[ Advertentie ]
Investeren in solar power? Koop de populaire en kwalitatief hoogwaardige Goal Zero zonnepanelen, power packs en accessoires in de Prepshop.nl.
Als je via deze link koopt, ondersteun je tevens ons forum. Dank voor je support!

Pagina 1 van de 17 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 167
    Jr. prepper
    Ingeschreven
    Sep 2012

Kun jij zonder stroom?

Aangezien we hier in Nederland sterk afhankelijk gemaakt zijn van stroom kan het al voor hele grote problemen zorgen als door bijv. langdurige ijzel de hoogspanningskabels gaan breken (jaren 90 in amerika).

1 week geen stroom betekend voor veel mensen (hr combiketel) geen warm water, geen verwarming ook al is gas.

Ik dacht om met een fiets een generator/dynamo aan te drijven maar beschik (nog) niet over de technische kennis.

Een handelaar in 2e sloop artikelen (zeer divers) vertelde mij dat een autodynamo altijd gevoed dient te worden met spanning (accu) en dat via een omvormer de 14 volt omgevormd kan worden tot 230 volt.
    Hij vroeg me waarom ik niet gewoon een generator van 230 volt nam? (prijs goedkoper dan dynamo+omvormer)

tja, als ik de generator met mijn fiets aandrijf kan ik deze direct in het electronetwerk in mijn woning pluggen en dan zou mijn hr ketel moeten werken, toch?

onderstaande video zegt ook van wel

http://www.youtube.com/watch?v=OSJ0C...yer_detailpage

hoe kijken jullie hier tegenaan?

Dick Berts
    Guest
    Een week geen stroom betekent zeker zes dagen ook geen drinkwater!! In Nederland zijn stroomstoringen van een half jaar mogelijk (zie mijn boek). De nooddrinkwater plannen kunnen volgens de minister heel Nederland dekken. Een aparte leugen. De drinkwater bedrijven kunnen alleen een forse storing bij een paar duizend huishoudens aan.... Trek je (Katadyn) conclusie. Niets is belangrijker dan een goed waterfilter.

Adventurer
    Ingeschreven
    Sep 2012
    generator draait op diesel of benzine dus aandrijven met fiets ?? niet nodig
    generatoren zijn relatief goedkoop te kopen op 2de handsmarkt prijs tussen 100€ tot 12000€ naargelang ouderdom en kracht

mijn voorbeeld 15kva gen ( 3000€ met 15000uren ) gen gaat gemiddeld 40000uren mee
    nieuwe set traktie baterijen 1100€ ( met deze baterijen kom ik minstens 14 uren toe zonder op te laden voor heel huishouden 2 diepvriezen 2 x ijskasten 3tv + dvd verschilden pc + verlichting waterpomp
    dit is bij mij aan boord van mijn binnenschip

Elementary prepper
    Ingeschreven
    Jul 2012
    ťťn fiets en generator zal ruim onvoldoende zijn om je verwarmingsketel van genoeg vermogen te voorzien. In het topic "pedaalkracht" heb ik onlangs een youtubefilmpje gepost die je een beter inzicht geeft, hoeveel pedaalkracht er nodig is om te voldoen aan de energievraag van een gemiddeld gezin.
    Bring on hyperinflation! I want to be a millionaire with minimal work

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    May 2012
    je kan ze ook nieuw kopen bij een bouwmarkt, deze zijn goedkoop maar hebben niet zoveel power. tevens maken generatoren redelijk wat lawaai.

personelijk zou ik een generator voor een stroom uitval van een paar dagen wel gebruiken, maar als de stroomuitval te lang zou aanhouden dan zou het gebruik van een generator alleen maar nadelig zijn.

Elementary prepper
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Bij een stroomstoring valt volgens mij ook het aardgas weg, dat wordt met pompen aangevoerd, dus al zou je een fietsgenerator of aggregaat hebben, dan zal de CV ketel dus niet gaan branden lijkt me, of zie ik het fout?

Adventurer
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Ik zou in geval van langdurige stroomuitval die CV-ketel helemaal vergeten. Waarom zou je een heel huis verwarmen? Eťn kamer is meer dan genoeg. Sterker nog : een paar flinke wollen dekens over de keukentafel gooien, matras eronder op de grond en je lichaamswarmte doet de rest.

Dick Berts
    Guest
    GER! Zoals vrijwel altijd zie je het perfect. In ons aardgasnet zitten elektrische pompen.

Survivor
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JohnM Bekijk Berichten
    Ik zou in geval van langdurige stroomuitval die CV-ketel helemaal vergeten. Waarom zou je een heel huis verwarmen? Eťn kamer is meer dan genoeg. Sterker nog : een paar flinke wollen dekens over de keukentafel gooien, matras eronder op de grond en je lichaamswarmte doet de rest.
    Of nu vast een hemelbed aanschaffen...

Dick Berts
    Guest
    Je voorbereiden om te gaan hemelen is natuurlijk wel de ultieme prep.

Forum Rechten