ons hier beter over kan inlichten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Petroleum is goed te bewaren vooral in donkere opslag en in plastic cans. Gaat niet gummen wel is de Zibro petroleum erg prettig en minder stank door zwavelarme petroleum minder stank, de gewone petroleum is wel goed te ruiken.

Wel goed luchten bij een stenen huis met dubble glas heb je al gauw de ramen beslagen want bij verbranding komt er ook veel vocht vrij.

daarom is de zibro petroleum prettiger en minder aanslag zoals blauwe ramen (lichte aanslag na verloop van dagen.stoken).

De Zibro petroleum kost wel meer meen 2,50 per liter. in cans van 20 liter.

De grootste petroleum kachel kenner is wel deze http://www.milesstair.com/ de wereld aan tips en bezoek ook dan eens zijn survivalsite volgens kenners waaronder ik zelf de beste survival siter die er bestaat http://www.endtimesreport.com/ ook veel tips over EMP preventie, kijk zelf maar eens:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Vantazzy, Leuke kachel, maar wel bedoelt voor het verwarmen van iets kleinere ruimtes. Ik zou hem denk ik ook willen hebben wanneer ik nog naar zoiets op zoek zou zijn.

Trap echter niet in hun aanbieding van olie, want die is schreeuwend duur. Je kunt ook prima lampolie gebruiken en deze is rond de 1,70 per liter te koop in diverse supermarkten.

 

€1.49 bij de Dirx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een aantal weken op petroleum gestookt in de winter in ons franse huisje. Eerst nog de schonere gekocht van 30 euro per 20 liter, al snel overgestapt op de gewonen van 20E per 20 liter. je stookt in een koude kacht zo 4 liter weg. Als je dan overdag ook nog doorstookt, dus 24 uur, reken dan rustig 10 ~12 liter per dag.

 

Natuurlijk kun je die kachels meestal iets dimmen maar dat kost je meer lont dan je lief is, het advies bij deze kachels is toch wel zo hard te stoken dat het net niet te veel gaat walmen.

 

Ik heb er een met een dubbele verbranding (2 van die gaasringen bovenop elkaar). Deze kreeg ik bij mijn vakantiehuisje omdat het rookkanaal niet goed was.

Ik heb toch echt na een paar dagen wel zelf een klein raampje vervangen door een blok gasbeton met een gat erin en snel een oude etna kolen/hout kachel aangezet.

 

Wel ging daarna elke dag bij het aansteken de rookmelder en bij het uitzetten de CO melder af..... (DIE MOET JE DUS ECHT HEBBEN!!!!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De hier in de openingspost getoonde kachel lijkt me niet drukloos. Volgens mij zie ik een wijzerplaatje op de tank zitten, geeft deze druk aan of meet deze enkel hoeveel er nog in zit? Zit er een pompsysteempje op om de tank op druk te brengen?

Een drukloze kachel kan bijna niet stuk, een op druk zal mogelijk energie zuiniger zijn en meer hitte geven maar zal wel gevoeliger zijn voor vuile brandstof.

 

ow nog een tip, laat een petroleum kachel nooit 'leeg' branden. Dit kost je ook veel lont.

Link naar reactie
Delen op andere sites

P053, Jou voorgestelde brander is geen match voor een petroleumkachel.

 

Petroleum van 5-10jaar oud stook ik zo af en toe gewoon, zonder probleem. Zit eenvoudig in plasticcans. Lampolie gebruik ik niet, is te duur in litr flessen. Gewoon cans van 10 of 20 litr halen. Of anders bij onze zuiderburen halen. (heet daar mazout). En is daar nog goedkoper.

En zeker een CO meter plaatsen als je ze gaat gebruiken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

..

gclid=CPXlxP-ZpbICFcYKfAodbn8AqQ

 

 

Hoi Vantazzy

Die google adword id achter jouw link?,

Is dat gewoon per ongeluk er achter komen te staan omdat jij deze link vanuit een andere site heb gekopieerd, of heb je die er bewust achter geplakt?

 

In ieder geval lijkt de prijs redelijk scherp, maar ik vind het lastig in te schatten of de kwaliteit goed is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon link gekopieerd, niet bewust.

 

Ik ga hem deze winter uitproberen, es kijken hoeveel ie verwarmd en of je er water mee aan de kook kunt brengen, er zitten schuifjes op om het blad naar beneden te schuiven dichter bij de brander, ik hoop dat ie dat wel doet, sla je twee vliegen in 1 klap. Even de kachel aanzetten, ontbijtje maken en dan weer uit en naar buiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon link gekopieerd, niet bewust.

 

Ik ga hem deze winter uitproberen, es kijken hoeveel ie verwarmd en of je er water mee aan de kook kunt brengen, er zitten schuifjes op om het blad naar beneden te schuiven dichter bij de brander, ik hoop dat ie dat wel doet, sla je twee vliegen in 1 klap. Even de kachel aanzetten, ontbijtje maken en dan weer uit en naar buiten.

 

Hou me aub op de hoogte van je persoonlijke bevindingen.

Ik ben redelijk voorzien, maar een petroleum kachel ontbreekt nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van george kniest is de foetsie 122. Ik heb dat ding al jaren en nog steeds het eerste lont. Ik gebruik hem elke winter dagelijks. Ik gebruik op een normale winterdag 2,5 liter per dag aan petroleum.

Helemaal geweldig ding. Je kan er tevens op koken. In de winter heb ik standaard een ketel water erop dat ik dan weer in de thermoskan doe. KOPEN!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

P053, Jou voorgestelde brander is geen match voor een petroleumkachel.

 

Petroleum van 5-10jaar oud stook ik zo af en toe gewoon, zonder probleem. Zit eenvoudig in plasticcans. Lampolie gebruik ik niet, is te duur in litr flessen. Gewoon cans van 10 of 20 litr halen. Of anders bij onze zuiderburen halen. (heet daar mazout). En is daar nog goedkoper.

En zeker een CO meter plaatsen als je ze gaat gebruiken!

 

voor EEN petroleumbrander of voor DEZE petroleumbrander? want er is vast wel een groot verschil tussen de gemiddelde petroleumbrander van een 150 tot 200 euro en deze van 50 euro toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van george kniest is de foetsie 122. Ik heb dat ding al jaren en nog steeds het eerste lont. Ik gebruik hem elke winter dagelijks. Ik gebruik op een normale winterdag 2,5 liter per dag aan petroleum.

Helemaal geweldig ding. Je kan er tevens op koken. In de winter heb ik standaard een ketel water erop dat ik dan weer in de thermoskan doe. KOPEN!!!!

 

Ok, ik ben om, er toch maar 1 besteld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn brander doet 4.7 KW, en dat kost me dus +/- 10 liter per 24 uur.

 

Las hierboven dat iemand 2,5 liter stookt. Is het ding dan net boven de 1 KW ??

 

De foetsie 122 levert 2500 Kcal, dat is omgerekend 3,0 KW.

Ik stook geen 24 uur 's nachts is hij uit. Als ik op sta gaat hij in de winter met de fluitketel erop eerst vol aan. Daarna draai ik hem laag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...