Pagina 3 van de 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 41
    Moderator
    Ingeschreven
    Feb 2012
    The Maya collapsed - could we?
    http://edition.cnn.com/2012/12/07/op...t=hp_inthenews

'Ook Servische berg biedt nog redding van Apocalyps'
    http://www.ad.nl/ad/nl/1014/Bizar/ar...pocalyps.dhtml
    Laatst gewijzigd door Cyberbeer; 12-12-12 om 22:52.
    - Prepare yourself - The End is Coming -

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Heeft de maya kalender betrekking op planeet Niburu.
    Tot nu hebben de meeste geleerden de Dresden Codex (oudste Mayadocument) geïnterpreteerd als de aanduiding van een rampzalig einde van de huidige periode.

Maar, wat als het letterlijk zo is als de inscripties op Mayamonument 6 aangeven en God zal neerdalen uit de hemel?

Er is een dame die in het verleden aardig actief was op internet (Youtube) en op een zeker moment iedereen wanhopig voor de grote aardbeving op 11 maart 2011 in Japan probeerde te waarschuwen. Ook benaderde ze Alex Jones van infowars.com die dit onderwerp behandelde in één van zijn uitzendingen en die haar vervolgens uitlachte. Toen er inderdaad die aardbeving was op de exacte datum die 9Nania had voorspeld, lachte Alex Jones niet meer.

Ze vertelde destijds dat ze haar informatie van Jezus kreeg en dat ze nog een ramp zag, vele malen groter dan Fukushima, zonder daar verdere details over prijs te geven.

Het is een tijd stil geweest rond 9Nania, maar ze heeft nu opnieuw een video uitgebracht met haar theorie over het einde van de Mayakalender. Ze gaat daarbij uit van dingen die we zeker weten, niet van speculatie. Zo vertelt ze dat er al in het begin van de twintigste eeuw door diverse geleerden gesproken werd over een Apocalyps aan het eind van de huidige cyclus. Die wijsheid verkregen ze door het vertalen van de zogenaamde Dresden Codex, het oudst bekende geschreven document uit Amerika en afkomstig van de Maya’s.

Volgens 9Nania zijn er een aantal wetenschappers die de lengte van de huidige cyclus in twijfel trekken en zeggen dat deze 7.000 jaar moet zijn in plaats van 5.125 jaar. Echter verreweg het grootste gedeelte van de geleerden houdt het toch op 5.125 jaar.

Waar absoluut geen discussie over is in de wetenschappelijke wereld is dat de begindatum van de huidige cyclus 3.114 voor Christus is. Gebaseerd op dat gegeven en de periode van 5.125 jaar kwam men tot de conclusie dat de datum op wat zij noemt Maya monument 6 in Tortuguero in Mexico, klopt. Afgezien van een datum staan er in de inscriptie in monument 6 nog enkele andere dingen.

Alhoewel verschillende vertalingen door verschillende archeologen soms een iets andere uitkomsten geven, zijn er een paar consistente elementen. En dat zijn “zal naar beneden afdalen” en God in verband met het getal 9. De inscriptie in monument 6 die iets voorspelt aan het eind van de huidige cyclus van de Mayakalender, is eigenlijk het enige waar geen discussie over bestaat.

In oude tijden werden planeten vaak met Goden vergeleken. Nu we inmiddels weten dat Pluto geen échte planeet is, maar een dwergplaneet die thuishoort in de Kuiper Gordel, blijven er nog 8 planeten over. De theorie van 9Nania is nu dat de voorspelling die gaat over het eind van deze periode van de Mayakalender, de komst inhoudt van de negende planeet, planeet X of Nibiru. De negende God die neerdaalt uit de hemel.

Wat voor haar niet vaststaat is of de Maya’s bedoelden dat deze planeet zichtbaar zal worden exact op die datum of in het jaar volgend op die datum. In het laatste geval zou deze zichtbaar moeten worden ergens in de loop van 2013. In onderstaande video komt zij nog met een aantal argumenten waarbij ze haar theorie verder onderbouwt.

Als je haar verhaal beluistert en bekijkt, dan klinkt het heel logisch wat zij zegt. Dit dan nog los van eventuele speciale informatie die zij zou ontvangen. Want dat gebruikt ze in haar verhaal niet. Het is een logisch denkproces wat zeker de moeite waard is om kennis van te nemen.

Wat het zeker ook interessant maakt is dat het aardig overeenkomt met Nancy Lieder en haar ideeën. Dezelfde dame die zegt dat Obama moet opschieten met zijn aankondiging voordat Nibiru zichtbaar is aan de hemel.

9Nania.

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Dank je wel. Ik ga even googlen.

alsjeblieft

http://www.youtube.com/watch?v=KQb9qOF_7KU
    Laatst gewijzigd door JohnVonSchutz; 10-12-12 om 19:45.
    Disclaimer: Prepping is addictive so don't trust my "objective" opinion

"You never know how strong you are untill being strong is the only choice you have"

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jul 2012
    http://www.destinydesign.nl/page/7-2-lees-meer-

Hier een bericht over Hopi Indianen die net als de Maya's berichten over grote veranderingen in 2012
    waar een wil is .......

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Ja er zijn verschillende oude volkeren die het erover hebben. De zulu's bv ook.

"You never know how strong you are untill being strong is the only choice you have"

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Ter overweging.

Naar aanleiding van uitzending van de 5de dag, over de tweede Noach van Kootwijkerbroek, heb ik toch zitten nadenken over de 21-12-12.

Zoals ik het begrepen heb, zal op de 21ste ons zonnestelsel door het vlak van de Melkweg gaan. De Melkweg is een schijf met spiraalarmen. In het midden bevinden zich de meeste sterren en zelfs zwarte gaten. Ons zonnestelsel bevindt zich ver van het middelpunt in één van die spiralen.
    Volgens de kalender van de Maya's zou ons zonnestelsel eens in (wat was het?) 44.000 jaar door het vlak de Melkweg gaan, dus bijvoorbeeld van Zuid naar Noord.

Nu zijn we allemaal bekend met de getijden bewegingen van de zeeën, eb en vloed. Deze worden veroorzaakt door vooral de maan en in tweede plaats, de zon. In dien de maan en zon haaks op elkaar staan t.o.v. de aarde, de bij eerste en laatste kwartier, spreken we van doodtij. Het verschil tussen eb en vloed is dan minimaal. Indien de zon en maan in één lijn staan, dus bij volle maan en nieuwe maan, spreken we van springtij. Het verschil tussen eb en vloed is dan maximaal. De werking van de gravitatie (zwaartekracht) van zon en maan staan dan in één lijn en versterken elkaar. Overigens is het effect van spring- of doodtij pas 3 dagen na die oplijning merkbaar.

Indien ons zonnestelsel daadwerkelijk de komende tijd door het vlak van de Melkweg reist, is het dan niet mogelijk dat we een merkbaar verschil gaan zien of voelen, door het feit dat we dan in lijn staan met de grootste massa aan sterren, planeten en zwarte gaten? Dat zou toch zomaar kunnen. Men spreekt de laatste tijd ook over verhoogde zonneactiviteit (2013 wordt het topjaar), er wordt gesproken over een toenemend aantal (zware) aardbevingen, het versnelt verplaatsen van de magnetische polen (veroorzaakt door veranderende magnastromen). Kan dit worden veroorzaakt door toenemende gravitatie invloeden vanuit de Melkweg? Zou het kunnen dat deze gravitatie de onze zon triggert tot meer activiteit? Zou het kunnen dat eens in de 44.000 jaar de hele zaak even goed wordt opgeschud om vervolgens weer tot rust te komen met steeds minder ongemak tot ons zonnestelsel na 22.000 jaar op het hoogste punt boven het vlak van de Melkweg staat?

Gravitatie is de zwakste aller kernkrachten, maar ze werkt wel over enorme afstanden. Onze Melkweg bevat miljarden sterren, waarvan zo'n 70% (denk ik) ongeveer in een vlak liggen. Misschien is er toch sprake van verhoogde getijdenkrachten.
    Indien de passage inderdaad op 21 dec is, zal de uitwerking daarvan pas enkele dagen later zijn.

Heb ik een punt of lul ik nu volledig uit mijn nek? Zeggen jullie het maar.

Groet
    Charlie
    Laatst gewijzigd door Charlie; 14-12-12 om 18:30.
    We could have saved ourselves.
    But we didn't.
    Amazin'.... what state of mind were we in?

Pete Postlethwaite, The age of stupid.

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Nee behalve dat het 26000 jaar duurt voor een cyclus lijkt het mij in zekere zin mogelijk.
    http://www.soulsofdistortion.nl/dutc...%20mythen.html

Wat mij opvalt dat je in verschillende docu's en onderzoeken dat de cylus (26000) en voornamelijk de halve cyclus van dus 12500 jaar vaak hoort.

In overleg met hogere entiteiten
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JohnVonSchutz Bekijk Berichten
    Nee behalve dat het 26000 jaar duurt voor een cyclus lijkt het mij in zekere zin mogelijk.
    http://www.soulsofdistortion.nl/dutc...%20mythen.html

Wat mij opvalt dat je in verschillende docu's en onderzoeken dat de cylus (26000) en voornamelijk de halve cyclus van dus 12500 jaar vaak hoort.
    De helft van 26.000 is 13.000 ik heb het nagerekend op mijn casio en texas instruments zegt het ook.
    keyserpreppersuze@gmail.com

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Kudo's voor je reken KS. Ik dacht er later ook aan dat het niet goed was maar had geen zin meer op de pc op te starten.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Nov 2012

Puppetji VS 12.21.12

De antwoorden...

Forum Rechten