Ga naar inhoud

cafard

Aanbevolen berichten

Hey mensen , ik ben redelijk nieuw hier op het forum maar begin steeds meer te leren .

Ik heb alleen een vraag over water zakken , die werden gebruikt in 1 van de doomsday preppers series van nat geo .

De aflevering ging over een stel dat bij een vulkaan uitbarsting . een bug in aan het voorbereiden was . dus zichzelf verschansen in hun appartementje . en ze hadden een lijst van wat te doen als shtf . en 1 van de eerste dingen was een plastick waterzak in hun bad leggen en die vullen met water . dat is iets hygiënischer dan gewoon het bad laten vollopen . en je zou met behulp van een tuinslang die dingen ook ergens anders kunnen opslaan als ze iets kleiner zijn , al zou ik dan wel bang zijn voor dat die zak lek gaat.

Ik wil die zakken kopen , ik heb al gezocht maar kan die zakken nergens vinden op een website ofzo . wel andere die steviger zijn maar ook veel duurder.

ondanks dat ik al wel water extra opsla vind ik het een veilig idee om mocht het nodig zijn de zak nog extra te vullen , ze zouden ook in een tuin gelegd kunnen worden en gevuld met regen water . voor de was te doen. en te douchen.

Ik hoop dat er iemand is die die aflevering gezien heeft en mij kan helpen , bij voorbaat dank.

 

Ben er onder tussen achter , gewoon eerst even goed lezen voor vragen te stellen , sorry

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • 9 maanden later...

Vandaag liep ik in een zaak waar men alles verkoopt voor landbouwers . En mijn ogen vielen op een blauw pak . Het is een kunststoffen zak van 100 ×70 cm om water te vervoeren met een kruiwagen . De inhoud is ongeveer 80 liter . Er zit een anti slip mat bij om het geleiden tegen te gaan . Ik vond het een interessant ding en heb er gelijk een gekocht .

20130624_110339.jpg.4b313cbccf4fd11765677c61b4b7e1cb.jpg

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Een ideetje

 

Een leuk DIY en budgetidee tijdens deze warme zomer. Ik kocht begin deze maand een partybox met rode wijn. Voor 5l betaalde ik net geen 16€, de wijn was echt lekker. De wijn blijft 2 maand goed en je kan er elke dag een glaasje, of zelfs meerdere uit tappen. Dat is de fun van het verhaal. Als je box leeg is heb je een prima waterzak. Die kan je gewoon vullen langs het kraantje. Je zet het open en houdt het onder de kraan, of onder water, of je sluit er een slangetje op aan. Ik hou de zakken alvast bij en aangezien mijn vaatje leeg is, haal ik er morgen een ander. Preppen kan toch fijn zijn en 't kost geen ruk als je toch graag n wijntje drinkt.

 

Het DIY deel is dat je de wijn soldaat maakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan m gebruiken om een prefilter op aan te sluiten. Met een elastiekje kan je het kraantje laten openstaan en 'm zo laten uitdruppen en drogen. Enfin, t is maar n idee. Je kan m ook grondig spoelen voor gebruik. Voor de zekerheid zet ik hier een paar partypacks in mijn prepkelder. Als SHTF heb ik toch een voorraadje wijn. Goed voor een warm wijntje in de winter, verfrissend in de zomer en gewoon fijn tussendoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...