[ Advertentie ]
Investeren in solar power? Koop de populaire en kwalitatief hoogwaardige Goal Zero zonnepanelen, power packs en accessoires in de Prepshop.nl.
Als je via deze link koopt, ondersteun je tevens ons forum. Dank voor je support!

Pagina 17 van de 17 EersteEerste ... 7151617
Resultaten 161 tot 167 van de 167
    Survivor
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raycoupe Bekijk Berichten
    Nah, dat klopt niet helemaal.

Toen die hele bende werd aangelegd was er vanuit de regering het idee dat iedereen recht had op deze 'luxe'. Voor veiligheid, minder luchtvervuiling (gas ipv kolen, turf, hout, petroleum stoken), etc. Als ze het destijds niet collectief hadden aangepakt, dan hadden zeker de helft van al die boertjes hier in Drenthe geweigerd en zou het nooit rendabel zijn geweest om overal riool, gas, water en elektra aan te leggen en zouden, zeker in de buiten gebieden, niemand die hebben gekregen. Nog geen vijftig jaar geleden was hier alleen in de 'stad' sprake van nutsvoorzieningen.

Zelfde geldt nu voor bv. voor glasvezel. Als de helft van een wijk internet via de kabel/telefoonlijn wel genoeg vindt, wordt het niet aangelegd. Daarom heb ik het hier niet.
    Dat klopte zeer zeker voor de aanleg destijds, echter is dat voor de huidige nieuwbouw geen reden meer. Ook indien je een pand zou willen slopen, en er een nieuwe woning neer wilt zetten, (waarbij de infrastructuur van de rest van de wijk/dorp in tact blijft, (en inmiddels al is betaald) dien je alsnog de aansluitingen te laten maken.
    Dus tegenwoordig, waarbij het off-grid en dus uiteindelijk energie neutraal bouwen gepromoot zou moeten worden, vind ik het "vreemd" dat er een verplichting blijft voor het aansluiten.
    De enige reden waarom de overheid dit zou willen is het geld dat het oplevert.

Dat je "verplicht" bent om je pand op de riolering aan te sluiten, vind ik wel terecht, in verband met hygiëne.
    Echter is er qua verwarming en stroomvoorziening, vooral bij grotere percelen zo veel mogelijk dat het mijn inziens juist gepromoot moet worden om woningen energie neutraal te maken.

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richard434 Bekijk Berichten
    Dat klopte zeer zeker voor de aanleg destijds, echter is dat voor de huidige nieuwbouw geen reden meer. Ook indien je een pand zou willen slopen, en er een nieuwe woning neer wilt zetten, (waarbij de infrastructuur van de rest van de wijk/dorp in tact blijft, (en inmiddels al is betaald) dien je alsnog de aansluitingen te laten maken.
    Dus tegenwoordig, waarbij het off-grid en dus uiteindelijk energie neutraal bouwen gepromoot zou moeten worden, vind ik het "vreemd" dat er een verplichting blijft voor het aansluiten.
    De enige reden waarom de overheid dit zou willen is het geld dat het oplevert.

Dat je "verplicht" bent om je pand op de riolering aan te sluiten, vind ik wel terecht, in verband met hygiëne.
    Echter is er qua verwarming en stroomvoorziening, vooral bij grotere percelen zo veel mogelijk dat het mijn inziens juist gepromoot moet worden om woningen energie neutraal te maken.
    Het is inderdaad wel jammer dat de overheid iedereen in hetzelfde stramien wil hebben. Eén grote eenheidsworst waar het lastig van afwijken is.
    Nieuw forum: preppers-shelter.nl (Bij aanmelden kijk voor de activatie mail in je spamfolder)

Jr. prepper
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Tsja, inderdaad jammer dat we in een keurslijf geperst worden. Maar belasting betalen is ergens goed voor. Ook al gebruik je de voorzieningen niet... Wie deze logica kan uitleggen is een goeie. Bedankt voor de tips allen.

Survivor
    Ingeschreven
    Dec 2014
    Ja aan de ene zijde promoot men het om zelfvoorzienend te zijn, en als je eenmaal zelfverzienend bent wordt je er financieel op afgestraft. Eigenlijk best hypocriet. Maar goed ik maak mij er niet druk om.
    Ik als zendamateur ben door de draad genomen contact gestoord

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nendm00 Bekijk Berichten
    Tsja, inderdaad jammer dat we in een keurslijf geperst worden. Maar belasting betalen is ergens goed voor. Ook al gebruik je de voorzieningen niet... Wie deze logica kan uitleggen is een goeie. Bedankt voor de tips allen.
    Ja en nee, maar het is een hele lastige, dat geef ik je toe.

Kijk, alleen al het feit dat jij kunt overwegen om iets heel anders te gaan doen en zelfvoorzienend te gaan leven, die keuze, is bijna niemand op deze wereld gegeven.
    Dat komt alleen omdat je op het rijkste stukje aarde van de wereld woont. Als al die voorzieningen er niet waren geweest, had je die keuze niet. Nu heb je die keuze wel en kun je nog steeds naar een geavanceerd ziekenhuis straks, ipv dood te gaan aan een simpele infectie.

Het is moeilijk, maar niet onhaalbaar en je moet je idd verdiepen in de wet en kijken welke loopholes en constructies je kunt gebruiken. Als men later regelingen en wetten veranderd, veranderen ook die omstandigheden weer en dat kan invloed hebben op zorgvuldig afgewogen plannen van het heden. Dat hoort bij het leven, de omstandigheden veranderen continu.
    Nieuw forum: preppers-shelter.nl (Bij aanmelden kijk voor de activatie mail in je spamfolder)

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nendm00 Bekijk Berichten
    Heel simpel qua nutsvoorzieningen: teveel mensen per km2 om het lokale ecosysteem alle uitgescheiden biomassa veilig te laten afbreken. Als er dan 1 iemand die weigert te gebruiken is er nog niet zoveel aan de hand, maar als meerderen dat gaan doen, vergiftigen ze gezamenlijk hun eigen habitat en dat van de buren met besmettelijke ziekten tot gevolg. Dat is meteen duidelijk als je ziet hoeveel er aan cholera, etc, uitbreekt bij een grote natuurramp.

Survivor
    Ingeschreven
    Dec 2014
    Idd , maar het is dan wel een uitdaging om zodanig te leven na een ramp dat je ondanks dat wel ontsmet vaker dan normaal. Maar goed je kunt je niet overal tegen wapenen.
    Ik als zendamateur ben door de draad genomen contact gestoord

Forum Rechten